• Äldre 2 Oct 11:23
    921113 visningar
    1530 svar
    1530
    921113

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 10 Nov 21:29
    LitenBlomma skrev 2017-11-10 21:04:52 följande:
    Men är det verkligen normalt att fortfarande ha 40 grader feber?
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    Nej, inget i mitt tillstånd är normalt. Men fick ju först 39 grader som högst en enda gång för någon dag sedan, så de tidigare dagarna har tempen aldrig legat så högt som 39. 39,7 idag utan alvedon på över 12h.

    Hoppas verkligen få bukt med detta nu, börjar liksom bli rätt orolig på allvar nu. Tempen stiger efter nästan en vecka?! Känns inte som att någon riktigt ser allvaret (eller sådär det inte så allvarligt längre när man vet att det rör sig om någon bakterie. )
  • Äldre 10 Nov 21:31
    Linnnn skrev 2017-11-10 21:14:22 följande:

    När man har hög feber mår man oftast bättre om man tar halv dos alvedon var tredje timme istället. Då slipper man att febern pendlar så mycket upp och ner.


    Smart! Jag försöker dock egentligen bara ta när jag inte står ut, eftersom det annars lite skjuter op problemet och kanske förlänger tiden med feber. Men det är svårt att ens kunna amma om man är helt deckad så har fått tagit en och annan alvedon!
  • Äldre 10 Nov 23:39
    Mischa skrev 2017-11-09 13:16:13 följande:

    Jag har dottern på fsk 15 h per vecka. Hon är ledig måndag och fredag. Tycker det funkar bra men hon har reagerat ganska starkt på att bli storasyster. Eller så är det treårsfasen. Hon är iaf arg och vill bestämma allt och gör saker hon inte får hela tiden... har ingen riktigt bra rutin på eftermiddagarna än, hämtar henne kl 14 och ofta blir det en del konflikter direkt. Men vi brukar vara ute i en lekpark innan vi går hem och jag brukar ha med mig mellis som hon kan äta direkt för att minska på utbrotten.


    Jättebra förslag med mellis ute. Tyvärr blir det en del konflikter mellan min 2,5 åring och 5 åringen. Mkt syskonavundsjuka som jag känner att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera.

    Himla god idé att göra egna filmer!

    Idag har var varit en sisådär dag med dålig sömn (för min del) och liten som kräks upp en del.
  • Äldre 11 Nov 01:47
    kara84 skrev 2017-11-10 23:39:39 följande:
    Jättebra förslag med mellis ute. Tyvärr blir det en del konflikter mellan min 2,5 åring och 5 åringen. Mkt syskonavundsjuka som jag känner att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera.

    Himla god idé att göra egna filmer!

    Idag har var varit en sisådär dag med dålig sömn (för min del) och liten som kräks upp en del.
    Grabbarna här älskar fotboll, mest min sexåring. Grannbarnen också. De spelar ofta tillsammans. Inne brukar jag erbjuda lite pyssel och min son behöver aldrig några ideer då utan han sätter fart DIREKT med att klippa och klistra. Ofta ritar han på ett papper med en färg, klipper ut, limmar på annan bakgrund.

    Plusplus är ganska populärt också. Det började dem med för ett par år sedan och då byggde dem ofta "babeblades" de har visat mig säkert 10 gånger, men jag kan fortfarande inte bygga eller ta isär en befintlig haha.

    Just nu sitter jag och ammar i sängen, första passet. Edvin hade väldigt svårt att komma till ro igår kväll. Så han sover mellan oss.. hittills mest på pappas bröst. Gillar inte det då pappa gärna somnar, snabbt.
    Sover med sambons T-shirt och påslakan för att undvika varma täcket (som jag GÄRNA vill ha!) i hopp om att hålla febern stabil eller nere. Har gått bra hittills.

    Igår vid kanske kl 19 hade jag 38,6 men mådde "bra". För ett par dagar sedan låg jag och skakade vid 38,2. Varför så olika? Har jag vant mig vid eländet?
  • Äldre 11 Nov 18:15

    Edvin äter hela tiden, verkar typ aldrig bli eller vara nöjd. Han är sex veckor och det är ju en tillväxtperiod då.. men såhär?? Det är lite bättte på natten men ändå ofta, typ varannan timma men ibland mer. Dagtid, en gång i timman. Ibland oftare. OM han lyckas somna (han verkar ha svårt att somna också..) så kan han sova typ 3 timmar. Annars vill han äta mest hela tiden.

  • Äldre 11 Nov 20:06
    erijon skrev 2017-11-11 18:15:22 följande:

    Edvin äter hela tiden, verkar typ aldrig bli eller vara nöjd. Han är sex veckor och det är ju en tillväxtperiod då.. men såhär?? Det är lite bättte på natten men ändå ofta, typ varannan timma men ibland mer. Dagtid, en gång i timman. Ibland oftare. OM han lyckas somna (han verkar ha svårt att somna också..) så kan han sova typ 3 timmar. Annars vill han äta mest hela tiden.


    Här äts det också hela tiden. Han har alltid ätit ofta och länge. Kan ligga 1,5 h utan problem, slumra och sen äta vidare. Å andra sidan är han en väldigt enkel, lugn, och harmonisk bebis. Kanske för att han alltid har ett bröst i munnen
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 11 Nov 20:07
    erijon skrev 2017-11-11 18:15:22 följande:

    Edvin äter hela tiden, verkar typ aldrig bli eller vara nöjd. Han är sex veckor och det är ju en tillväxtperiod då.. men såhär?? Det är lite bättte på natten men ändå ofta, typ varannan timma men ibland mer. Dagtid, en gång i timman. Ibland oftare. OM han lyckas somna (han verkar ha svårt att somna också..) så kan han sova typ 3 timmar. Annars vill han äta mest hela tiden.


    Här äts det också hela tiden. Han har alltid ätit ofta och länge. Kan ligga 1,5 h utan problem, slumra och sen äta vidare. Å andra sidan är han en väldigt enkel, lugn, och harmonisk bebis. Kanske för att han alltid har ett bröst i munnen
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 12 Nov 15:25

    Hur går det erijon?

  • Äldre 12 Nov 16:24
    Linnnn skrev 2017-11-12 15:25:14 följande:

    Hur går det erijon?


    Mår sååååå mycket bättre :D
    Inga vattentunna diarreer längre, även om magen inte är normal. Magont är typ helt borta.. febern..? Vet inte. Max 37,5 idag när jag tagit den! Frös en liten stund. Men somnade. :) kanske har lite temp, men det var också den vanligaste biverkningen på nya antibiotikan. Så typiskt. Men mitt mående är PÅ topp i jämförelse med för några dagar sedan.

    Var iväg själv ned äldsta sonen idag, skulle köpa farsdagpresent. Men när vi valt en efterlängtad eltandborste så satt magen igång på media markt. Höjden av förnedring. Var så sjukt nära på att bajsa ner mig. Kan liksom bara hålla tillbaka en kort kort stund än. Ville bara sjunka genom jorden.

    Blev ingen present. Vi tar nya tag om några dagar. Sambon var helt chockad över att jag ens åkte iväg och var borta 1,5h.
    Under tiden vilade han med bebis i famnen i soffan. Så trots allt så vann åtminstone han något på det.

    Uppvaktar ni era bebispappor idag?
  • Äldre 12 Nov 21:19

    Skönt att höra att du mår bättre! Du får försöka ta det lugnt ett tag till.

    Stora barnen fixade med lite hjälp frukost på sängen till pappa och pysslade om honom lite extra. Jag tänker att mitt jobb mest är att fira min egen pappa, men jag påminner förstås barnen och hör om de vill fixa eller köpa något särskilt.

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här