• Äldre 2 Oct 11:23
    921097 visningar
    1530 svar
    1530
    921097

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 3 Oct 08:17
    #11
    LitenBlomma skrev 2017-10-02 19:48:52 följande:

    Samsovning ja... Jag hade inställning att han skulle sova i sin säng med andningslarm. Han skrek i protest och jag gav upp det redan första natten.

    Jag mår jättebra och det var bara de första 2 dagarna med eftervärkar som var jobbiga. Amningen funkar kanon. Han har korta vakperioden, äter och sover. Nöjd och go!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    Fixade ett eger litet babynest igår av rullad/snurrad handduk med filt över. Det uppskattades av lilleman!

    Han sov där i hela natten. Vaknade 3 gånger för lite mat och ny blöja. Men såfort vi var klara la jag honom där i så somna han direkt. En gång fick jag klappa lite på honom för att han skulle komma till ro.

    Innan detta tips så blev jan ofta ledsen om han inte låg emot min hud liksom. Så jag fick ha honom tätt intill.. dåligt på många sätt men så mysigt. Svårt att röra sig, svettigt, läskigt (hans andning. Har små bröst så riskerar inte att kväva med dem iallafall, det är faktiskt skönt. Men räcker ju med att han rullar lite nedåt med ansiktet in)

    Han har alltid sovit på sidan av den anledning, vilket oroar mig.. men hur många gånger jag än lägger honom på rygg så rullar han till sidan.. men inte nu! Ryggmärg hela natten, och han verkar ha sovit mycket gott. Som en liten Groda med lite uppdragna ben och så hade han händerna på magen imorse. Man smälter.
  • Äldre 3 Oct 08:27
    #12
    Trolltrio skrev 2017-10-02 18:59:08 följande:

    Jag börjar återhämta mig efter förlossningen, men är väldigt trött och matt i kroppen än. Fick urinvägsinfektion efter förlossningen och äter antibiotika, så nu kommer svampen. Tur jag slapp stygn.

    En vecka gammal nu, amningen funkar helt ok. En blåsa på ena bröstet, men det är bara att bita ihop. Bvc kommer hit på onsdag. Spännande att se om vikten vänt.

    Några episoder med magknip har han haft. En natt när han skrek hela natten och idag har han varit otröstlig och inte velat varken sova eller ta bröstet.

    Liggammar på natten, så han sover nära mig hela natten. Lite dåligt samvete, man ska ju inte göra så sägs det.


    Då är du som jag, finns det några biverkningar man kan få (som svamp) så får jag alltid det.

    Hur är blåsan på bröstet idag? Provat Purelan?
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 3 Oct 08:33
    #13
    erijon skrev 2017-10-03 08:17:13 följande:

    Fixade ett eger litet babynest igår av rullad/snurrad handduk med filt över. Det uppskattades av lilleman!

    Han sov där i hela natten. Vaknade 3 gånger för lite mat och ny blöja. Men såfort vi var klara la jag honom där i så somna han direkt. En gång fick jag klappa lite på honom för att han skulle komma till ro.

    Innan detta tips så blev jan ofta ledsen om han inte låg emot min hud liksom. Så jag fick ha honom tätt intill.. dåligt på många sätt men så mysigt. Svårt att röra sig, svettigt, läskigt (hans andning. Har små bröst så riskerar inte att kväva med dem iallafall, det är faktiskt skönt. Men räcker ju med att han rullar lite nedåt med ansiktet in)

    Han har alltid sovit på sidan av den anledning, vilket oroar mig.. men hur många gånger jag än lägger honom på rygg så rullar han till sidan.. men inte nu! Ryggmärg hela natten, och han verkar ha sovit mycket gott. Som en liten Groda med lite uppdragna ben och så hade han händerna på magen imorse. Man smälter.


    Vad skönt! Håller tummarna att ni får sova gott framöver också. Charlie hamnar tyvärr på sidan intryckt i min armhåla. (Små bröst här med) Det är läskigt om man skulle sova för hårt för att märka om han inte får luft.

    Grodställning är ju för gulligt. Eller när de ligger mage mot mage och har rumpan upp i vädret.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 3 Oct 12:57
    #14
    LitenBlomma skrev 2017-10-03 08:27:54 följande:

    Då är du som jag, finns det några biverkningar man kan få (som svamp) så får jag alltid det.

    Hur är blåsan på bröstet idag? Provat Purelan?


    Smörjer med purelan, skönt för då fastnar inte blåsan i inläggen i alla fall. Han har lite svårt med taget om det bröstet så vi jobbar på det.

    I natt sov han 23-08 med mat kl 3 och 5, sen somnade vi om till tio, mer mat, sen till 12! Helt galet.
  • Äldre 3 Oct 18:32
    #15

    Sådär.. nu är jag inlagd på BB igen, med en 1veckas gammal bebis. Inflammation i snittet (eller bukväggen). Lokal inflammation, som tur är. Fick veta det i söndags att det fanns en infektion och fick antibiotika. Men idag hade förbandet blivit mättat av vätska. Hade lite förhöjd temp och tog alvedon och Ipren för att orka dagen (ont ) och åkte in till BB.

    Ultraljud gjort, läkare undersökte och öppnade upp snittet typ 2mm för att få ur mer vätska. Inget förband nu utan en förlossningsbinda som suger upp vätskan. De ska komma och kolla igen senare.
    Ska få stark intravenös antibiotika.

    Är helt ärligt talat så jävla rädd. Fan att allt ska hända nu. Allt från att värkarna startade natten till 25e september har varit totalt kaos och trauma för hela familjen.
    Min stackars sambo. Fy vilket dåligt samvete jag har. Jag bara klagar på snärta, rädsla, gråter och nojar.

  • Äldre 3 Oct 20:08
    #16

    Nej men fy vilken otur du verkar ha!

    Jag har åkt på mjölkstockning. Ligger i soffan med feber och värmepåse på bröstet. Aj.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 3 Oct 20:34
    #17
    erijon skrev 2017-10-03 18:32:27 följande:

    Sådär.. nu är jag inlagd på BB igen, med en 1veckas gammal bebis. Inflammation i snittet (eller bukväggen). Lokal inflammation, som tur är. Fick veta det i söndags att det fanns en infektion och fick antibiotika. Men idag hade förbandet blivit mättat av vätska. Hade lite förhöjd temp och tog alvedon och Ipren för att orka dagen (ont ) och åkte in till BB.

    Ultraljud gjort, läkare undersökte och öppnade upp snittet typ 2mm för att få ur mer vätska. Inget förband nu utan en förlossningsbinda som suger upp vätskan. De ska komma och kolla igen senare.

    Ska få stark intravenös antibiotika.

    Är helt ärligt talat så jävla rädd. Fan att allt ska hända nu. Allt från att värkarna startade natten till 25e september har varit totalt kaos och trauma för hela familjen.

    Min stackars sambo. Fy vilket dåligt samvete jag har. Jag bara klagar på snärta, rädsla, gråter och nojar.


    Nej men din stackare. Inte konstigt att du är orolig och rädd. Försök tänka att du är på rätt ställe och får hjälp. Allt jobbigt blir ju ännu jobbigare när man precis fått barn. Även om du har dåligt samvete är det betydligt jobbigare för dig än för din sambo och det här är ju definitivt inget du valt. Ta hand om dig!
  • Äldre 3 Oct 20:35
    #18
    LitenBlomma skrev 2017-10-03 20:08:52 följande:

    Nej men fy vilken otur du verkar ha!

    Jag har åkt på mjölkstockning. Ligger i soffan med feber och värmepåse på bröstet. Aj.


    Aj, aj. Mjölkstockning är läskigt och man blir dålig så snabbt. Hoppas det ger med sig snart!
  • Äldre 4 Oct 06:05
    #19

    Är här inne och tjuvläser igen Men ni som fått era bebisar, minns jag rätt i att det inte är en massa jättebindor jag ska köpa på mig? Visst är det väl så att det räcker med ett paket och sen är det bättre att köpa på sig ett stort lager små, billiga bindor eftersom det fortsätter att blöda av och till i en evighet?

  • Äldre 4 Oct 08:54
    #20
    Linnnn skrev 2017-10-04 06:05:22 följande:

    Är här inne och tjuvläser igen Men ni som fått era bebisar, minns jag rätt i att det inte är en massa jättebindor jag ska köpa på mig? Visst är det väl så att det räcker med ett paket och sen är det bättre att köpa på sig ett stort lager små, billiga bindor eftersom det fortsätter att blöda av och till i en evighet?


    Jag hade bara förlossningsbinda på BB. Dvs ett dygn. Men blöder faktiskt väldigt sparsamt. Inte blött igenom någon gång och använder libresse ultra..med vingar heter dem så? Rosa förpackning. Funkar kanon.

    Köpte nattbindor också både libresse och Always. Skönt att dem är så långa så det inte skulle läcka ut om man ligger på rygg. Men aldrig "behövt" dem. Har dem bara på natten för att jag inte vill spara dem. Känns för lång (så det blir för tätt) att ha dagtid.
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här