• LitenBlomma

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Linnnn

    Tycker mig minnas att nappen var populär direkt förra gången, men verkar av era svar ändå som att det fortfarande finns hopp. Verkar inte som att liten har så stort sugbehov, mest på kvällarna han gärna vill snutta lite.

    Blev inget hörseltest idag heller eftersom storasyster blev sjuk...

    Här verkar det äntligen som att magen stabiliserat sig och det bara blir 2-3 bajsblöjor/dygn och dagtid (just nu iaf, inget är så långvarigt med bebisar ).

  • Linnnn

    Här har liten också svårast att komma till ro just på kvällen, men sen sover han bra på natten. Jag väcker normalt inte för amning, men det har varit några långa sovpass på natten då jag trots allt väckt efter ungefär 5 tim eftersom jag haft för ont i bröstet för att kunna sova.

  • kara84
    LitenBlomma skrev 2017-11-14 16:37:55 följande:
    Gud va duktig du är! Vad har du för symaskin?

    Är det ngn av er som känt av om magmusklerna åkt ihop? Har gått ner vikten men magen putar ut lite grann ändå.
  • kara84
    LitenBlomma skrev 2017-11-15 08:55:55 följande:

    Tack men det var inte jag sydde sömmen utan en bekant. Min symaskin står hos min gamla svärmor. Jag köpte den för 15 år sedan i 20 Årspresent till mig själv och hon har lånat den sedan dess och vägrar att ge tillbaka den.

    Knepigt.

    Men tittar på en ny, vet bara inte vilken som är bäst för en nybörjare.


    Knepig sväärmor. Undrar också vad som är lämpligt för en nybörjare.
  • Linnnn
    kara84 skrev 2017-11-15 15:49:56 följande:

    Gud va duktig du är! Vad har du för symaskin?

    Är det ngn av er som känt av om magmusklerna åkt ihop? Har gått ner vikten men magen putar ut lite grann ändå.


    Jag har ingen våg hemma, men vägde mig på bvc för någon vecka sedan och då hade jag bara 1-2 kg kvar till vikten innan jag blev gravid. Kroppen ser däremot inte ut eller känns som innan Mina magmuskler är delade och kommer nog förbli så ett bra tag. Gör yoga, men tar det lugnt med magövningar. Känner ändå stor skillnad jämfört med då jag tränade första gången.
  • Musetti
    LitenBlomma skrev 2017-11-15 08:55:55 följande:

    Tack men det var inte jag sydde sömmen utan en bekant. Min symaskin står hos min gamla svärmor. Jag köpte den för 15 år sedan i 20 Årspresent till mig själv och hon har lånat den sedan dess och vägrar att ge tillbaka den.

    Knepigt.

    Men tittar på en ny, vet bara inte vilken som är bäst för en nybörjare.


    Låter som en knepig svärmor ja. Om din symaskin är bra hade jag nog köpt en billig en till henne i julklapp och tagit hem min. Då fattar hon nog vinken. Finns helt ok som inte är alltför dyra.
  • LitenBlomma
    Musetti skrev 2017-11-15 18:54:01 följande:

    Låter som en knepig svärmor ja. Om din symaskin är bra hade jag nog köpt en billig en till henne i julklapp och tagit hem min. Då fattar hon nog vinken. Finns helt ok som inte är alltför dyra.


    Förlåt, jag var lite otydlig. Med gamla svärmor menar jag förra detta men gammal är hon iofs också

    Vi separerade när min äldsta var halvåret.

    Min bekant föredrar en Husqvarna eller Singer
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Musetti
    LitenBlomma skrev 2017-11-15 19:09:43 följande:

    Förlåt, jag var lite otydlig. Med gamla svärmor menar jag förra detta men gammal är hon iofs också

    Vi separerade när min äldsta var halvåret.

    Min bekant föredrar en Husqvarna eller Singer


    Aha! Jag har en Husqvarna, den var definitivt inte dyr då jag fått den av min mamma och hon brukar inte ösa presenter över mig direkt ;)
  • Musetti
    kara84 skrev 2017-11-15 15:49:56 följande:

    Gud va duktig du är! Vad har du för symaskin?

    Är det ngn av er som känt av om magmusklerna åkt ihop? Har gått ner vikten men magen putar ut lite grann ändå.


    Min mage är platt men supermjuk, är nog inte så många muskler kvar därinne, hehe.

    Tappade 8 kg direkt efter förlossnigen men sen har vågen stått blick still på plus 5 kg. Iofs tror jag att brösten väger en del, särskilt på morgonen... Kommer inte i mina vanliga jeans än då lår och röv-volymen ökat lite men det är inget som stressar. Absolut ingen gym-person men aktiv i vardagen. Vill dock väldigt gärna komma igång med yogan igen, just nu är Ilse lite för plåstrig för att det ska funka.
  • Linnnn
    Musetti skrev 2017-11-15 20:14:34 följande:

    Min mage är platt men supermjuk, är nog inte så många muskler kvar därinne, hehe.

    Tappade 8 kg direkt efter förlossnigen men sen har vågen stått blick still på plus 5 kg. Iofs tror jag att brösten väger en del, särskilt på morgonen... Kommer inte i mina vanliga jeans än då lår och röv-volymen ökat lite men det är inget som stressar. Absolut ingen gym-person men aktiv i vardagen. Vill dock väldigt gärna komma igång med yogan igen, just nu är Ilse lite för plåstrig för att det ska funka.


    Precis så är det! Magen är typ som en deg Känner mig liksom lite lealös för att det saknas muskler på mitten.
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här