• Anonym (Behöv­er hjälp fort)
    Äldre 26 Jul 18:12
    2496 visningar
    4 svar
    4
    2496

    Helt förtvivlad över hur jag blivit lurad genom åren!

    Hej!

    Jag skulle kunna skriva detta inlägg i flera forum, men väljer detta.

    För många år sedan förlorade jag och min man vårt enda barn. Vi har alltid sagt att vi ska försöka igen, men det har inte varit hans plan, har det visat sig.

    Han har skyllt på det ena och det andra, och nu kommer det fram att han levt ett dubbelliv på nätet och vill ta ut skilsmässa. 

    Jag har levt troget till 100% och väntat på honom. Och för några veckor sedan så visade det sig att otroliga mängder av vår dotters saker är borta. Jag vet att det är mina svärföräldrar som ligger bakom (de har väldigt svårt att acceptera någon av sina söners respektive), då de hjälpte till med en flytt.

    Jag har uppnått en ålder då det blir allt svårare med fertiliteten.
    För ca 1,5 år sedan uttryckte min svärmor att hon tyckte verkligen inte tyckte att vi skulle skaffa barn, i ett telefonsamtal med mig.
    Min man är väldigt hunsad av henne.
    Hon blev inte glad över beskedet att få bli farmor och föreslog abort.

    I vilken ände ska man börja rota i detta? 

    När det handlar om skilsmässa så borde det ju finnas någon term där man medvetet har förhindrats att kunna agera i tid, levt i god tro?
    Och att slänga vår dotters saker.. Jag har inte ord!

  • Svar på tråden Helt förtvivlad över hur jag blivit lurad genom åren!
  • Anonym (Hin)
    Äldre 26 Jul 18:16
    #1

    Vad känner du att du vill göra?

  • Anonym (Hm)
    Äldre 26 Jul 18:20
    #2
    Anonym (Hin) skrev 2017-07-26 18:16:49 följande:
    Vad känner du att du vill göra?
    Det undrar jag också
  • Anonym (...)
    Äldre 26 Jul 23:17
    #3

    En skilsmässa är en skilsmässa och orsaken till den spelar ingen roll.

  • Anonym (Nysta­rt)
    Äldre 27 Jul 22:18
    #4

    Beklagar din situation - men samtidigt tänker jag att detta kan vara en nystart och möjlighet för dig, beroende på vad du vill... Tex om din man inte vill ha fler barn och ni nu skiljer er så finns ju nu möjligheten att du tar tag i detta och skaffar barn på egen hand... Visst är det sorgligt om de kastat viktiga minnessaker efter din dotter, men jag tror inte utgågngspunkten varit att skada dig utan de kanske har tänkt att det är ett sätt att gå vidare med era liv?

Svar på tråden Helt förtvivlad över hur jag blivit lurad genom åren!