• Anonym (Anony­m)
    Äldre 13 Sep 22:04
    3887 visningar
    6 svar
    6
    3887

    Ångrar att jag gjorde abort...

    Hej, fick reda på för två veckor sedan att jag var gravid och bokade tid direkt för abort. Nu är det gjort men känner sån otrolig ånger. Jag bor tillsammans med min pojkvän som jag varit tillsammans med fem år. Han är 23 och jag 21 år. Från hans sida var det ett nej raka vägen ingenom medan jag var lite osäker men förstod innerst inne att det kanske inte var läge just nu. Jag sa upp mig för en månad sen på mig jobb pga att jag inte trivdes och fick jobba mycket natt vilket gjorde mig knäpp i huvudet. Letar jobb för fullt just nu men är som sagt arbetslös. Min pojkvän är elektriker och tjänar gamla bra och vi letar hus just nu. Känns på något sätt som att vi ändå hade kunnat klara det men eftersom min pojkvän varit emot det sen jag plussade och sa att han hellre flyttar utomlands och bara skickar hem pengar än att sätta sig i denna sitts just nu och höll väl till viss del med eftersom jag inte vet om vi hade haft hus eller om jag skulle ha något jobb men just nu ångrar jag mig så mycket. Det ända jag tänker på är hur jag kunde göra detta mot livet i magen... Vem hade det blivit? Vem hade den varit mest lik? Pojke eller flicka? Frågor som jag aldrig kommer få svar på :( Någon som känner igen sig? Hur hanterade ni situationen? Alla historier och tips är välkomna

  • Svar på tråden Ångrar att jag gjorde abort...
  • Anonym (D)
    Äldre 13 Sep 22:51
    #1

    De är aldrig trevligt med abort...jag har gjort en abort pågrund av medicin jag tog, när jag påbörjade behandling med medicin så visste jag inte att jag va gravid, en vecka senare så visa de sig att jag va i vecka 5, läkaren råde mig att de bästa är abort för barnen kan bli påverkad i utvecklingen när man är i så tidig fas...jag grät mig till sömns varje natt i antal veckor efter aborten...jag köpte ett halsband där jag valde ut en ängel men hängsmycke och den på nåt konstigt vis hjälper mig! Nu har jag en underbar bebis och är lycklig men kommer ALDRIG mer bli abort för min del!

  • Äldre 14 Sep 15:26
    #2

    Ditt problem är din partner. Förlåt men hans reaktion är så himla osmaklig. Jag blev gravid efter tre månaders förhållande, vi har 18 år gamla, gick i gymnasiet, bodde hemma, ingen inkomst ingenting. Min kille sa att beslutet var mitt och att han stöttade mig oavsett val...

  • Äldre 15 Sep 01:46
    #3

    Gjorde min andra abort för en vecka sedan nu. Av väldigt lika skäl som du. Gjorde även en abort för 2 år sedan för samma anledning. Mitt ex och han jag är tillsammans med nu sa rakt igenom nej.

    Och man vill ju inte sätta ett barn som inte är önskat till världen och som blir faderslös. Och när man sitter där och mår dåligt av hormoner och annat och känner sig ensamast i världen känns det som man inte ha något vall. Jag gråter mig till sömns varje natt, kan inte göra eller tänka på något annat och hade ett jobb men klarar inte av att gå tillbaka till det. Samma sak första aborten. Har inget tips men killar är arslen, vill dom inte ha barn ska dom fan använda kondom oxå... man är två om å göra barn men liks förbannat äre vi som tjej som får ta det skitsvåra beslutet, gå igenom ett helvete med smärta och annat och sen sitta ensam med tankarna med det hela för, för dom existerade det ju inte och va Ba å trycka ut å spola ner..

    Nää förlåt låter som en riktig bitter fitta men jaa... inget tips men bara så du vet om att du är inte ensam. Är 21, gjorde första aborten när jag var 19.

  • Anonym (Anony­m) Trådstartaren
    Äldre 15 Sep 16:44
    #4
    elinafinabajs skrev 2017-09-15 01:46:30 följande:

    Gjorde min andra abort för en vecka sedan nu. Av väldigt lika skäl som du. Gjorde även en abort för 2 år sedan för samma anledning. Mitt ex och han jag är tillsammans med nu sa rakt igenom nej.

    Och man vill ju inte sätta ett barn som inte är önskat till världen och som blir faderslös. Och när man sitter där och mår dåligt av hormoner och annat och känner sig ensamast i världen känns det som man inte ha något vall. Jag gråter mig till sömns varje natt, kan inte göra eller tänka på något annat och hade ett jobb men klarar inte av att gå tillbaka till det. Samma sak första aborten. Har inget tips men killar är arslen, vill dom inte ha barn ska dom fan använda kondom oxå... man är två om å göra barn men liks förbannat äre vi som tjej som får ta det skitsvåra beslutet, gå igenom ett helvete med smärta och annat och sen sitta ensam med tankarna med det hela för, för dom existerade det ju inte och va Ba å trycka ut å spola ner..

    Nää förlåt låter som en riktig bitter fitta men jaa... inget tips men bara så du vet om att du är inte ensam. Är 21, gjorde första aborten när jag var 19.


    Det är riktigt jobbigt :( När jag försökte prata med min kille om det ville han helst inte höra något allt. Frågade honom igår om han inte funderade något på att behålla barnet. Om han hade funderat på om det skulle bli en flicka eller pojke tex. Han svarade bara, du får tänka så. Men håll det för dig själv.

    Blev så ledsen när han svarade så, den enda gången i livet jag verkligen känt att jag vill ha någon att prata och få stöd från (har en kompis sen gymnasiet som jag berättar allt för men en partner är ju något som ska stå en ännu närmre).

    Har förövrigt blödit jättemycket igår och idag och känner mig yr, kallsvettig och trött. Är det någon som vet om det är någon fara? Förmodligen blodtrycksfall men kan man gör något åt det själv?
  • Anonym (:-()
    Äldre 15 Sep 16:51
    #5
    jagärjagvemärdu skrev 2017-09-14 15:26:30 följande:

    Ditt problem är din partner. Förlåt men hans reaktion är så himla osmaklig. Jag blev gravid efter tre månaders förhållande, vi har 18 år gamla, gick i gymnasiet, bodde hemma, ingen inkomst ingenting. Min kille sa att beslutet var mitt och att han stöttade mig oavsett val...


    Håller med, man vill inte ha en partner som reagerar som han gjorde... å andra sidan vill man inte heller ha ett barn ihop med någon som reagerar sådär...

    Ts, du är bara 21 år, tänk efter om den här killen verkligen är rätt för dig. Förstår att du känner sorg nu, men gjort är gjort och fostret kommer ju inte tillbaka, men du har fortfarande tid att träffa en kille som är en bra och stöttande partner med ryggrad. Och praktisera säker sex tills tiden är mogen!
  • Äldre 16 Oct 14:54
    #6

    Har gjort en kirurgisk abort i v 10+6 pga dålig situation. Jag och min partner velade så mycket fram och tillbaka. Vi ville behålla vår bebis jättemycket men vi blev så pressade av dem situation vi befann oss i. Vi har gjort 4 försök till abort. Men varje gång gick vi därifrån. Den sista gången genomförde vi aborten. Vi ångrade oss direkt. Vi mår jättedåligt över att vi tog bort vårt barn som var så fin. Vi såg det på ultraljudet. Tänk igenom ordentligt eftersom du kommer aldrig få tillbaka din baby.

Svar på tråden Ångrar att jag gjorde abort...