• Äldre 2 Oct 11:23
    921178 visningar
    1530 svar
    1530
    921178

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 6 Nov 12:14

    Erijon - jag citerade både sig och linnnn innan jag svarade

  • Äldre 6 Nov 12:23
    Euphoria85 skrev 2017-11-06 12:14:15 följande:

    Erijon - jag citerade både sig och linnnn innan jag svarade


    När jag klickar på "citera" så öppnas skrivfönstret direkt, så jag hinner liksom inte citera någon mer.
  • Äldre 6 Nov 14:34
    Linnnn skrev 2017-11-06 11:50:59 följande:

    Jag har bara sett bumbo på bild och aldrig riktigt fattat vad man ska ha den till... Hur länge har man användning för den? Menar du att du sätter bumbon på en vanlig stol eller bebisstol innan liten sitter stadigt själv?


    Jag har använt den i vårt bubbelbad från ca 3 mån när de är stadiga i nacken till runt 1 år. Lite från barn till barn hur länge de har velat sitta i den. När jag ska duscha så tar jag med mig bebisen och nån leksak. Innan Bumbotiden hade jag en skrikig unge i babysittern som bara fick titta på.

    Denna nya variant kan man tydligen sätta på en vanlig stol oxå.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 6 Nov 14:39
    Euphoria85 skrev 2017-11-06 11:22:51 följande:

    Vi har egen brunn och skickad iväg vattenprover förra veckan.

    Imorse ringde de från kommunen och så att vi inte ska dricka vattnet .

    Det ska ej drickas /användas även om det kokas

    Den var ju kul.

    De inväntar fler provsvar och hör av sig när de kommer om någon dag.

    Så ska vi ta det därifrån.

    Ursäkta men BAJS också.


    Nej, vad jobbigt! Och dyrt?
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 7 Nov 07:23
    Euphoria85 skrev 2017-11-06 12:12:56 följande:

    Vi har några 10 liters vattenbehållare som vi har med när vi campar så vi får åka iväg och fylla dem hos någon med kommunalt vatten.

    Vi är ganska så övertygade om att brunnen antagligen kommer behöva göras om eller att det får sättas in något slags reningsverk. Vi delar brunn med 2 grannar så beslutet får tas i samråd med dom sen när vi har all info, nu har vi iaf medelst grannarna om de vi vet såhär långt iaf.

    Tur vi skickade in vattenprover iallafall!


    Tur att ni har så stora behållare, men det blir förstås jobbigt ändå. Också en tröst kanske att ni inte är helt ensamma om att använda brunnen.

    I svärföräldrarnas stuga sinar gärna brunnen på sommaren och när det inte ens går att spola på toan eller tvätta händerna annat än med våtservetter då vill jag bara åka hem!
  • Äldre 7 Nov 07:24
    LitenBlomma skrev 2017-11-06 14:34:58 följande:

    Jag har använt den i vårt bubbelbad från ca 3 mån när de är stadiga i nacken till runt 1 år. Lite från barn till barn hur länge de har velat sitta i den. När jag ska duscha så tar jag med mig bebisen och nån leksak. Innan Bumbotiden hade jag en skrikig unge i babysittern som bara fick titta på.

    Denna nya variant kan man tydligen sätta på en vanlig stol oxå.


    Tack! Då förstår jag vad man har den till
  • Äldre 7 Nov 07:32

    Igår ringde jobbet för att ställa några frågor. 18 dagar tog det. Känner ni er helt lediga? Innan bebis föddes fick jag fler samtal och mejl och jag får några mejl vidarebefordrade till min privata mejl varje vecka. När jag var gravid tyckte jag mest att det var trevligt, men nu tycker jag att det är lite konstigt att bli störd i min bebisbubbla.

  • Äldre 7 Nov 07:55
    Linnnn skrev 2017-11-07 07:32:45 följande:

    Igår ringde jobbet för att ställa några frågor. 18 dagar tog det. Känner ni er helt lediga? Innan bebis föddes fick jag fler samtal och mejl och jag får några mejl vidarebefordrade till min privata mejl varje vecka. När jag var gravid tyckte jag mest att det var trevligt, men nu tycker jag att det är lite konstigt att bli störd i min bebisbubbla.


    Jag tycker inte det är ok att skicka vidare "arbete" till någon som är ledig.

    Om det inte är absolut nödvändigt, dvs ingen annan kan ge en svar på det man undrar .

    Att få skickat information och inbjudningar är däremot trevligt, så känner man sig inte "bortglömd" liksom.

    Under tiden jag varit hemma har de ringt för att be om hjälp 1 gång. Det slutade ändå med att de fick ringa in hjälp utifrån då de inte förstog instruktionerna över telefonen
  • Äldre 7 Nov 08:00
    Linnnn skrev 2017-11-07 07:23:23 följande:

    Tur att ni har så stora behållare, men det blir förstås jobbigt ändå. Också en tröst kanske att ni inte är helt ensamma om att använda brunnen.

    I svärföräldrarnas stuga sinar gärna brunnen på sommaren och när det inte ens går att spola på toan eller tvätta händerna annat än med våtservetter då vill jag bara åka hem!


    Som tur är kan vi duscha och tvätta i vattnet!

    Våtservetts tvättar känner man sig inte helt ren efter liksom .
  • Äldre 7 Nov 08:53
    Linnnn skrev 2017-11-07 07:32:45 följande:

    Igår ringde jobbet för att ställa några frågor. 18 dagar tog det. Känner ni er helt lediga? Innan bebis föddes fick jag fler samtal och mejl och jag får några mejl vidarebefordrade till min privata mejl varje vecka. När jag var gravid tyckte jag mest att det var trevligt, men nu tycker jag att det är lite konstigt att bli störd i min bebisbubbla.


    Jag fick några samtal under graviditeten, gick hem 2v innan. Mailen tittar jag inte på. Är det något akut får de ringa istället.

    Mitt jobb är ju på skolan där 3 av barnen går så jag kommer inte undan det helt
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här