• Äldre 2 Oct 11:23
    921755 visningar
    1530 svar
    1530
    921755

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 30 Oct 13:15
    LitenBlomma skrev 2017-10-30 10:35:30 följande:

    Är det någon mer som inte kan släppa boandet? Fast nu är det inte bebisrelaterat utan mer inredningen i hemmet. Jag köper inredning, gardiner, tavlor och möbler. När man går hemma hela dagarna ser man helt plötsligt allt som behöver förnyas.

    Jag tänkte sy en sovorm, någon som har erfarenhet av det? Har ett randigt tyg från Polarn o. Pyret i marinblått och vitt.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    Jag är tvärtom. Eller jag SER allt, men kunde inte bry mig mindre. Ligger mest i soffan och gosar med lilleman. När jag inte kör ungar till och från skola/dagis.

    Känner ingen ork att ens städa.. tvättar, diskar osv varje dag iallafall.
    Orken kanske kommer tillbaka. Imorgon blir ju Edvin 5 veckor redan. Helt sjukt. Letade nyss knep för att få igång förlossningen haha.

    Vad är en sovorm? Det låter intressant! :)
  • Äldre 30 Oct 14:28

    Min man ser inte stök eller måsten så om inte jag gör det blir det inte gjort. Det blir väldigt stökigt fort om man inte håller efter när man har många barn. Och tvätt. Jag kör 3-4 maskiner varje dag.

    Det är höstlov och herregud så skönt att slippa köra dem. Vi myser med pyjamas hela dagen.

    Googla sovorm! Jättemysigt! Jag tänkte göra två, en till sängen och en till soffan.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 30 Oct 14:31


    Man syr en raksöm och fyller den med tvättbar stoppning.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 30 Oct 14:33
    LitenBlomma skrev 2017-10-30 14:28:02 följande:

    Min man ser inte stök eller måsten så om inte jag gör det blir det inte gjort. Det blir väldigt stökigt fort om man inte håller efter när man har många barn. Och tvätt. Jag kör 3-4 maskiner varje dag.

    Det är höstlov och herregud så skönt att slippa köra dem. Vi myser med pyjamas hela dagen.

    Googla sovorm! Jättemysigt! Jag tänkte göra två, en till sängen och en till soffan.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    Min Karl ser skiten, men gör ändå inget åt det alltför ofta.. men han är också trött och slut. Det har vart mycket för oss sedan Edvin tittade ut.

    Jo, nu med Edvin är vi 5 i familjen och nystädat syns bara någon timme ofta. Ungar klampar rakt in med leriga skor och smular ner minst hela köket ;) på nolltid.

    Höstlov här också. Bara största killen här, få sambons är hos sin mamma. Vi bara ÄR. Väldigt mysigt. :) behagligt att typ inte ha några måsten alls.

    Oj, det var inte illa. Så mycket tvätt har vi inte samlat ihop på en dag riktigt.

    Det ska jag googla direkt! :)
  • Äldre 30 Oct 14:40
    erijon skrev 2017-10-30 14:33:58 följande:

    Min Karl ser skiten, men gör ändå inget åt det alltför ofta.. men han är också trött och slut. Det har vart mycket för oss sedan Edvin tittade ut.

    Jo, nu med Edvin är vi 5 i familjen och nystädat syns bara någon timme ofta. Ungar klampar rakt in med leriga skor och smular ner minst hela köket ;) på nolltid.

    Höstlov här också. Bara största killen här, få sambons är hos sin mamma. Vi bara ÄR. Väldigt mysigt. :) behagligt att typ inte ha några måsten alls.

    Oj, det var inte illa. Så mycket tvätt har vi inte samlat ihop på en dag riktigt.

    Det ska jag googla direkt! :)


    Att se skiten eller att inte se skiten, jag vet inte vad som är värst

    Kläder, handdukar, sängkläder, gympakläder, handtvätt, nerkissade kläder....det finns alltid något att tvätta. Jag längtar tills vår tvättstuga är klar. Nu har vi tvätten i stora badrummet.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 30 Oct 15:55
    BFoktober2017 skrev 2017-10-29 23:55:51 följande:

    Äntligen är hon här, och det blev ett oktoberbarn

    Allt gick toppen.

    3760g o 51 cm ren kärlek.

    Men blev väldigt paff när hon kom ut o hade mycket hår.. hon hade mer hår nu än vad min dotter hade när hon va 1 år.

    Ligger vaken, och väntar på att dom ska komma in o ta en temp. Prinsessan sover med tummen i munnen


    Grattis!!
  • Äldre 30 Oct 15:57
    LitenBlomma skrev 2017-10-29 13:20:42 följande:

    Mina barn slutar på 2 olika tider, 3 på onsdagar. Det är ett himla körande på eftermiddagar.

    Nån gång har jag tagit vagnen men det har bara slutat med att jag bär honom och kör vagnen samtidigt. Då är sjalen bättre.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    När jag läser vad ni skriver känns det rätt lyxigt att bara ha en att lämna :) och orkar man verkligen inte någon dag kan hon ju helt enkelt vara hemma!
  • Äldre 30 Oct 16:42
    erijon skrev 2017-10-30 13:15:10 följande:

    Jag är tvärtom. Eller jag SER allt, men kunde inte bry mig mindre. Ligger mest i soffan och gosar med lilleman. När jag inte kör ungar till och från skola/dagis.

    Känner ingen ork att ens städa.. tvättar, diskar osv varje dag iallafall.

    Orken kanske kommer tillbaka. Imorgon blir ju Edvin 5 veckor redan. Helt sjukt. Letade nyss knep för att få igång förlossningen haha.

    Vad är en sovorm? Det låter intressant! :)


    Haha! Jag instämmer med dig. Jag ser också, men nöjer mig med det mest nödvändiga. Nu är liten inte ens två veckor än, så det kanske hinner ändra sig. Mannen som inte tagit sina tio dagar är också mer intresserad av bebismys än av att städa då han är hemma.
  • Äldre 30 Oct 16:48

    Vad jag är hungrig hela tiden! Matsuget som gravid kan inte jämföras med det här. Äter verkligen jättemycket och helst hela tiden.

  • Äldre 30 Oct 16:52
    LitenBlomma skrev 2017-10-30 10:37:55 följande:

    Grattis!!

    Våra flickor har varit skalliga men sonen född -13 hade massa hår. Han sparade det en bit ner på ryggen innan han klippte sig.


    Alla våra har haft ganska mycket hår vid födseln, så även den här gången, men det har trillat av och sen har de varit flintis läääänge. De har dessutom haft mörkt hår, men det nya som växte ut och som de har nu är blont.
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här