• LitenBlomma

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • BFoktober2017

    Jag ligger alltid ner på natten o amma. Ibland somnar jag. Men oftast när hon har ätit klart, så väntar jag en stund tills hon somnat in. Sen lyfter jag upp henne högre upp. Hon ligger emellan oss på natten.

  • Linnnn

    Jag minns att jag läste Växa och upptäcka världen med första barnet. Handlar om de olika utvecklingsstegen och fanns som pocket väldigt billigt (fast det var ju några år sedan ).

    Jag liggammar också alltid nattetid. Första dygnen var jag lite orolig och la liten i babynestet mellan oss, men det gick över... Känns som att jag vaknar av varje liten prutt medan jag knappt hör storasyskonen de nätter de vaknar (de sover normalt gott i egna sängar hela natten).

    Funderade just på när dreglandet egentligen brukar börja... Dags om några veckor då antar jag Har laddat med många dreglisar då det var ett konstant flöde ur syrrornas munnar under lååång tid.

  • erijon

    Edvin sover i sin säng från att VI lägger oss (han är med oss i soffan tills dess. Men nu ska vi börja försöka lägga honom i sängen när han ätit vid typ 20-tiden) fram till första uppvaket mellan 02-03,". Den gången brukar jag sitta och amma på sängkanten sen lägga ner igen.

    Sen brukar han alltid vakna vid 5 igen, den gången kommer han till sången och liggammas. Sover väldigt dåligt med honom så nära.. mest av oro. Kan knappt somna? Rädd att mosa/klämma och råka dra upp täcket i ansiktet på honom. När pappan går upp vid 5.30 brukar jag ta hans plats så att Edvin ligger väldigt fritt. Så har jag ofta en hand på honom eller något mysigt.

    Tycker dock han gnyr mycket och liksom halvsover där från 5, tills vi går upp strax innan 7. :/ men han vägrar ligga i sin säng

  • Linnnn

    Läkarbesök idag, 1 mån. 5720 g, 60,5 cm. Kissade, bajsade och kräktes, så jag sprang mest runt och torkade golv, rumpan osv, men allt såg fint ut

  • Musetti

    Nu var jag visst lite snabb på tangenterna, självklart vaknade jag upp i en stor pöl kall bröstmjölk i morse. Suck.

    Annars har vi börjat sälja av våra möbler lite smått här. Lämnar lägenheten om ca en månad. Kommer bo hos sambons föräldrar (de bor i Loire-dalen) i några veckor över jul och nyår sen går flyttlasset till Stockholm. Inte så jättepepp just nu när jag läser att det är snöstorm just nu...

    Hur ska ni fira jul?

  • LitenBlomma
    Linnnn skrev 2017-11-22 10:35:03 följande:

    Läkarbesök idag, 1 mån. 5720 g, 60,5 cm. Kissade, bajsade och kräktes, så jag sprang mest runt och torkade golv, rumpan osv, men allt såg fint ut


    Haha vilken buse Skönt att allt såg bra ut!
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • BFoktober2017
    Linnnn skrev 2017-11-22 10:35:03 följande:

    Läkarbesök idag, 1 mån. 5720 g, 60,5 cm. Kissade, bajsade och kräktes, så jag sprang mest runt och torkade golv, rumpan osv, men allt såg fint ut


    Haha, han gjorde allt skönt att allt såg bra ut. Vi har läkarbesök imorgon. Hoppas hon ökat i vikt
  • Linnnn

    Idag har vi äntligen varit på hörselkontroll. De har tydligen ändrat rutiner här eftersom det var så många som blev tillbakakallade i onödan när testet gjordes tidigare (pga fosterfett i öronen). Nu kändes det däremot rätt onödigt eftersom det är väldigt tydligt att liten hör alldeles utmärkt.

  • Linnnn
    Musetti skrev 2017-11-22 14:26:50 följande:

    Nu var jag visst lite snabb på tangenterna, självklart vaknade jag upp i en stor pöl kall bröstmjölk i morse. Suck.

    Annars har vi börjat sälja av våra möbler lite smått här. Lämnar lägenheten om ca en månad. Kommer bo hos sambons föräldrar (de bor i Loire-dalen) i några veckor över jul och nyår sen går flyttlasset till Stockholm. Inte så jättepepp just nu när jag läser att det är snöstorm just nu...

    Hur ska ni fira jul?


    Hur känns det annars att flytta?

    Vi kör varann jul med min familj och mannens. I år firar vi med mannens. Det är många barn i blandade åldrar, så det brukar vara mysigt. Svärföräldrarna har ett stort hus som vi alla kan knöla in oss i. Orkar nog inte sova där mer än någon natt, eftersom jag redan är lite trött
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-11-22 21:37:03 följande:

    Haha, han gjorde allt skönt att allt såg bra ut. Vi har läkarbesök imorgon. Hoppas hon ökat i vikt


    Hur gick det?
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här