• Äldre 2 Oct 11:23
    921232 visningar
    1530 svar
    1530
    921232

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 13 Nov 08:36

    Mina barn firade sin pappa. Han hade köpt sig en golfklocka, vi brukar passa på att unna oss när det är mors eller farsdag.

    Jag ringde faktiskt aldrig till min. Är så besviken över att han inte har hört av sig än och sagt grattis till bebisen. Farsdag är det varje år men barnbarn får man inte varje år.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 13 Nov 10:59
    LitenBlomma skrev 2017-11-13 08:36:26 följande:

    Mina barn firade sin pappa. Han hade köpt sig en golfklocka, vi brukar passa på att unna oss när det är mors eller farsdag.

    Jag ringde faktiskt aldrig till min. Är så besviken över att han inte har hört av sig än och sagt grattis till bebisen. Farsdag är det varje år men barnbarn får man inte varje år.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    Förstår din besvikelse. Har ni "normalt" bra kontakt och nära relation eller?

    Jag och min pappa har en ganska konstig relation. Men jag ringde igår, han sa att han blev så glad för det men ville ganska snabbt lägga på och ville varken berätta särskilt mycket när jag frågade hur han hade det, mådde och gjorde eller visade något intresse av mig. Känns lite onödigt att vara den som ska försöka hålla ihop det för alla, när man inte får något för det.

    Men jag förväntade mig inget mer.

    Jag funderar på att beställa hem eltandborsten jag hittade åt mannen från media markt. Kan man göra det? Så den kommer hem? Eller kanske ner till affären bara? Vill att han ska ha den! :)
  • Äldre 13 Nov 11:27
    erijon skrev 2017-11-13 10:59:08 följande:

    Förstår din besvikelse. Har ni "normalt" bra kontakt och nära relation eller?

    Jag och min pappa har en ganska konstig relation. Men jag ringde igår, han sa att han blev så glad för det men ville ganska snabbt lägga på och ville varken berätta särskilt mycket när jag frågade hur han hade det, mådde och gjorde eller visade något intresse av mig. Känns lite onödigt att vara den som ska försöka hålla ihop det för alla, när man inte får något för det.

    Men jag förväntade mig inget mer.

    Jag funderar på att beställa hem eltandborsten jag hittade åt mannen från media markt. Kan man göra det? Så den kommer hem? Eller kanske ner till affären bara? Vill att han ska ha den! :)


    Vart drar man gränsen för normalt? Hur långt är ett snöre?

    Nej tyvärr så har vi nog inte någon tight relation med någon i familjen. Och det verkar vara nedärvt för mina föräldrar har/hade det likadant med sina syskon och föräldrar. Jag önskar att mina barn fick en nära relation till sina mor och farföräldrar eftersom jag själv inte hade det som liten.

    Men som du skriver, när man slutar att ringa så upptäcker man att det inte finns intresse från andra hållet.

    Jaja. Jag har 6 fina barn och jag kommer inte att sluta bry mig bara för att de växer upp. Jag hoppas att de inte flyttar alltför långt bort.

    Jag har aldrig handlat från MediaMarkt men däremot netonnet. Googla Bästa pris (Vad gjorde vi innan google)
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 13 Nov 11:41
    LitenBlomma skrev 2017-11-13 11:27:18 följande:
    Vart drar man gränsen för normalt? Hur långt är ett snöre?

    Nej tyvärr så har vi nog inte någon tight relation med någon i familjen. Och det verkar vara nedärvt för mina föräldrar har/hade det likadant med sina syskon och föräldrar. Jag önskar att mina barn fick en nära relation till sina mor och farföräldrar eftersom jag själv inte hade det som liten.

    Men som du skriver, när man slutar att ringa så upptäcker man att det inte finns intresse från andra hållet.

    Jaja. Jag har 6 fina barn och jag kommer inte att sluta bry mig bara för att de växer upp. Jag hoppas att de inte flyttar alltför långt bort.

    Jag har aldrig handlat från MediaMarkt men däremot netonnet. Googla Bästa pris (Vad gjorde vi innan google)
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    Jadu.. svårt det där! Min syster har slutat höra av sig och de få gånger vår pappa ringer för att ge henne dåligt samvete i form av "vad har jag gjort för fel? Dina barns julklappar ligger här från både denna och förra julen" då orkar man inte mer. Han försöker inte ens. Dessutom har han vart riktigt elak mot henne genom alla år, jag vet inte allt själv men det är ingen topp-pappa direkt.

    Jag vet inte vad som får mig att fortsätta bry mig litegrann..
    ingen i vår familj har heller någon nära relation. Vi känner inte våra kusiner, mormor träffade jag för... ett halvår sedan? Och innan det säkert ett år sedan. Farmor och farfar förra julen (vi bor åndå alla i samma Stad, ingen av dessa är särskilt gamla eller..)

    Jag och min syster har daglig kontakt, men ses inte så ofta tyvärr. Bor 16 mil ifrån varandra. Annars hade vi säkert träffats varje dag. Men det har inte alltid vart såhär heller, hon är 6 år äldre än mig. Har precis fått 4e barnet. Så vi är mammalediga ihop och hennes son är 3 månader.

    Ska googla lite! Haha, jag vet inte. Googlar verkligen allt jag undrar. Får nästan alltid de svar jag behöver också.
  • Äldre 13 Nov 13:49

    Inte lätt med relationer... Men jag vill verkligen att mina barn ska ställa upp för varandra precis som jag och mina syskon gör även som vuxna. Och att jag får ha en nära relation med dem.

    Jag har fått hemleverans från media markt, men det var ny kyl och frys och inte tandborste

  • Äldre 13 Nov 13:51

    Även när man är vuxen tycker jag att det är föräldern som har det största ansvaret för relationen. Och som har mest att förlora på att inte upprätthålla den. Tänk att inte få träffa sina barnbarn!

  • Äldre 13 Nov 20:34
    Linnnn skrev 2017-11-13 13:51:54 följande:

    Även när man är vuxen tycker jag att det är föräldern som har det största ansvaret för relationen. Och som har mest att förlora på att inte upprätthålla den. Tänk att inte få träffa sina barnbarn!


    Håller faktiskt med dig!
  • Äldre 13 Nov 20:55
    Linnnn skrev 2017-11-13 13:51:54 följande:

    Även när man är vuxen tycker jag att det är föräldern som har det största ansvaret för relationen. Och som har mest att förlora på att inte upprätthålla den. Tänk att inte få träffa sina barnbarn!


    Håller med, har ingen kontakt med min pappa heller. Tycker det är upp till han om han vill träffas oss eller.

    Samma med min bror som bor 35 mil bort, vi har väl sådär kontakt just nu. Han har inte ringt än och grattat att jag fått barn. Skrev till han på sms o han svarade, men inget sen. Han har det lite jobbigt just nu och det är inget som jag orkar med. Tråkigt!

    Här hemma har jag fått en liten fästing som bara vill vara på mig.. det är ju lite ovant och känns lite jobbigt ibland när man knappt hinner göra sig iordning på en hel dag.

    Ikväll har hon haft ont i magen, så jag fick gasa iväg till apoteket för att köpa pysventil. Någon som provat det? Funkar det? Ska testa nu ikväll, så kanske hon kan fisa ordentligt o kanske även bajsa. Så himla hjärtskärande när hon skriker o inget hjälper. Och jag blir sur o tvär mot familjen när jag blir trött o matt.. känns som man inte får luft ibland. Känns så skönt att vi fyllt upp frysen med mat som är lätt att tillaga och även mat som är klar som bara att ta upp nu när mannen börjat jobba.

    Minns inte alls att det va såhär med dom andra.. eller är det att man är äldre o att det känns jobbigare. Men det blir väl bättre.
  • Äldre 13 Nov 21:21
    BFoktober2017 skrev 2017-11-13 20:55:52 följande:
    Håller med, har ingen kontakt med min pappa heller. Tycker det är upp till han om han vill träffas oss eller.

    Samma med min bror som bor 35 mil bort, vi har väl sådär kontakt just nu. Han har inte ringt än och grattat att jag fått barn. Skrev till han på sms o han svarade, men inget sen. Han har det lite jobbigt just nu och det är inget som jag orkar med. Tråkigt!

    Här hemma har jag fått en liten fästing som bara vill vara på mig.. det är ju lite ovant och känns lite jobbigt ibland när man knappt hinner göra sig iordning på en hel dag.

    Ikväll har hon haft ont i magen, så jag fick gasa iväg till apoteket för att köpa pysventil. Någon som provat det? Funkar det? Ska testa nu ikväll, så kanske hon kan fisa ordentligt o kanske även bajsa. Så himla hjärtskärande när hon skriker o inget hjälper. Och jag blir sur o tvär mot familjen när jag blir trött o matt.. känns som man inte får luft ibland. Känns så skönt att vi fyllt upp frysen med mat som är lätt att tillaga och även mat som är klar som bara att ta upp nu när mannen börjat jobba.

    Minns inte alls att det va såhär med dom andra.. eller är det att man är äldre o att det känns jobbigare. Men det blir väl bättre.
    Jobbig situation med din pappa, och bror. Hoppas det löser sig så du känner dig nöjd.

    Aldrig provat. Så jag vill gärna veta hur det funkar!!

    Har också en liten igen här hemma.. kan verkligen inte lämna lillen många minuter åt gången. Han känner DIREKT om han kommer ifrån famnen. När han somnar för natten däremot, då sover han i sin säng i flera timmar. Alltid numera. Han somnar i soffan på/hos någon av oss (idag pappa! Han kollar fotboll och jag lyssnar på podd.) och sover så, tills vi lägger över honom i sin säng Näe vi lägger oss kring 22-22.30.
  • Äldre 14 Nov 15:53
    erijon skrev 2017-11-13 21:21:33 följande:

    Jobbig situation med din pappa, och bror. Hoppas det löser sig så du känner dig nöjd.

    Aldrig provat. Så jag vill gärna veta hur det funkar!!

    Har också en liten igen här hemma.. kan verkligen inte lämna lillen många minuter åt gången. Han känner DIREKT om han kommer ifrån famnen. När han somnar för natten däremot, då sover han i sin säng i flera timmar. Alltid numera. Han somnar i soffan på/hos någon av oss (idag pappa! Han kollar fotboll och jag lyssnar på podd.) och sover så, tills vi lägger över honom i sin säng Näe vi lägger oss kring 22-22.30.


    Har inte haft kontakt med min pappa sen jag va yngre, så det är inget som bekommer mig faktiskt. Lite tråkigt med min bror, men har valt lite själv den sitsen. Är så nöjd med min familj och dom jag har omkring..

    Skönt att du mår bättre, och så himla skönt att han sover i sin säng. Jag är så fjantig att jag vill ha Signe hos mig i sängen.. måste kolla så hon lever.

    Provade igår, någon fis kom inte ut, det hade säkert redan klarat av. Men hon bajsade iaf. Så det va skönt. Och idag har hon varit väldigt trött. Men varit vaken ett par Tim nu i em.

    Ni vet en rulle med presentpapper, skulle lägga upp den på ett skåp, hade henne i famnen och den åkte ner rakt i pannan på henne. Tror ni det är någon fara?? Hon mår bra, men det känns ju hemskt gjort. Hon fick ett litet rött märke.
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här