• Äldre 2 Oct 11:23
    921109 visningar
    1530 svar
    1530
    921109

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 19 Oct 17:30
    #81

    Hoppas verkligen det blir bättre erijon! urjobbigt när amningen krånglar oavsett orsak.

    Här flyter det på. Tyvärr har han fått för sig att man ska ha en vakenperiod mitt i natten. Försöker ni styra något hur era sover?

  • Äldre 19 Oct 17:35
    #82
    Trolltrio skrev 2017-10-19 17:30:56 följande:

    Hoppas verkligen det blir bättre erijon! urjobbigt när amningen krånglar oavsett orsak.

    Här flyter det på. Tyvärr har han fått för sig att man ska ha en vakenperiod mitt i natten. Försöker ni styra något hur era sover?


    Ja. Känns inte kul!

    Ja alltså senaste två-tre dagarna kämpar vi lite mer för att Edvin ska sova i sin egen säng istället för bredvid mig. För att alla sover bättre så. Dessutom
    Slipper jag oroa mig för att han ska bli för varm eller råka Hanna med ansiktet mot mig osv.

    Def funkar KANON. Efter varje amning på natten somnar han om i sin säng eller i min famn efter blöjbyte. Vi sover SÅ BRA. Så att jag blir glad när han vaknar så man får gosa lite :)
  • Äldre 19 Oct 17:59
    #83
    Linnnn skrev 2017-10-19 08:58:35 följande:

    Nu får jag också hänga här! Inatt, en dag innan bf föddes vår son


    Grattis!! <3
  • Äldre 19 Oct 18:19
    #84

    Jag med! Äntligen! Lilla Ilse föddes på natten den 2017-10-18 kl. 00:16.

    12 timmar exakt tog det från att vi installerats i förlossningssalen tills dess att hon kom. Efter att de satt epidural på eftermiddagen kände jag inte sammandragningarna alls, vilket var en märklig upplevelse. Men det gjorde att jag kunde sova. Öppningsfasen var ganska utdragen, men jag går från 7 till 10 cm inom loppet av några minuter.

    Vid tre tillfällen kontrollerar de syresättningen i bebisens blod via blodprov i huvudet, för att se hur hon mår. Vid sista tillfället, vid midnatt, ser de att hon inte mår bra alls, och att läget är kritiskt. För att undvika akutsnitt måste hon förlösas med tång, och jag ombeds direkt att krysta allt jag kan, vilket var svårt då jag inte kände några krysningsvärkar. Jag får dock stort stöd av barnmorskan. Och jag känner när huvudet kommer ut.

    Allt gick dock fint :) Ut kommer en liten tjej på 2810 g, 48,5 kg.

    De fick klippa mig lite men det behövdes bara tre stygn, och det läker bra. I stort sett intakt faktiskt. Vi kommer vara kvar på sjukhuset iaf till på söndag för observation. Amningen funkar oväntat bra. Läkaren som förlöste mig var nyss förbi för att kolla om allt kändes bra efter det snabba förloppet. De verkar bra på uppföljning här :)

  • Äldre 19 Oct 19:15
    #85
    LitenBlomma skrev 2017-10-17 12:07:05 följande:

    Tränar lite nacke...


    Hejjahejja!!

    Stark kille!!
  • Äldre 19 Oct 19:28
    #86
    LitenBlomma skrev 2017-10-19 08:26:11 följande:

    Hur går det med amningen Erijon?

    Och hur är det med dig och Lova, Euphoria85?


    Vi har det superbra!

    Tackar som frågar!!

    Lova är en väldans snäll bebis som mestadels bara sover hela tiden

    Sover och äter!

    Har haft några dagar nu när det varit påväg att bli riktig mjölkstockning i båda mina bröst men jag lyckades få det att släppa till sist genom många varma duschar och

    försökt amma Lova i de mest märkliga ställningar

    Ja och sen pumpat en del också men det hjälpte nog faktiskt bättre med de varma duschstrålarna.

    Lova sover helst tätt intill i sängen med oss och jag orkar inte bråka med henne om det, utan nu får hon somna efter nattmatning på min arm , ansikte mot ansikte sen flyttar jag bort henne en bit och för det mesta sover hon vidare utan problem.

    Ibland vaknar hon dock och då är det kört och bara till att börja om.

    Imorgon kommer bvc hit för en första kontroll.

    Ska bli spännande att se så hon hållt vikten osv.

    Vet någon varför de ska komma hem till en förresten?

    Hur går det för er Litenblomma?
  • Äldre 19 Oct 19:29
    #87
    Musetti skrev 2017-10-19 18:19:05 följande:

    Jag med! Äntligen! Lilla Ilse föddes på natten den 2017-10-18 kl. 00:16.

    12 timmar exakt tog det från att vi installerats i förlossningssalen tills dess att hon kom. Efter att de satt epidural på eftermiddagen kände jag inte sammandragningarna alls, vilket var en märklig upplevelse. Men det gjorde att jag kunde sova. Öppningsfasen var ganska utdragen, men jag går från 7 till 10 cm inom loppet av några minuter.

    Vid tre tillfällen kontrollerar de syresättningen i bebisens blod via blodprov i huvudet, för att se hur hon mår. Vid sista tillfället, vid midnatt, ser de att hon inte mår bra alls, och att läget är kritiskt. För att undvika akutsnitt måste hon förlösas med tång, och jag ombeds direkt att krysta allt jag kan, vilket var svårt då jag inte kände några krysningsvärkar. Jag får dock stort stöd av barnmorskan. Och jag känner när huvudet kommer ut.

    Allt gick dock fint :) Ut kommer en liten tjej på 2810 g, 48,5 kg.

    De fick klippa mig lite men det behövdes bara tre stygn, och det läker bra. I stort sett intakt faktiskt. Vi kommer vara kvar på sjukhuset iaf till på söndag för observation. Amningen funkar oväntat bra. Läkaren som förlöste mig var nyss förbi för att kolla om allt kändes bra efter det snabba förloppet. De verkar bra på uppföljning här :)


    Grattis och vilken läskig upplevelse. Men skönt att allt gick bra och hoppas det håller sig så :D
  • Äldre 19 Oct 20:19
    #88
    Musetti skrev 2017-10-19 18:19:05 följande:

    Jag med! Äntligen! Lilla Ilse föddes på natten den 2017-10-18 kl. 00:16.

    12 timmar exakt tog det från att vi installerats i förlossningssalen tills dess att hon kom. Efter att de satt epidural på eftermiddagen kände jag inte sammandragningarna alls, vilket var en märklig upplevelse. Men det gjorde att jag kunde sova. Öppningsfasen var ganska utdragen, men jag går från 7 till 10 cm inom loppet av några minuter.

    Vid tre tillfällen kontrollerar de syresättningen i bebisens blod via blodprov i huvudet, för att se hur hon mår. Vid sista tillfället, vid midnatt, ser de att hon inte mår bra alls, och att läget är kritiskt. För att undvika akutsnitt måste hon förlösas med tång, och jag ombeds direkt att krysta allt jag kan, vilket var svårt då jag inte kände några krysningsvärkar. Jag får dock stort stöd av barnmorskan. Och jag känner när huvudet kommer ut.

    Allt gick dock fint :) Ut kommer en liten tjej på 2810 g, 48,5 kg.

    De fick klippa mig lite men det behövdes bara tre stygn, och det läker bra. I stort sett intakt faktiskt. Vi kommer vara kvar på sjukhuset iaf till på söndag för observation. Amningen funkar oväntat bra. Läkaren som förlöste mig var nyss förbi för att kolla om allt kändes bra efter det snabba förloppet. De verkar bra på uppföljning här :)


    Men oj, skönt att allt gick bra. Lätt läskigt med tång.

    Stort Grattis
  • Äldre 20 Oct 10:36
    #89

    Har era små hunnit bli förkylda än?

    Edvin är snorig. Vi suger näsan. Har droppar bröstmjölk i näsan också. Han andas bra men ibland blir man orolig på ljudet och att han låter snorig liksom.
    Idag bajsade han grönt på morgonen. Eller gulgrönt. Men nu gult igen.. ingen feber, äter som vanligt, kissar massor. Han är drygt 3 veckor. Bör jah ringa någonstans? Typ 1177 ändå..? Känner mig rätt lugn. Men han är så liten också.. och jag har dåligt minne. Med dem små kan det ju gå väldigt fort också. Orolig för Rs..

  • Äldre 20 Oct 10:59
    #90
    LitenBlomma skrev 2017-10-19 09:06:58 följande:

    Grattis Linnnn!! Gick allt bra?


    Tack! Jag har skrivit om fl i den andra tråden. Hittills har det gått fantastiskt bra. Det känns att magmusklerna inte är med och brösten spänner efter att mjölken runnit till ordentligt inatt. Amningen går bra, men vi har inte riktigt fått in flytet än och det gör lite ont i början.
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här