• jkl789

    IVF STOCKHOLM

    Hej!

    Står inför att välja klinik för landstingsfinansierad IVF i Sthlm, är det någon som har tips? Tänker på väntetider, smidighet i att fbå tag i kliniken, ev öppettider(helger osv)..

    Väntar bara på att få remissen godkänd från Huddinge, är det någon som nyligen fått det och kan svara på ungefär hur lång tid det tog? Vi har alltså gjort utredning via cevita care och remissen skickades förra veckan.

  • Svar på tråden IVF STOCKHOLM
  • ju ju

    Hej!
    för oss gick det på ca 3 månader, det var i våras. Vi fick tid på IVF-kliniken Stockholm. Jag är 37 år och har försökt i 3 år, dessutom fått vänta eftersom en doktor innan tyckte jag var "så ung". Vet inte om det har påverkat att jag fick komma in snabbare, de sa först att kötiden var 6-9 mån, men sen gick det snabbare. Jag gillar IVF-kliniken Stockholm, det enda är att de har få eftermiddagstider vilket inte passar mig så bra. De har också varit stressade några gånger, verkar ha hög arbetsbelastning. 
    Lycka till!!!Glad

  • ju ju

    Nu såg jag fler frågor i din fråga. 
    Öppettider: IVF-kliniken Stockholm tar inte emot på helger, jag har hört att tex på Sophia har de gjort det. Vet inte om det var undantag eller så men iaf. 

    De håller på med några forskningsstudier också som kan vara intressanta. Har inte hört men läst om det. 

    För att få tag på dem får man alltid en telefontid senare på dan om man ringer på fm. Om man ringer på em kan det vara att man får telefontid nästa dag. Det funkar ganska bra tycker jag iaf. De ringer flera gånger om man inte svarar. 
    Dom är jättegulliga och det betyder mycket tycker jag.

Svar på tråden IVF STOCKHOLM