• Äldre 27 Sep 15:27
    95169 visningar
    889 svar
    889
    95169

    IVF - Sahlgrenska

    Hej! 


    Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!

  • Svar på tråden IVF - Sahlgrenska
  • YKY
    Äldre 27 Sep 16:35
    #1
    zuces skrev 2017-09-27 15:27:40 följande:

    Hej! 

    Jag och min man har stått i kö sedan slutet på Maj för IVF behandling på Sahlgrenska. Söker nu fler som gör/har gjort eller ska göra sin IVF på Sahlgrenska i Göteborg för att följas åt på vägen!


    Hej!

    Står inte i kö men utreds just nu så det kan hända att vi hamnar där inom kort. Vet du hur kösituationen ser ut till IVF nu?
  • Äldre 27 Sep 16:41
    #2
    YKY skrev 2017-09-27 16:35:03 följande:
    Hej!

    Står inte i kö men utreds just nu så det kan hända att vi hamnar där inom kort. Vet du hur kösituationen ser ut till IVF nu?
    Just nu tror jag den är 7-8 månader tyvärr.. de räknar vår remiss från 30 maj och när jag hörde med de sist trodde de att vi skulle bli kallade runt årsskiftet.

    Men jag hoppas på lite tidigare med hjälp av kortvarsel kön!

    Hur går det med er utredning då?
  • YKY
    Äldre 28 Sep 14:29
    #3
    zuces skrev 2017-09-27 16:41:41 följande:

    Just nu tror jag den är 7-8 månader tyvärr.. de räknar vår remiss från 30 maj och när jag hörde med de sist trodde de att vi skulle bli kallade runt årsskiftet.

    Men jag hoppas på lite tidigare med hjälp av kortvarsel kön!

    Hur går det med er utredning då?


    Okej, tråkigt att det tar tid, men jag håller tummarna för att det går snabbare än beräknat!

    De har gjort vaginalt ultraljud, tagit blodprov på mig och min sambo och nu har min sambo lämnat spermaprov. Jag ska boka in tid för spolning så snart mensen kommit. Sedan ska vi boka en tid för att gå igenom resultaten och diskutera det. Så vi vet ingenting än.

    Hur lång tid tog er utredning?
  • Äldre 28 Sep 14:52
    #4
    YKY skrev 2017-09-28 14:29:28 följande:
    Okej, tråkigt att det tar tid, men jag håller tummarna för att det går snabbare än beräknat!

    De har gjort vaginalt ultraljud, tagit blodprov på mig och min sambo och nu har min sambo lämnat spermaprov. Jag ska boka in tid för spolning så snart mensen kommit. Sedan ska vi boka en tid för att gå igenom resultaten och diskutera det. Så vi vet ingenting än.

    Hur lång tid tog er utredning?
    Vår utredning tog 6 veckor allt som allt! Det är ju för att spermaresultaten tar lite tid :)
  • Äldre 28 Sep 22:10
    #5

    Hej! Vår utredning avslutades i slutet på maj. Remiss är skickad till Sahlgrenska för vidare behandling.

  • Äldre 29 Sep 18:18
    #6
    Claudita83 skrev 2017-09-28 22:10:58 följande:

    Hej! Vår utredning avslutades i slutet på maj. Remiss är skickad till Sahlgrenska för vidare behandling.


    Skickades remissen in för ivf i slutet på maj? Då är vi väldigt nära i kön eftersom vår skickades in 30/5 :)

    Har du hört med dom något när du förväntas bli inkallad?
  • Äldre 4 Oct 13:29
    #7

    Puffar

  • Äldre 22 Oct 01:12
    #8
    YKY skrev 2017-09-28 14:29:28 följande:

    Okej, tråkigt att det tar tid, men jag håller tummarna för att det går snabbare än beräknat!

    De har gjort vaginalt ultraljud, tagit blodprov på mig och min sambo och nu har min sambo lämnat spermaprov. Jag ska boka in tid för spolning så snart mensen kommit. Sedan ska vi boka en tid för att gå igenom resultaten och diskutera det. Så vi vet ingenting än.

    Hur lång tid tog er utredning?


    Hur gick er utredning?
  • YKY
    Äldre 22 Oct 10:56
    #9
    zuces skrev 2017-10-22 01:12:56 följande:

    Hur gick er utredning?


    Allting såg jättefint ut utom min sambos antal spermier, lite nedsatt men ändå tillräckligt antal ?bra? spermier. Så diagnosen blev oförklarligt barnlösa.

    Jag har svårt att ta in all information på läkarbesök, jag blir lite frozen. Jag bad att få alla testresultat hemskickade så nu väntar jag in det för att smälta det lite. Läkaren ska skicka remiss för IVF till Sahlgrenska. Under tiden kör jag och sambon på med egna försök.
  • Äldre 22 Oct 19:57
    #10
    YKY skrev 2017-10-22 10:56:30 följande:

    Allting såg jättefint ut utom min sambos antal spermier, lite nedsatt men ändå tillräckligt antal ?bra? spermier. Så diagnosen blev oförklarligt barnlösa.

    Jag har svårt att ta in all information på läkarbesök, jag blir lite frozen. Jag bad att få alla testresultat hemskickade så nu väntar jag in det för att smälta det lite. Läkaren ska skicka remiss för IVF till Sahlgrenska. Under tiden kör jag och sambon på med egna försök.


    Skönt att ni får hjälp iallafall! Hur lång kötid är det till Sahlgrenska nu?

    Minns du hur mycket spermier han hade per ml? Min man hade runt 2 miljoner/ml så vi är infertila med manlig faktor!
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska