• Äldre 2 Oct 11:23
    921105 visningar
    1530 svar
    1530
    921105

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 8 Nov 14:51
    BFoktober2017 skrev 2017-11-08 14:30:21 följande:

    Jag jobbar inom vården så mig låter dom vara. Men har haft en jobbarkompis på besök idag som har berätta lite vad som händer på jobbet, men det gör inget, jag vill gärna veta visa saker.

    Men jag hade inte uppskattat att bli kontaktad när jag är hemma om jag hade haft ett annat jobb.

    Vad jobbigt för dig erijon, hoppas du blir bättre snart.

    Men vad min tjej sover, hade typ glömt bort det.. men är vaken mer på kvällen, fast då med lite magont.

    Sover även bra om nätterna. Men jag önskade lite mera vaken tid. Hon gillar närhet och vill gärna ligga på mig.

    Äter mycket och spyr mycket.

    Vart är babygymet ifrån? Såg skoj ut.


    Charlie är hos mig dygnet runt förutom när syskonen håller honom om jag behöver gå på toa eller duscha. Han älskar närhet och vaknar så fort jag lägger ifrån mig honom.

    Babygymet är från Skip hop. Explore and more.

    Nähä nu har bokat en tid till amningsmottagningen imorgon. Haft ont och feber i omgångar i 2v. Fick feber igen i natt och idag är jag alldeles yr. Ringt hem min man, han får hämta lilla flickan från kören och sen fortsätta jobba hemifrån kontoret. Imorgon får han också jobba hemifrån, vi har ju inget fritids längre iom föräldraledigheten. Hur gör ni andra? Det är ju lite ditt dilemma erijon. Någon måste ju passa barnen.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 8 Nov 18:27

    Så många timmar på VC och akuten så är jag påväg hem. Fick två liter ringeracetat, typ saltvatten. Är helt uttorkad/intorkad. Prover och blododlingar tagna osv. Vi misstänker clostridium. Eftersom tarmfloran är helt utslagen av all antibiotika jah fått.. så idag, börjar jag EN NY KUR antibiotika för att bli kvitt eventuell clostridiumbakterie.

    Har puls på mellan 125 och 140. 39graders feber och CRP på 280. Inte undra på man mår som ett as :/
    Fick betala 709kr för antibiotika också plus 400kr för besöket på akuten. Man blir ruinerad. Inte första besöket eller kuren senaste 6 veckorna liksom...

  • Äldre 8 Nov 19:05
    erijon skrev 2017-11-08 18:27:26 följande:

    Så många timmar på VC och akuten så är jag påväg hem. Fick två liter ringeracetat, typ saltvatten. Är helt uttorkad/intorkad. Prover och blododlingar tagna osv. Vi misstänker clostridium. Eftersom tarmfloran är helt utslagen av all antibiotika jah fått.. så idag, börjar jag EN NY KUR antibiotika för att bli kvitt eventuell clostridiumbakterie.

    Har puls på mellan 125 och 140. 39graders feber och CRP på 280. Inte undra på man mår som ett as :/

    Fick betala 709kr för antibiotika också plus 400kr för besöket på akuten. Man blir ruinerad. Inte första besöket eller kuren senaste 6 veckorna liksom...


    Men stackars dig, krya på dig. KRAM
  • Äldre 8 Nov 19:40
    erijon skrev 2017-11-08 18:27:26 följande:

    Så många timmar på VC och akuten så är jag påväg hem. Fick två liter ringeracetat, typ saltvatten. Är helt uttorkad/intorkad. Prover och blododlingar tagna osv. Vi misstänker clostridium. Eftersom tarmfloran är helt utslagen av all antibiotika jah fått.. så idag, börjar jag EN NY KUR antibiotika för att bli kvitt eventuell clostridiumbakterie.

    Har puls på mellan 125 och 140. 39graders feber och CRP på 280. Inte undra på man mår som ett as :/

    Fick betala 709kr för antibiotika också plus 400kr för besöket på akuten. Man blir ruinerad. Inte första besöket eller kuren senaste 6 veckorna liksom...


    Bums i säng och vila. Nu hoppas vi att det vänder.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 8 Nov 19:42
    BFoktober2017 skrev 2017-11-08 14:43:06 följande:

    Min förlossningsberättelse:

    29 oktober

    Vaknade runt fyra för att kissa, kände då av mensliknade smärta.

    Somnade om och vaknade vid halv sju, låg kvar i sängen och kände att jag fick ont. Försökte klocka, men det va ganska oregelbundet mellan smärtan. Vid åtta gick jag ner och skulle fixa frukost, då fick jag mer ont och försökte klocka igen, en del värkar va tättare än andra. Och ibland kändes det nästan som att det avtog. Men iaf när så bestämde vi oss för att åka in till BB, så klockan 11 åkte vi o lämnade barnen och då åkte vi iväg. Jag tänkte mest att jag ville åka in för en bedömning, och trodde nästan att vi skulle få åka hem igen. (Inskriven kl 12, och jag var öppen 3 cm.

    Fick ett rum, byte om o la mig i sängen. Började med lustgas i väntan på eda. Va så skönt när edan började värka.

    När jag va öppen 7 cm tog dom vattnet (har jag för mig) och efter det satte värkarna igång rejält.. aj så ont.

    Krystvärkar från 17:30 och 17:57 föddes hon.

    Jag tycker att det va en bra förlossning, inte för snabbt o inte för lång tid heller. Stannade över natten och åkte hem dagen efter vid lunch.


    Ja det låter som en lagom snabb och smidig förlossning.

    Fin elefant!
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 8 Nov 20:07
    LitenBlomma skrev 2017-11-08 10:05:23 följande:

    Jag sover med en mjuk amningsbh från Boob. (Har köpt 6st) Jag har haft pappersilägg, engångs, med de andra barnen. Denna gången köpte jag tvättbara ekologiska med fleece från Imse Vimse. Superbra, aldrig läckt och framförallt, de sitter på plats!

    Mot bröstvärk...värme! Värmekudde och dusch och amma amma amma.


    Jag får ta och köpa de där inläggen från Imse Vimse när jag kommer till Sverige. Låter super! De tvättbara inlägg jag hittat här bara kasar runt i BHn och knölar.
  • Äldre 8 Nov 20:46
    LitenBlomma skrev 2017-11-08 19:40:28 följande:
    Bums i säng och vila. Nu hoppas vi att det vänder.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    Ja! Ska inte lyfta ett finger imorgon. Bara mata Edvin. Nu ska jag bli frisk!
  • Äldre 8 Nov 20:48
    BFoktober2017 skrev 2017-11-08 19:05:34 följande:
    Men stackars dig, krya på dig. KRAM
    Ja fyy! Tack. Kram
  • Äldre 8 Nov 21:24
    erijon skrev 2017-11-08 20:46:11 följande:

    Ja! Ska inte lyfta ett finger imorgon. Bara mata Edvin. Nu ska jag bli frisk!


    Men stackare! Vilket elände. Bra att du åkte in. Och bra att du ska vila. Håller tummar och tår för att du blir frisk nu!
  • Äldre 8 Nov 21:29
    LitenBlomma skrev 2017-11-08 08:57:24 följande:

    Härligt när de ger respons. Charlie är nu 7 veckor och har bara de senaste dagarna börjat bjuda på fler leenden. Han äter fortfarande ofta men har börjat vara vaken längre stunder. Inte bajsat på 1 vecka. Men riktigt otrevliga fisar.


    Här är det bajs i blöjan vid varje byte... Kan inte föreställa mig en vecka utan Här är det inga leenden än, men senaste dagarna har han fixerat blicken och är mer nyfiken på sin omgivning. Kul! Tre veckor imorgon.
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här