• Anonym (10 frågor)

    Hur mycket borde man veta om en ny dejt?

    Är så kluven vad man kan fråga någon redan innan man setts. Vill ju inte skrämma bort men samtidigt inte heller köpa grisen i säcken?

    Känner att jag gärna vill veta saker som om personen haft förhållanden tidigare, hur han ser på relationer, kärlek, vilka sexpreferenser han har osv. Skulle t ex vara helt fel för mig om någon man var väldigt dominant, analfixerd osv...men hur tidigt kan man fråga sånt?

    Personen verkar dessutom väldigt hemlig med sitt privatliv, jobb, urspung etc. ochverkar som de flesta andra killar,  flytande " vi får se vart det leder" varianten!..känns lite varningsklockor redan där!  Är inte alls ute efter engångsgrejor och sånt bör man väl säga?

  • Svar på tråden Hur mycket borde man veta om en ny dejt?
  • Tecum

    Antingen får ni skriva till varann en tid innan ni träffas så du lär känna honom lite mer. Eller träffas på allmän plats några gånger och lyssna på magkänslan. Snacka om lite av varje och så småningom kommer ni in på det du vill veta. Att dra igång ett förhör första dejten kommer inte att funka. Är han fortsatt hemlig så dumpa.

  • Anonym (Elsa)

    Det går inte att veta allt efter första dejten.Och att riktigt lära känna en person kan ta lång tid,ibland år.

  • Anonym (mmm)

    Har ni setts via nätet? När man fyller i profilen brukar man kunna välja att kryssa i/bocka för vad man söker.  Då vet man åtminstone lite, om folk skriver att man söker ett seriöst förhållande. 

  • Anonym (mmm)

    är han googlingsbar kan du ju alltid försöka få veta lite om honom via Facebook, linked in etc 

  • AnnaSthlm

    Jag körde alltid full bakgrundskontroll på män jag planerade att träffa irl när jag nätdejtade. Syftet var att se om det de berättat om sig själva verkade stämma. Facebook, ratsit, linked in. Bor de där de påstår? Fler som är folkbokförda där? Jobb. Det är förvånansvärt enkelt att hitta folk nu. Fråga om andranamn på skoj i en diskussion, stjärntecken för att veta månaden de är födda, ålder, stadsdel. Lätt att ta reda på efternamn, resten är ännu enklare. Inte konstigt alls, orkade inte lägga tid på potentiella players.

  • Smecker

    Schampo-märke och om hon tar den i tvåan. Behöver man veta mer?


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Anonym (världensförfall)
    Smecker skrev 2017-08-09 18:49:33 följande:

    Schampo-märke och om hon tar den i tvåan. Behöver man veta mer?


    Just detta med 2:an är en ytterst relevant information att förmedla, har jag insett.
  • Anonym (Me)
    Tecum skrev 2017-08-09 16:12:36 följande:
    Antingen får ni skriva till varann en tid innan ni träffas så du lär känna honom lite mer. Eller träffas på allmän plats några gånger och lyssna på magkänslan. Snacka om lite av varje och så småningom kommer ni in på det du vill veta. Att dra igång ett förhör första dejten kommer inte att funka. Är han fortsatt hemlig så dumpa.
    Just så
  • Anonym (svälja)
    Smecker skrev 2017-08-09 18:49:33 följande:

    Schampo-märke och om hon tar den i tvåan. Behöver man veta mer?


    Och om hon sväljer
  • Smecker
    Anonym (världensförfall) skrev 2017-08-09 18:53:36 följande:

    Just detta med 2:an är en ytterst relevant information att förmedla, har jag insett.


    Ja men gud, folk blir ju helt förskräckta annars.
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
Svar på tråden Hur mycket borde man veta om en ny dejt?