• LitenBlomma

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • LitenBlomma

    Halloweenfesten var en succé. Tyvärr kände jag mig lite risig och hade ont i brösten igen, på natten fick jag feber. Dessutom fick jag i mig gluten och hade magkramper och sätt på toa i 4 timmar.

    Jag hoppas att det släpper under dagen annars får jag nog ta mig in till Kalmar. Han skriker i panik 9 gånger av 10 När han åker bil. Även korta sträckor på 2-10 min. Jag vågar inte chansa och köra 50 min så det får bli tåg och buss i så fall.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • FiaW
    LitenBlomma skrev 2017-11-04 10:56:42 följande:

    Halloweenfesten var en succé. Tyvärr kände jag mig lite risig och hade ont i brösten igen, på natten fick jag feber. Dessutom fick jag i mig gluten och hade magkramper och sätt på toa i 4 timmar.

    Jag hoppas att det släpper under dagen annars får jag nog ta mig in till Kalmar. Han skriker i panik 9 gånger av 10 När han åker bil. Även korta sträckor på 2-10 min. Jag vågar inte chansa och köra 50 min så det får bli tåg och buss i så fall.


    Usch, stackars dig! :( Hoppas du mår bättre snabbt!

    Liten här älskar att åka bil och somnar så fort vi kör iväg, vet inte om det kan ha betydelse att jag körde väldigt mycket under graviditeten så han känner igen det. Däremot vrålas det 9 gånger av 10 när vi byter blöja, det är verkligen ingen favorit..

    Idag kissade han sig i ögonen och örat. Han verkade inte bry sig nåt speciellt men hans mamma fick lite panik att kisset skulle fräta i ögonen. Vi tog ett bad efter och sköljde lite vatten över hans anikte och ögon, hoppas det var tillräckligt. Dessa små snoppar alltså, det är ju omöjligt att parera alla kiss-laddningar. Haha!
  • Euphoria85

    Vart iväg på Coop idag med Lova.

    Hon gallskrek igenom hela affären.

    Alla tittade, men vad skulle jag göra liksom...

    Sätta mig vid kyldisken och amma framför allas dömande blickar

    ....

    Nä tack.

    Jag tog det jag skulle och höll emot panik känslorna.

    Jag var ju tvungen att handla liksom.

    Sen satte jag bara vagn och påsar utanför bilen , hoppade in och gav bröstet i baksätet.

    Så visade sig att hon var mer bajsig än hungrig och sen blev hon världens lugnaste goaste bebis igen.

    Men tror folk på riktigt att jag gått där i affären med min lilla gallskrikande bebis om jag inte behövt.

  • Linnnn

    Hoppas att du mår bättre Litenblomma!

    Ja, det kissas verkligen åt alla håll! Men det går åtminstone snabbare att tvätta rent vid blöjbyten än med tjejerna.

    Ja, jag tycker att en nackdel med att få barn nu är att det är för kallt att amma utomhus. När vi ska någonstans måste jag alltid tänka på om det hinns med under ett sovpass eller om det finns någonstans man kan amma.

  • erijon

    Min lilla lilla klutt har sådana diareer. Även jag, extrema. Knappt gått ur soffan på dagar.

    Jag blir orolig över honom. Han äter massor och kissar, verkar som vanligt än så länge. Men hans diareer har sedan igår tilltagit i mängd och hur ofta de kommer.
    Jag äter ju antibiotika och därför jag fått detta, och även Edvin. Vilken skit!

    Ringt BB (eftersom jag fick antibiotika därifrån iochmed bakterier i såren i brösten.) och sagt att jag är orolig för clostridium bakterien. Råkade läsa på folkhölsomyndigheten att dödligheten vid clostridium är ungefär 20%. Även jobbat på kirurgavdelningen i två år för något år sedan, vilket jag nämnde nu i telefon för att dem skulle förstå att jag vet vad det är. Nu är jag livrädd.. har typ alla symtom för det! Och vad är behandlingen för det? Jo, antibiotika! :(

    Ska helvetet för mig/oss aldrig ta slut? Det känns som en stor ond cirkel bara..

  • Mischa
    erijon skrev 2017-11-05 08:07:01 följande:

    Min lilla lilla klutt har sådana diareer. Även jag, extrema. Knappt gått ur soffan på dagar.

    Jag blir orolig över honom. Han äter massor och kissar, verkar som vanligt än så länge. Men hans diareer har sedan igår tilltagit i mängd och hur ofta de kommer.
    Jag äter ju antibiotika och därför jag fått detta, och även Edvin. Vilken skit!

    Ringt BB (eftersom jag fick antibiotika därifrån iochmed bakterier i såren i brösten.) och sagt att jag är orolig för clostridium bakterien. Råkade läsa på folkhölsomyndigheten att dödligheten vid clostridium är ungefär 20%. Även jobbat på kirurgavdelningen i två år för något år sedan, vilket jag nämnde nu i telefon för att dem skulle förstå att jag vet vad det är. Nu är jag livrädd.. har typ alla symtom för det! Och vad är behandlingen för det? Jo, antibiotika! :(

    Ska helvetet för mig/oss aldrig ta slut? Det känns som en stor ond cirkel bara..


    Vad jobbigt ni har det! Kan du inte få lämna ett prov så att de kan se om ni har den bakterien? Eller vad säger BB?
  • Mischa
    Euphoria85 skrev 2017-11-04 19:00:22 följande:

    Vart iväg på Coop idag med Lova.

    Hon gallskrek igenom hela affären.

    Alla tittade, men vad skulle jag göra liksom...

    Sätta mig vid kyldisken och amma framför allas dömande blickar

    ....

    Nä tack.

    Jag tog det jag skulle och höll emot panik känslorna.

    Jag var ju tvungen att handla liksom.

    Sen satte jag bara vagn och påsar utanför bilen , hoppade in och gav bröstet i baksätet.

    Så visade sig att hon var mer bajsig än hungrig och sen blev hon världens lugnaste goaste bebis igen.

    Men tror folk på riktigt att jag gått där i affären med min lilla gallskrikande bebis om jag inte behövt.


    Såna där situationer är jobbiga... man gör ju så gott man kan. Men jag tror de flesta faktiskt har förståelse när man har en liten bebis, även om man själv blir väldigt stressad. Min första skrek ofta i vagnen, jag undvek affärer tills hon kunde sitta i sittdelen och blev mer nöjd.. men ibland måste man ju!
  • erijon
    Mischa skrev 2017-11-05 08:48:40 följande:
    Vad jobbigt ni har det! Kan du inte få lämna ett prov så att de kan se om ni har den bakterien? Eller vad säger BB?
    Ja, riktigt jobbigt. Inte mycket att njuta av liksom. Feber har jag fått också.. 38-38,2 bara men ändå. Det är ingen biverkning av antibiotika.

    Problemet är att denna bakterie kan "hoppa" tydligen, och därmed syns den bara ibland på prover. Man kan lämna flera prov som är utan bakterien och på nästa syns den.
    BB har lovat att ringa upp, hon skulle prata med en sköterska (pratade med barnmorska) och eventuellt läkare. Sen ringa upp.

    Hoppas innerligt att dem ringer upp snart, att det inte är den dumma bakterien och att alla problem försvinner när jag slutar med antibiotika!
  • Trolltrio
    erijon skrev 2017-11-05 11:25:19 följande:

    Ja, riktigt jobbigt. Inte mycket att njuta av liksom. Feber har jag fått också.. 38-38,2 bara men ändå. Det är ingen biverkning av antibiotika.

    Problemet är att denna bakterie kan "hoppa" tydligen, och därmed syns den bara ibland på prover. Man kan lämna flera prov som är utan bakterien och på nästa syns den.

    BB har lovat att ringa upp, hon skulle prata med en sköterska (pratade med barnmorska) och eventuellt läkare. Sen ringa upp.

    Hoppas innerligt att dem ringer upp snart, att det inte är den dumma bakterien och att alla problem försvinner när jag slutar med antibiotika!


    Men din stackare! Vilket elände. Låter jättejobbigt. Men feber nu är väl inte bra, låter som du behöver kollas upp igen. Krya på dig!
  • Linnnn
    erijon skrev 2017-11-05 11:25:19 följande:

    Ja, riktigt jobbigt. Inte mycket att njuta av liksom. Feber har jag fått också.. 38-38,2 bara men ändå. Det är ingen biverkning av antibiotika.

    Problemet är att denna bakterie kan "hoppa" tydligen, och därmed syns den bara ibland på prover. Man kan lämna flera prov som är utan bakterien och på nästa syns den.

    BB har lovat att ringa upp, hon skulle prata med en sköterska (pratade med barnmorska) och eventuellt läkare. Sen ringa upp.

    Hoppas innerligt att dem ringer upp snart, att det inte är den dumma bakterien och att alla problem försvinner när jag slutar med antibiotika!


    Nej, men fy så tufft du har det! Hoppas att du får bra hjälp genast och att du får bli frisk och njuta av bebis!
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här