• Anonym (Kaffedraken)

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Anonym (Kaffedraken)

    Tjusig orm, jag är också på väg att sy en då babynestet börjar bli för litet för gossen. Vet du om man kan beställa de där ekologiska stoppningskulorna på nätet nånstans, LitenBlomma?

    Vår kille tar napp men spottar ut den/tappar den ganska ofta. Har bara provat en variant än så länge.

    Känner igen mig i det du skriver Musetti. Tappade 7 kg ganska direkt men sen har det stått stilla i några veckor. Jag har fortfarande massor av vätska kvar i kroppen, jag får inte på mig förlovningsringen och är jättestel i händer m.m. Är det nån som har ett bra tips på hur jag kan få ut vätskan lite snabbare? Bvc säger att det kan dröja men det är ju såå segt.

    Sen undrar jag också hur ni tänker runt preventivmedel. Jag vill helst inte ta hormoner men tycker inte kopparspiral verkar va så hälsosamt heller och kondom inte så kul. Vågar man chansa på säkra perioder eller är det för riskabelt? Vad använder ni som funkar?

  • Anonym (Kaffedraken)
    FiaW skrev 2017-11-16 11:18:39 följande:

    Tjusig orm, jag är också på väg att sy en då babynestet börjar bli för litet för gossen. Vet du om man kan beställa de där ekologiska stoppningskulorna på nätet nånstans, LitenBlomma?

    Vår kille tar napp men spottar ut den/tappar den ganska ofta. Har bara provat en variant än så länge.

    Känner igen mig i det du skriver Musetti. Tappade 7 kg ganska direkt men sen har det stått stilla i några veckor. Jag har fortfarande massor av vätska kvar i kroppen, jag får inte på mig förlovningsringen och är jättestel i händer m.m. Är det nån som har ett bra tips på hur jag kan få ut vätskan lite snabbare? Bvc säger att det kan dröja men det är ju såå segt.

    Sen undrar jag också hur ni tänker runt preventivmedel. Jag vill helst inte ta hormoner men tycker inte kopparspiral verkar va så hälsosamt heller och kondom inte så kul. Vågar man chansa på säkra perioder eller är det för riskabelt? Vad använder ni som funkar?


    Hade också problem med vätskan efter förlossningen, mitt lossnade dock när jag blev frisk. Hade infektion i kejsarsnitt osv.

    Gällande preventivmedel (får inte använda östrogenhormoner själv) så tänkte jag faktiskt prova "NaturalCycles" men... är lite rädd. Tänk om något blir tokigt så blir man gravid?
    Men det ska ju vara testat och säkert, osv. Inga hormoner, bara temp. Sen får man skydda sig med kondom de "röda" dagarna.
  • Anonym (Kaffedraken)
    erijon skrev 2017-11-16 11:50:20 följande:

    Hade också problem med vätskan efter förlossningen, mitt lossnade dock när jag blev frisk. Hade infektion i kejsarsnitt osv.

    Gällande preventivmedel (får inte använda östrogenhormoner själv) så tänkte jag faktiskt prova "NaturalCycles" men... är lite rädd. Tänk om något blir tokigt så blir man gravid?

    Men det ska ju vara testat och säkert, osv. Inga hormoner, bara temp. Sen får man skydda sig med kondom de "röda" dagarna.


    Skönt att du är frisk igen! Jag längtar så till jag blir av med vätskan, en del verkar svettas ut det och några kissar ut sitt. Vilket som, bara det försvinner snart!

    Ja, har också kollat lite på Natural cycles eller kanske någon liten temperatur-dator. Datorn har ett engångspris men NC verkar kosta löpande. Jag får kolla upp lite mer. Sen finns det ju de som blir gravida trots säkra perioder men å andra sidan blir en del gravida trots p-piller också, svårt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    FiaW skrev 2017-11-16 13:14:16 följande:
    Skönt att du är frisk igen! Jag längtar så till jag blir av med vätskan, en del verkar svettas ut det och några kissar ut sitt. Vilket som, bara det försvinner snart!

    Ja, har också kollat lite på Natural cycles eller kanske någon liten temperatur-dator. Datorn har ett engångspris men NC verkar kosta löpande. Jag får kolla upp lite mer. Sen finns det ju de som blir gravida trots säkra perioder men å andra sidan blir en del gravida trots p-piller också, svårt.
    Ja.. jag svettas visserligen något ENORMT om nätterna. Började för några dagar sedan!? Så var det efter förlossningen också. Vet inte varför det börjat om nu..? Känner mig så äcklig. Helt blött i sängen, kudden, och täcket. Får sova på handduk, inatt fick jag byta ut den för den var så blöt att jag inte kunde lägga mig på den igen.. usch! :(

    Ja. Finns det andra liknande metoder som är precis som NaturalCycles? Håller med om att den skulle bli dyr om man har den i flera år.
    Så svårt med preventivmedel men det är tråkigt med kondom!! Spiral..? Kan det vara något? Rädd att den ska sitta fel/göra ont (läst att killen kan få ont av den också..) eller flytta på sig så man får problem. Haft pstav förut, men det går verkligen inte. Mår såå dåligt av den. Pga proppar får jah inte äta p-piller, och mini-piller är både krångligt att minnas OCH mensen kan komma och gå hur som helst..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Eftersom jag inte tränade innan och kommer säkert inte göra det nu efter heller. Finns ingen tid till det. Så kommer väl mina magmuskler vara delade för alltid. Eller kommer dom tillbaka av sig själv. Jag har 4 kilo kvar till min straviktvikt som jag hade när jag skrev in mig. Men vill gärna gå ner ännu mera. Men inget som jag orkar tänka på just nu. Signe är ju inte ens 3 veckor. Men jag har 2 par jeans som jag kommer i iaf och så känner jag mig smalare

    Jag kommer använda mig av hormonspiral denna gång, hade koppar innan som jag var nöjd med. Men jag hoppas på att slippa mensen med hormonspiralen.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har inte ens provat några vanliga jeans utan går runt i stora gravidbyxor och känner mig smal (istället för att knöla ner mig i mina vanliga och känna mig tjock ). Jag är inte heller stressad över vare sig vikt eller mage, klart att det får synas att jag nyss fått barn (och ett stort ett). Jag vet faktiskt inte hur det går till med delade magmuskler och om de växer ihop, men känner ju att jag har en stor glipa. Jag tänker att det är bra att ha extrakilon inför amning, de behövs nog.

    Jag är också inne på hormonspiral. Satte in 8 v efter mitt första barn och det fungerade inte alls, så jag tänker vänta längre innan jag provar den här gången. Känns som att jag testat allt, så funkar det inte kanske det är mannens tur.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har en tid bokad för insättning av kopparspiral den 1 december men känner mig inte helt hundra. Har inte använt annat preventivmedel än kondom och säkra perioder de senaste 10 åren. Kan heller inte ta något med hormoner. Får se hur jag gör. Segt med kondom men vill ju absolut inte bli gravid igen nu. Ingen risk för tillfället iofs, har gjort ett försök men fick avbryta. Inte så att man har oceaner av tid heller.

  • Anonym (Kaffedraken)
    erijon skrev 2017-11-16 14:33:46 följande:

    Ja.. jag svettas visserligen något ENORMT om nätterna. Började för några dagar sedan!? Så var det efter förlossningen också. Vet inte varför det börjat om nu..? Känner mig så äcklig. Helt blött i sängen, kudden, och täcket. Får sova på handduk, inatt fick jag byta ut den för den var så blöt att jag inte kunde lägga mig på den igen.. usch! :(

    Ja. Finns det andra liknande metoder som är precis som NaturalCycles? Håller med om att den skulle bli dyr om man har den i flera år.

    Så svårt med preventivmedel men det är tråkigt med kondom!! Spiral..? Kan det vara något? Rädd att den ska sitta fel/göra ont (läst att killen kan få ont av den också..) eller flytta på sig så man får problem. Haft pstav förut, men det går verkligen inte. Mår såå dåligt av den. Pga proppar får jah inte äta p-piller, och mini-piller är både krångligt att minnas OCH mensen kan komma och gå hur som helst..


    Den här gången har jag faktiskt klarat mig från nattliga svettningar (men nu har liten börjat kräkas så sängen är inte vidare fräsch ändå) ,men efter andra förlossningen svettades jag förskräckligt och efter första läckte jag så mycket bröstmjölk att jag sov med stora badlakan som jag fick byta under natten. Så din beskrivning känns bekant... Tror att det får bli en ny säng när den här bebisperioden är slut!
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här