• MimmiSthlm

    Viktnedgång med VLCD, peppa varandra?

    Jag är just nu på dag 3/21 av min Nutrilettkur. Har valt att köra pulverdiet tillsammans med min fästman och vi tänkte köra i 21 dagar enligt rekommendation. 

    Jag är ca 169cm och vägde dag 1: 58,8 kg. Mitt mål är att komma i mina före barn-jeans (har två små på 4,5 respektive 2 år här hemma). Målvikt: ca 53 kg.

    Vi ser detta som en kick-start här hemma och kommer att ändra våra kostvanor och trappa upp långsamt efter dessa tre veckor för att behålla vikten.

    Är det någon annan som också kör VLCD-diet just nu och vill följas åt? Är ju så härligt att kunna peppa, pusha och bolla med andra i samma sits när motivationen tryter! :)

  • Svar på tråden Viktnedgång med VLCD, peppa varandra?
  • sommarbruden

    Jag vill bara önska er lycka till med starten och ert nya liv. Har ingen egen erfarenhet av den dieten men har flera vänner som kört den och blivit nöjda. Vet bara det av dom att det blir jobbigt i längden med dieten så det är förmodligen i skallen problemet kommer med kosten för er. Trappa sedan upp försiktigt så ni inte får problem med matsmältningen. Kör hårt och lycka till ännu en gång.

  • Bertram

    själv kör jag med äggfasta just nu för att kickstarta, vill inte stoppa i mig en massa kemiska tillsatser + de extrema mängder socker som finns i det. + att det smakar blä. (är dock rätt trött på ägg redan, men det är smällar man fått ta :P gått ner 3 kg första 4 dagarna ialla fall :)

  • MimmiSthlm
    sommarbruden skrev 2017-08-02 18:07:03 följande:

    Jag vill bara önska er lycka till med starten och ert nya liv. Har ingen egen erfarenhet av den dieten men har flera vänner som kört den och blivit nöjda. Vet bara det av dom att det blir jobbigt i längden med dieten så det är förmodligen i skallen problemet kommer med kosten för er. Trappa sedan upp försiktigt så ni inte får problem med matsmältningen. Kör hårt och lycka till ännu en gång.


    Tack snälla! :) Hittills har jag gått ner exakt 0,6kg varje dag, och även om det såklart är mycket vätska osv så känns det ändå toppenbra! Dag fyra idag och nu börjar det äntligen kännas bättre. Är fortf rätt hungrig men huvudvärken osv är borta. Första veckan sägs vara värst, sen blir det bara enklare för varje dag. Så det är bara att stå ut! :) Vi kommer att starta långsamt med mat de första veckorna så jag hoppas att en långsam övergångsperiod kommer att göra att kroppen inte får en chock och att vi sedan kan behålla den nya vikten. Tack snälla igen för pepp! 
  • MimmiSthlm
    Bertram skrev 2017-08-02 18:26:17 följande:

    själv kör jag med äggfasta just nu för att kickstarta, vill inte stoppa i mig en massa kemiska tillsatser + de extrema mängder socker som finns i det. + att det smakar blä. (är dock rätt trött på ägg redan, men det är smällar man fått ta :P gått ner 3 kg första 4 dagarna ialla fall :)


    Hej! Det låter väldigt klokt, ägg är dessvärre inte någon favorit hos mig :) Vet att Nutrilett innehåller mycket skit, men jag blundar för det nu i tre veckor och försöker tänka att jag i längden kommer att må så mycket bättre sedan när kuren är över. Jag tycker dock att smaken är över förväntan - till och med riktigt god! Så det är ju givetvis ett stort plus och gör det så mycket enklare att inte fuska :)

    3 kg på 4 dagar är ju fantastiskt bra! Jag har gått ner 1,8 kg på 3 dagar (det är fjärde dagen för oss idag) och min fästman har gått ner 2,4kg. Så det går åt rätt håll iaf! Får jag fråga hur länge du kommer att köra och hur många kg du önskar tappa? Vad kommer du att gå över till efter ägg-starten? :)
  • Bertram

    Hej, jag är lite kräkfärdig på kokta ägg just nu :P även om jag varierar med både majonäs och smör på + örtsalt, men går ju att variera ägg i mängder, typ omelett, stekt etc.


    Körde det som en kickstart, sen kommer jag hålla mig till strikt lchf (vilket har funkat förut) då jag tappade 15 gravidkilon på 2 månader. 


    kilona har smygit sig på sista året pga för mkt slarv då det har blivit en å annan brödskiva, potatis etc så det är dags å vända på det nu innan jag väger 2 ton :P


    Planen är iaf 10 kg ner :)

Svar på tråden Viktnedgång med VLCD, peppa varandra?