• Äldre 2 Oct 11:23
    921100 visningar
    1530 svar
    1530
    921100

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 14 Nov 16:26
    BFoktober2017 skrev 2017-11-14 15:53:45 följande:

    Har inte haft kontakt med min pappa sen jag va yngre, så det är inget som bekommer mig faktiskt. Lite tråkigt med min bror, men har valt lite själv den sitsen. Är så nöjd med min familj och dom jag har omkring..

    Skönt att du mår bättre, och så himla skönt att han sover i sin säng. Jag är så fjantig att jag vill ha Signe hos mig i sängen.. måste kolla så hon lever.

    Provade igår, någon fis kom inte ut, det hade säkert redan klarat av. Men hon bajsade iaf. Så det va skönt. Och idag har hon varit väldigt trött. Men varit vaken ett par Tim nu i em.

    Ni vet en rulle med presentpapper, skulle lägga upp den på ett skåp, hade henne i famnen och den åkte ner rakt i pannan på henne. Tror ni det är någon fara?? Hon mår bra, men det känns ju hemskt gjort. Hon fick ett litet rött märke.


    Jag har aldrig provat pysventil men min syster hade det till sin dotter och tyckte att den var bra.

    Åh men känslan när man råkat klanta sig med de små. Tur att de är tåliga. Jag råkade tjonga stora flickans huvud i dörrkarmen en gång. Blev inte årets förälder.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 14 Nov 16:37

    Nu ni är ormen klar!

    Tyg på 250 cm X 40 cm som syddes dubbelt.



    Brodera på ögon.



    Köpt 1 kg ekologiska ullkulor från Sonjas Textilatelje.



    Tadaaa!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 14 Nov 19:44

    LitenBlomma: jag använder appen via min iPhone och ser aldrig några bilder. Så himla tråkigt!

    Idag har jag tagit min första lilla promenad med vagnen igen, till skolan och hämtade sonen. Gick kanon! Det snöade, det var minus 3 grader och jag glömde både tjocktröja och halsduk. Nu har jag ont i halsen. Men det var skönt och uppfriskande! Edvin sov mycket skönt under tiden.

    Idag ringde läkaren om mitt infektionsvärde från igår. I onsdags var det 284, igår 90. Så jag svarar rätt på behandlingen och nu är det över. Magen är precis som vanligt (visst kan det kännas lite akut, men det är aldrig det) och ingen feber nu på flera dagar. Inget ont, ingenting!

    Var och handlade idag också, imorse med Edvin. Helt plötsligt rullar livet på igen! :D

    Idag blir Edvin 7 veckor och han ler och skrattar allt mer för varje dag.
    Han visar att han är stark i nacken när man håller honom sittande, eller har honom mage mot mage tex. Men lägger jag honom på mage i sängen, på golvet eller vad som så försöker han inte ens ta upp huvudet? Han lägger ner det direkt. Varför? Är han bara slö eller är han egentligen inte alls stark i nacken? Blir lite orolig.. han hatar visserligen att bli lagd på mage på golvet tex.

    Imorgon ska vi till Bvc. Orolig för vikten. I lördags var vi på akuten då han kräktes massa slem (allt såg bra ut) och då var hans vikt samma som när han var på Bvc sist, när han var 5 veckor..

  • Äldre 14 Nov 20:42

    Vad skönt att du mår bättre erijon! Och Edvin har väl kanske lite extra vikt att ta av?

    Här har nog liten, som snart blir 4 veckor, passerat 5 kg. Vi vägde förra veckan och då var han 58 cm och vikten hade ökat mycket vilket väl beror på den där "amningspuckeln". Han lyfter på huvudet då han ligger på mage, men alla mina barn har varit stora och starka redan vid födseln, så har dålig koll på hur det brukar vara.

    Tjusig orm Litenblomma!

    Jag tror inte du behöver oroa dig Bfoktober2017, även om man förstås känner sig klantig. Jag behöver också ha liten nära mig för att kunna sova. Även om jag bara ska vila en liten stund på dagen vill jag helst ha honom bredvid eller på magen.

  • Äldre 14 Nov 21:04

    Imorgon ska vi på hörselkontroll. Tycker mig minnas att det gjordes efter bara några dagar med de andra barnen. Hur har det varit för er? Vid det här laget är det ju dessutom tydligt att han hör.

  • Äldre 14 Nov 22:54
    Linnnn skrev 2017-11-14 21:04:59 följande:

    Imorgon ska vi på hörselkontroll. Tycker mig minnas att det gjordes efter bara några dagar med de andra barnen. Hur har det varit för er? Vid det här laget är det ju dessutom tydligt att han hör.


    De gjorde hörselkontroll samtidigt som läkarundersökningen inne på bb-mottagningen.

    Trodde det var standard överallt..

    Då är han garanterad ett godkänt iaf
  • Äldre 14 Nov 22:55
    LitenBlomma skrev 2017-11-14 16:37:55 följande:

    Nu ni är ormen klar!

    Tyg på 250 cm X 40 cm som syddes dubbelt.

    Brodera på ögon.

    Köpt 1 kg ekologiska ullkulor från Sonjas Textilatelje.

    Tadaaa!


    Vad duktig du är!!
  • Äldre 14 Nov 22:58
    erijon skrev 2017-11-14 19:44:04 följande:

    LitenBlomma: jag använder appen via min iPhone och ser aldrig några bilder. Så himla tråkigt!

    Idag har jag tagit min första lilla promenad med vagnen igen, till skolan och hämtade sonen. Gick kanon! Det snöade, det var minus 3 grader och jag glömde både tjocktröja och halsduk. Nu har jag ont i halsen. Men det var skönt och uppfriskande! Edvin sov mycket skönt under tiden.

    Idag ringde läkaren om mitt infektionsvärde från igår. I onsdags var det 284, igår 90. Så jag svarar rätt på behandlingen och nu är det över. Magen är precis som vanligt (visst kan det kännas lite akut, men det är aldrig det) och ingen feber nu på flera dagar. Inget ont, ingenting!

    Var och handlade idag också, imorse med Edvin. Helt plötsligt rullar livet på igen! :D

    Idag blir Edvin 7 veckor och han ler och skrattar allt mer för varje dag.

    Han visar att han är stark i nacken när man håller honom sittande, eller har honom mage mot mage tex. Men lägger jag honom på mage i sängen, på golvet eller vad som så försöker han inte ens ta upp huvudet? Han lägger ner det direkt. Varför? Är han bara slö eller är han egentligen inte alls stark i nacken? Blir lite orolig.. han hatar visserligen att bli lagd på mage på golvet tex.

    Imorgon ska vi till Bvc. Orolig för vikten. I lördags var vi på akuten då han kräktes massa slem (allt såg bra ut) och då var hans vikt samma som när han var på Bvc sist, när han var 5 veckor..


    Kanske är att han tycker det är skönt att bara ligga ett tag, att han slappnar av lite liksom

    Han får ju mer bemötande när han ligger magemotmage eller hålls sittande och då vill han kanske mer vara med och titta och prata med er!
  • Äldre 15 Nov 06:31
    Euphoria85 skrev 2017-11-14 22:54:53 följande:

    De gjorde hörselkontroll samtidigt som läkarundersökningen inne på bb-mottagningen.

    Trodde det var standard överallt..

    Då är han garanterad ett godkänt iaf


    Ja, då mindes jag rätt. Konstigt att de gör det så sent här. Få se om det är några andra tester också...
  • Äldre 15 Nov 06:38

    Jag vill väldigt gärna att liten ska ta napp. Jag tror att jag provat varje dag sedan de första dygnen, men det går lite trögt. Oftast spottar han bara ut den och blir arg, men ibland kan han suga på den en liten stund. Hur går det på nappfronten för er som erbjuder napp? Funderar på om jag ska testa ytterligare en modell eller om jag bara ska avvakta och hoppas att det löser sig lite längre fram.

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här