• Äldre 2 Oct 11:23
    921211 visningar
    1530 svar
    1530
    921211

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 29 Oct 07:21

    Tänkte att han blivit smittad av syrran och blivit jättesjuk...

  • Äldre 29 Oct 08:27

    På Youtube finns flera förslag på träning efter förlossning. Igår körde jag ett yogapass som var tänkt en vecka efter förlossningen; sök på postpartum yoga. Jag som inte haft ont i ryggen under hela graviditeten har känt av den lite nu, men efter 15 min yoga är det borta. Nu gäller det att försöka komma ihåg att fortsätta också. Knipövningar är helt hopplöst att minnas och så tråkigt. Har ni några knep för att det ska bli av?

  • Äldre 29 Oct 08:54
    FiaW skrev 2017-10-28 22:25:29 följande:
    Jag äter fortfarande vitaminer och järn och tror att jag äter tillräckligt. Jag har huvudvärk varje dag men försöker dricka tillräckligt med vatten också. Nu har jag sovit någon timme på soffan men mår fortfarande lite risigt när jag vaknar. Huvudvärk, ledvärk, sprängande bröstvårtor. Det är kanske lika bra att jag ringer VC på måndag. Är det läkare eller barnmorska jag ska söka till?

    Hur känns brösten vid svamp eller stafylokocker? Fast det borde väl inte bli sjukdomskänsla vid svamp?
    Jag har förmodligen (eller hade) svamp och stafylokocker i såren som jag har. Det gör ont och ömmar hela tiden. Såren läker inte, varje gång bebis ska ta tag så är det smärta som kan ge tårar om numera bara precis DÅ.

    Bröstvårtorna ömmar HELA tiden. Kan knappt duscha på dem. Hela brösten värker emellanåt, en känsla av brännande, stickande och ilande som ibland går bak i ryggen (det har dock gått över för mig nu efter behandling). Nu äter jag heracillin mot stafylokockerna.
  • Äldre 29 Oct 08:54

    Men åh så tradigt med detta drittlande. Igår hade jag inte haft något brun flyttning på hela dagen men så på kvällen kom det istället lite blod. Han är 6v imorgon. Jag vill kunna bada.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 29 Oct 08:57
    Linnnn skrev 2017-10-29 08:27:11 följande:

    På Youtube finns flera förslag på träning efter förlossning. Igår körde jag ett yogapass som var tänkt en vecka efter förlossningen; sök på postpartum yoga. Jag som inte haft ont i ryggen under hela graviditeten har känt av den lite nu, men efter 15 min yoga är det borta. Nu gäller det att försöka komma ihåg att fortsätta också. Knipövningar är helt hopplöst att minnas och så tråkigt. Har ni några knep för att det ska bli av?


    Vad skönt att slippa ryggvärken. Jag skulle också vilja komma igång men hittar inte riktigt nåt bra tillfälle. Eller motivation

    Sätt alarmet och gör knipövningar. Jag brukar göra det när jag ammar.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 29 Oct 10:13
    LitenBlomma skrev 2017-10-28 23:28:12 följande:

    Musetti: Njut. Det låter jätteskönt att få sova så länge. Mindre skönt för brösten kanske.

    Charlie har somnat runt 20.00 två kvällar och sover fortfarande. Hoppas att han vaknar nu när jag ska gå och lägga mig för nu är det fullt.

    FiaW: Börja med vc och se vad de säger. Du kanske har nån virus eller bakterie i kroppen.

    Jag känner mig lite hängig första två veckorna. När han var 2 v åkte jag på mjölkstockning. V 3 och 4 var bra. Men nu v5 har jag känt mig sjuk och febrig igen så som du beskriver. Nu har alla barnen klagat på ont i halsen, huvudvärk och en har feber. Stora flickan var hemma 3 dagar i förra veckan. Det är nog nåt skräp som går.


    Ja, brösten hinner ju bli enorma under den tid hon sover! Tack och lov har hon god morgonaptit :) Och så mycket hon förändrats redan. Fortfarande mini så klart men inte alls den lilla fågel hon var när hon föddes.

    Jag har haft som hugg i vänstra sidan av magen (inte livmodern) de senaste dagarna, men inget allvarligt. Mest att dygnsrytmen är rubbad som gör att man känner sig mosig. I morgon ska sambon börja jobba igen, halvtid hemifrån på prov.

    Bra att du påminner om Yoga Linnnn! Är övertygad om att det är tack vare den träningen som min förlossning gick så bra ändå. Har börjat prenumerera på en postnatal yoga core klass och laddat ner Nikes app som också har många yoga klasser.
  • Äldre 29 Oct 10:29

    Barnen är jättearga nu för att jag inte vill att de håller eller pussar på lillebror. De är fortfarande nykära i honom och bråkar om vem som ska få hålla och vill vara med när jag byter blöja och badar.

    Igår höll 8 åringen honom medan jag hängde upp tvätt. Vi hade släckt ner och tittade på film. Då säger hon att jag måste byta blöjan för han är blöt. Det var illgult bajs över hela hans rygg och på hennes kläder


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 29 Oct 10:39
    Linnnn skrev 2017-10-29 08:27:11 följande:

    På Youtube finns flera förslag på träning efter förlossning. Igår körde jag ett yogapass som var tänkt en vecka efter förlossningen; sök på postpartum yoga. Jag som inte haft ont i ryggen under hela graviditeten har känt av den lite nu, men efter 15 min yoga är det borta. Nu gäller det att försöka komma ihåg att fortsätta också. Knipövningar är helt hopplöst att minnas och så tråkigt. Har ni några knep för att det ska bli av?


    Det måste jag testa. Har också börjat få ont i ryggen.
  • Äldre 29 Oct 10:44

    Tage sover ganska bra i början av natten, typ mellan 23 och 3. Sedan brukar han bli mer orolig och vilja äta oftare. Men tycker ändå jag får helt okej med sömn, men än så länge har jag inte behövt gå upp med storasyster, det kommer jag börja göra till veckan. Ni andra som har äldre syskon, lämnar ni dem på fsk/skola? Vi har 15 h förskola och dottern ska gå från och med onsdag när mannen börjar jobba. Men han kommer inte lämna henne för han börjar tidigt, så jag måste ta mig upp och iväg...

  • Äldre 29 Oct 10:45

    Trist att ni känner er dåliga igen LitenBlomma. Hoppas ni blir bättre snart! Det är kanske så att det är en förkylning eller nåt som jag går med och så orkar inte kroppen ta hand om det riktigt nu när man har så mycket sömnbrist.

    Jag skulle vilja börja med knipövningar men de tyckte på BB att jag skulle vänta tills stygnen försvunnit, eller typ 6-8 veckor. Vet nån varför?

    Okej, erijon, undrar om det är det jag har då. Jag har inga sår och amningen gör inte ont men bröstvårtorna är FRUKTANSVÄRT ömtåliga mellan amningarna. Jag kan inte ha på bh eller låta en handduk ens snudda vid någon av dem utan att det gör sjukt ont. Sen ilar det i brösten och upp i armhålan ibland också. Ska fråga bm på tisdag när hon kommer på hembesök.

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här