• LitenBlomma

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Linnnn

    Nej, jag kände nog innan att det var helt ok att höra av sig med jobbfrågor, men nu skulle jag nog kunna tänka mig en paus Ska börja jobba lite grann ganska snabbt, så det kanske är därför jag känner så här. Ska prata med min chef.

  • Linnnn
    Euphoria85 skrev 2017-11-07 08:00:17 följande:

    Som tur är kan vi duscha och tvätta i vattnet!

    Våtservetts tvättar känner man sig inte helt ren efter liksom .


    Nej, känns verkligen inte fräscht. Just nu älskar jag däremot våtservetterna. Inte till bebisrumpan, men för att panikstäda inför besök
  • LitenBlomma
    Linnnn skrev 2017-11-07 13:43:43 följande:

    Nej, känns verkligen inte fräscht. Just nu älskar jag däremot våtservetterna. Inte till bebisrumpan, men för att panikstäda inför besök


    Ja eller insidan av bilen!

    I morse var det 3 minus, frost och bitande kallt. Tänk att man blir lika förvånad varje år av hur kallt det kan bli, snabbt. Rotade fram vantar och mössor till banen. Charlie fick ha overall på sig. När jag kom hem öste jag ur allt i byrån i hallen, sorterade, la i varsin låda med namn. Beställde nya ullmössor, vintervantar och vinterskor till alla. Sen var det dags att hämta på förskola och skola, det var den dagen och nu är jag fattig
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • erijon
    Linnnn skrev 2017-11-07 13:44:38 följande:

    Mår du något bättre erijon?


    Nä, eller magen känns lite bättre. Springer inte lika ofta, känns bra efter.
    Fortfarande ont i magen.. lite, lite bättre dock. Idag feber 39,4 som mest. ÅT HELVETE vill jag säga!!

    Lyckades skjutsa stora till skolan. Mellersta hade ont i magen och fick va hemma från dagis (tack! Hade aldrig orkat åkt dit). Och Edvin.

    Med Edvin är i tillbäxtfas och mest äter och sover, gjort varje dag sen helgen. Så tacksam för det.

    Pressar bort febern med alvedon och Ipren, kanske därför det drar ut på tiden.

    Har en vän som också ligger däckad med 39 graders feber. Hennes 3månaders hade blåsor i mun och feber dagarna innan.
    Min stora har blåsa/blåsor i munnen. Ingen feber dock.. så det hoppas JAG är orsaken till min feber. Har också en blåsa på tungan :/
  • erijon
    LitenBlomma skrev 2017-11-07 17:37:08 följande:

    Erijon: Höstblåsor?

    Fick hem gymmet idag.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    Ingen aning. Hur ska jag veta vad det är för blåsor?? Får man hög feber då?
  • Musetti

    Idag var vi och tog passbilder så att vi kan åka till Sverige i januari. Det var lättare sagt än gjort! Ilse är tre veckor nu och fortfarande så liten att hon inte kunde sitta i den babystol de hade hos fotografen. En kompis som var med hade sin tvåveckors kille med och för honom gick det bra... Fick sitta under stolen och liksom fösa upp Ilse mot väggen, med resultat att hon fick en massa dubbelhakor helt plötsligt. Men hemskt söt bild tillslut. Hon är bara fransk medborgare för tillfället, svenskt medborgarskap får vi ansöka om när vi är tillbaka i Stockholm.

    Kaskadkräkandet fortsätter men har märkt att det sammanfallit med att jag ätit rå lök, så det ska jag sluta med. I övrigt sover hon fortsatt långa nätter, inatt mellan midnatt och halv sex, natten innan mellan två och halv åtta. Och så bajsar hon inte när hon sover heller. Dagtid är hon dock så klart väldigt hungrig, och klistrar sig fast vid mig om vi inte har någon aktivitet. Bärsjalen är en riktig räddare.

    Angående jobb så har jag 1200 olästa mejl ser jag just nu... Usch dåligt samvete men samtidigt kommer jag ju inte gå tillbaka dit. Hade några kollegor på besök förra veckan och allt verkar vara som vanligt, dvs mindre kaos ;)

  • Trolltrio
    LitenBlomma skrev 2017-11-07 17:37:08 följande:

    Erijon: Höstblåsor?

    Fick hem gymmet idag.


    Vi fick också Babygym idag! Dock vägrade min fis att ligga på mage och lyckades hamna på rygg hela tiden.

    Erijon - ja det låter som Höstblåsor, det kan man få hög feber av. Kan inte din partner vabba om du sjukskriver dig? Du behöver vila!

    Min skrutt är sex veckor nu. Väldigt snål med leenden, nåt om dagen.bara. Äter ungefär varannan timme, kanske nåt längre pass på natten.
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här