• LitenBlomma

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • LitenBlomma
    Mischa skrev 2017-10-29 10:44:22 följande:

    Tage sover ganska bra i början av natten, typ mellan 23 och 3. Sedan brukar han bli mer orolig och vilja äta oftare. Men tycker ändå jag får helt okej med sömn, men än så länge har jag inte behövt gå upp med storasyster, det kommer jag börja göra till veckan. Ni andra som har äldre syskon, lämnar ni dem på fsk/skola? Vi har 15 h förskola och dottern ska gå från och med onsdag när mannen börjar jobba. Men han kommer inte lämna henne för han börjar tidigt, så jag måste ta mig upp och iväg...


    Jag har lämnat på förskola och skola varje dag sen jag kom hem från bb. Min man har inte varit hemma de 10 dagarna.

    Man vänjer sig.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • erijon
    Mischa skrev 2017-10-29 10:44:22 följande:

    Tage sover ganska bra i början av natten, typ mellan 23 och 3. Sedan brukar han bli mer orolig och vilja äta oftare. Men tycker ändå jag får helt okej med sömn, men än så länge har jag inte behövt gå upp med storasyster, det kommer jag börja göra till veckan. Ni andra som har äldre syskon, lämnar ni dem på fsk/skola? Vi har 15 h förskola och dottern ska gå från och med onsdag när mannen börjar jobba. Men han kommer inte lämna henne för han börjar tidigt, så jag måste ta mig upp och iväg...


    Sedan sambon började jobba efter 10 dagar har jah lämnat i skolan varje dag. Och varannan vecka tisdag till torsdag sambons son på förskolan.

    Det är jobbigt, bökigt och tar tid. Men det går och som LitenBlomma sa, man vänjer sig.

    Edvin har konstigt nog (peppar peppar) aldrig krånglat och bajsat/behövt äta under tiden lämning/hämtning. Det har alltid tajmat så han är nymatad eller ska äta någon timma efter vi kommer hem.

    Beuksr ta 40-45 min totalt med hämtning/lämning av båda barnen. Bara skolan går väldigt snabbt och då går vi med vagnen eftersom det ligger över vägen här. Den andra veckan åker vi bil då förskolan är ett par kilometer bort.
  • LitenBlomma

    Mina barn slutar på 2 olika tider, 3 på onsdagar. Det är ett himla körande på eftermiddagar.

    Nån gång har jag tagit vagnen men det har bara slutat med att jag bär honom och kör vagnen samtidigt. Då är sjalen bättre.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Linnnn

    Åh fy så jobbigt med brösten! Jag tyckte det var jobbigt det dygnet när mjölken rann till, men förstår ju av era beskrivningar att jag inte borde klaga över det. Jag tycker att det är svårast att få i sig tillräckligt med vätska och måste verkligen tänka på det för börjar få uvi-känningar om jag dricker för lite.

    Efter 6-8 v är det väl efterkontroll. Stygnen efter ev bristningar är väl borta långt innan dess? Efter 1-2 kanske? Hårdare träning ska man ju vänta med, men knipövningar trodde jag man skulle göra så snart som möjligt?

    Känner att jag har det väldigt lyxigt med storasyskonen nu. De kan ta sig både till och från skolan själva De måste förstås ha hjälp med frukost osv, men jag slipper gå ut. En fördel med sladdis jämfört med ettan och tvåan som det är två år emellan.

  • Euphoria85

    Mina stygn har trillat av Nu, det är himla skönt faktiskt.

    Knipövningarna har jag också svårt att komma ihåg men när det ploppar upp i huvudet gör jag några, fast det är faktiskt svårt att veta om jag gör rätt.

    Har testat att försöka knipa om när jag kissar men det är svårt, har lyckats någon gång men då kan jag inte kissa färdigt sen utan får gå på toa efter ett tag igen.

    Bindan används för tillfället både mot avslag och urinläckage

    På tisdag är det dax för bvc ska bli spännande och se hur mycket större hon blivit, när bvc var här på hembesök när Lova var 10 dagar hade hon fortfarande inte kommit upp i födslovikten.

  • BFoktober2017

    Äntligen är hon här, och det blev ett oktoberbarn

    Allt gick toppen.

    3760g o 51 cm ren kärlek.

    Men blev väldigt paff när hon kom ut o hade mycket hår.. hon hade mer hår nu än vad min dotter hade när hon va 1 år.

    Ligger vaken, och väntar på att dom ska komma in o ta en temp. Prinsessan sover med tummen i munnen

  • erijon
    BFoktober2017 skrev 2017-10-29 23:55:51 följande:

    Äntligen är hon här, och det blev ett oktoberbarn

    Allt gick toppen.

    3760g o 51 cm ren kärlek.

    Men blev väldigt paff när hon kom ut o hade mycket hår.. hon hade mer hår nu än vad min dotter hade när hon va 1 år.

    Ligger vaken, och väntar på att dom ska komma in o ta en temp. Prinsessan sover med tummen i munnen


    Åh! Grattis till lilla prinsessan :)

    Vad underbart att allt gick så bra. Vill gärna läsa förlossningsberättelse
  • Musetti
    BFoktober2017 skrev 2017-10-29 23:55:51 följande:

    Äntligen är hon här, och det blev ett oktoberbarn

    Allt gick toppen.

    3760g o 51 cm ren kärlek.

    Men blev väldigt paff när hon kom ut o hade mycket hår.. hon hade mer hår nu än vad min dotter hade när hon va 1 år.

    Ligger vaken, och väntar på att dom ska komma in o ta en temp. Prinsessan sover med tummen i munnen


    Jättegrattis! :)
  • LitenBlomma

    Är det någon mer som inte kan släppa boandet? Fast nu är det inte bebisrelaterat utan mer inredningen i hemmet. Jag köper inredning, gardiner, tavlor och möbler. När man går hemma hela dagarna ser man helt plötsligt allt som behöver förnyas.

    Jag tänkte sy en sovorm, någon som har erfarenhet av det? Har ett randigt tyg från Polarn o. Pyret i marinblått och vitt.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • LitenBlomma
    BFoktober2017 skrev 2017-10-29 23:55:51 följande:

    Äntligen är hon här, och det blev ett oktoberbarn

    Allt gick toppen.

    3760g o 51 cm ren kärlek.

    Men blev väldigt paff när hon kom ut o hade mycket hår.. hon hade mer hår nu än vad min dotter hade när hon va 1 år.

    Ligger vaken, och väntar på att dom ska komma in o ta en temp. Prinsessan sover med tummen i munnen


    Grattis!!

    Våra flickor har varit skalliga men sonen född -13 hade massa hår. Han sparade det en bit ner på ryggen innan han klippte sig.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här