• Hjälpmej

    Förstörd bikinilinje

    Hej!

    Nu behöver jag er hjälp, endast seriösa tack!! Det är såhär att jag har grova problem med min bikinilinje... jag har googlat och läst och sökt på hela internet om det här men jag börjar verkligen tro jag är ensam om detta.

    Mitt problem: min bikinilinje är förstörd, det är nog det enda rätta ordet. Efter många år av rakning och nu på senaste tiden vaxning och pinsett ser det väldigt väldigt fult ut vid bikinilinjen.

    Och med bikinilinjen menar jag inte mitt underliv eller venusberget utan låren nära underlivet, ni vet?

    De är prickiga och inåtväxta hår.. det är totalt kaos OCH JAG VET INTE VAD JAG SKA TA MIG TILL. Snälla, om nån känner igen sig, snälla ge mej lite av din tid skriv hur gör du? Jag vill inte visa mej på stranden, för det är inte snyggt. Och nej jag vill inte ha hår där istället för prickar. Och ha in mind att jag har testat det mesta, ny rakhyvel varje gång, raka medhårs (hur fan kan det funka lika hårig som innan om jag rakar medhårs), skrubbat, krämer... det här ger mej sån stress..

    om det inte finns nått sätt att få det att försvinna, hur täcker man det isf? Jag har testat med concealer och foundation men det funkar absolut inte. Kan kanske någon läkare hjälpa mej?

    Snälla jag ber er, jag behöver er hjälp.

  • Svar på tråden Förstörd bikinilinje
  • limoncellos

    Har du provat att vaxa? Jag har själv problem med bikinilinjen.

    En grej jag gör att försöka vara brun. Antingen spray tan eller solarium. Har man lite färg så syns inte prickarna.

  • Anonym (syror)

    Jag har samma problem. Jag har börjat använda syra-serum som egentligen är avsett till ansiktet men som fungerar lika bra där. Prova exempelvis denna:

    skincity.se/sv/perfection-facial-serum

    Den tunnar ut huden så man slipper de inåtväxta hårstråna. Den fixar även de som redan hunnit bli inåtväxta, men man får ge det lite tid.

  • Hjälpmej

    Jepp rakar aldrig nåmer området, det blir bara värre. Vaxar endast. Tror ni det funkar att smörja in med brun utan sol? Har ganska svårt att bli naturligt brun just i det området. Tack än så länge för alla tips!

  • Anonym (syror)
    Hjälpmej skrev 2017-07-31 20:02:21 följande:

    Jepp rakar aldrig nåmer området, det blir bara värre. Vaxar endast. Tror ni det funkar att smörja in med brun utan sol? Har ganska svårt att bli naturligt brun just i det området. Tack än så länge för alla tips!


    Brun utan sol tar inte bort inåtväxta hårstrån. Har du sår efter att ha pillat så kan dessa dessutom bli extra mörka och därför stå ut ännu mer. Vaxa och använd syror!
  • Anonym (My)

    Bäst är att vaxa på salong. Men annars kör jag numera bara med rfsu:s rakgel intim och aftershave som jag tycker funkar mycket bättre än vanlig. Sen rakar jag inte varje dag, ska jag bada varje dag så använder jag surfshorts/bikinibyxor med ben ibland och låter huden vila.

  • Anonym (Vet hur det är)

    Jag hade precis samma problem!

    Kändes som jag provat Allt.

    Mina råd är följande:

    Låt huden vila, peela området och smörj med hydrokortison. Sedan började jag använda epilator vilket funkar utmärkt ( blir lite röd några dagar) och håller i ca 3-4v.

Svar på tråden Förstörd bikinilinje