• Äldre 8 Sep 08:44
    3746 visningar
    42 svar
    42
    3746

    IVF +45

    Hej!

    Finns det någon som har erfarenhet av kliniker som erbjuder IVF när man är +45?

    Undrar också om någon kan ge tips om bra läkare att besöka inför IVF utomlands som t.ex. skriver ut medicinen med förmån?

  • Svar på tråden IVF +45
  • Äldre 8 Sep 18:07
    #1

    Mig veterligen finns det ingen klinik som gör IVF efter 45. Chansen anses nästan obefintlig. Däremot finns ju ÄD/ED i många länder. Privata gynläkare brukar kunna göra VUL och skriva ut mediciner.

  • Äldre 8 Sep 20:58
    #2

    Att det finns ett stort utbud med kliniker i öststatsländer och Europa vet jag, frågan är vilken man ska välja, därav frågan om någon har erfarenheter de vill dela med sig av.

  • Äldre 8 Sep 21:33
    #3

    Följer gärna detta. Är 46 och önskar ett barn till <3

  • Äldre 8 Sep 21:46
    #4

    Vi går på Unica i Brno. Ingen kö, bra bemötande, kunniga läkare, bra priser och vi fick barn. Glad

  • Äldre 8 Sep 21:53
    #5
    Jag är bara jag skrev 2017-09-08 21:46:08 följande:

    Vi går på Unica i Brno. Ingen kö, bra bemötande, kunniga läkare, bra priser och vi fick barn.


    Gjorde ni ÄD eller IVF?
  • Äldre 8 Sep 21:57
    #6
    Brinkly skrev 2017-09-08 21:53:35 följande:
    Gjorde ni ÄD eller IVF?
    ED. IVF är meningslöst efter 45. Det var meningslöst när jag var 39 redan.
  • Tue 7 May 2019 11:24
    #7

    Jag är 45 ska fylla 46 i år

    Vi var på möte igår i Danmark ska starta IVF i Danmark så fort mensen kommer.

    Med mina ägg och mannens spermier

    Chanser är låga som det sa men då hon ser jag vid tidigare ivf fått ägg och då de kollade min äggreserv för 2 år sedan så var den hög för min ålder så hon sa att det inte är omöjligt

    Har dock gjort 3 ivf fått ett ägg transfer varje gång men det har inte blivit något.

    Har strul med immunförsvaret som jag dock blivit behandlade med så vi hoppas

  • Sun 16 Jun 2019 12:38
    #8

    Vi gör dubbeldonation (både spermiedonation och äggdonation) hos Avaclinic i Riga. De har inga köer, det var bara att gå in på hemsidan en vardag under kontorstid och börja chatta med någon av klinikens koordinatorer.

    I Sverige får du inte göra ivf med egna ägg när du fyllt 43år, och flera läkare utomlands har sagt till mig att efter 43 år är det istort sett sett chanslöst med egna ägg. Så bara bortkastad tid och pengar att försöka med det. Så vill man verkligen ha barn efter man som kvinna fyllt 43år, så är äggdonation säkraste alternativet.

  • Mon 17 Jun 2019 09:33
    #9

    Jag är 44 och har peecis gjort ivf i sverige. Första gången en ivf inte gav mig rn graviditet. Har dock en blastocyst i frysen kvar.

  • Wed 14 Aug 2019 07:08
    #10

    Hej,

    Nu ska jag göra ett nytt och sista IVF försök under hösten i sverige. Är 44 (men 45 snart) och ska dessutom denna gång för första ggn göra IVF med donerade spermier, blev godkänd av terapeuten i går (enligt socialstyrelsens regler). Lyckas jag inte så går jag sannolikt vidare med embryoadoption i antingen ryssland eller Lettland nästa år.

Svar på tråden IVF +45