• LitenBlomma

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Linnnn

    Jag hade inga konstiga graviddrömmar, men nu verkar det som att jag tar igen det. Har flera nätter haft obehagliga drömmar som handlat om att jag ska skydda barnen från olika faror. Inatt sprang jag runt med barnvagnen och gömde mig med bebis i ett skåp. Är det fler som har så här?

  • erijon
    Linnnn skrev 2017-11-30 13:12:15 följande:

    Jag hade inga konstiga graviddrömmar, men nu verkar det som att jag tar igen det. Har flera nätter haft obehagliga drömmar som handlat om att jag ska skydda barnen från olika faror. Inatt sprang jag runt med barnvagnen och gömde mig med bebis i ett skåp. Är det fler som har så här?


    Jag drömde mardrömmar utan dess like som gravid. Ofta läskiga, som skräckfilmer eller att min sambo var otrogen på ett eller annat sätt. Mådde otroligt dåligt över dessa drömmar. Sen föddes bebis och drömmarna som bortblåsta. I förrgår däremot, första gången (hoppas det var sista!!) så drömde jag precis i insomningsskedet att jag hade babyskyddet med Edvin i, i handen. Och tappar det, från hög höjd. Vaknade av samma ryck och med samma känsla som när man vaknar av att man faller från ett stup tex. Fy vad hemskt det var.

    Köpte en fleecetröja idag åt Edvin då jag vid kallare väder ska kunna ha bara den tillsammans med vantar och mössa i vagnen med åkpåsen. Om han bara tillåter så är det möjligt nu at ligga helt utan någpt extra (bara mössa eller kanske vantar också sen bara vanliga kläder) då åkpåsen går att ha ända upp till halsen. Så gör min syster med sin tre månaders! Funkar kanon.

    POP's vindfleece är perfekt i bilstolen med filtar om det är kallt annars bara som den är med kanske en tunn filt. Så som vädret är nu+/- 2-3grader. Köpte en supermysig och varm filt från Newbie också som passar bra när den riktiga vintern kommer!

    Nu ska vi strax ut på premiärtur med åkpåsen i vagnen. Tar diskberget lite senare ;)
  • Musetti

    Vi har haft snö här idag! Rekordtidigt. Inte så det ligger kvar eller så men parisarna är alldeles till sig :) Den fodrade overallen får dock vänta ett tag till, har en i strl 54 och en i stlr 62, får se om det räcker. Har oxå fått en fårskinnsfäll att lägga i vagnen när det blir lite kallare. Blir bra till vårens alpvistelse.

    Kaskadkräkningarna fortsätter, kört tre maskiner bara idag.

    Annars lider jag av amningsnacke- helt galet vad stel jag är. Ibland går det ju inte att hitta en bekväm position heller. Särskilt svår är midnattsamningen, då vill hon gärna hålla på i en timme.

    Köpte en bitleksak till Ilse idag även om det är lite tidigt, hon tuggar ganska ofta på näven och slemmar.

  • FiaW

    Här är det också vid tre månader som de får första sprutan. Ser inte fram emot det, vill inte att liten ska bli dålig. Håller tummarna för att han klarar sig :)

    Jag får inte heller ihop det med pyssel och fix som jag skulle vilja tyvärr. Det brukar bli en aktivitet per dag. Lång promenad, tvättberg eller plocka undan tex. Lillen vill gärna ligga vid bröstet största delen av tiden när jag är hemma och vi använder BabyBjörn istället för sjal så vi kan tyvärr inte amma i den, vilket låter oerhört smidigt LitenBlomma :)

    Musetti: Jag känner igen det där. Har ont i nacke och skuldror och det värsta är att mina händer somnar hela tiden. Amningskudden avlastar mig en del men det hade varit MAGISKT med en skön massage nu..

  • BFoktober2017
    FiaW skrev 2017-11-30 18:13:07 följande:

    Här är det också vid tre månader som de får första sprutan. Ser inte fram emot det, vill inte att liten ska bli dålig. Håller tummarna för att han klarar sig :)

    Jag får inte heller ihop det med pyssel och fix som jag skulle vilja tyvärr. Det brukar bli en aktivitet per dag. Lång promenad, tvättberg eller plocka undan tex. Lillen vill gärna ligga vid bröstet största delen av tiden när jag är hemma och vi använder BabyBjörn istället för sjal så vi kan tyvärr inte amma i den, vilket låter oerhört smidigt LitenBlomma :)

    Musetti: Jag känner igen det där. Har ont i nacke och skuldror och det värsta är att mina händer somnar hela tiden. Amningskudden avlastar mig en del men det hade varit MAGISKT med en skön massage nu..


    Jag har fått låna en babybjörn One, men tycker den är knölig att få på o av. Men jag måste nog ta tag i den o lära mig den. Hade en annan enklare variant till mina andra barn som jag tyckte va bra, Active tror jag den hette.
  • Musetti

    Här får de sprutorna vid 2 månader (inte superkoll mot vilka sjukdomar, men det är flera sputor iaf), vilket för oss blir två dagar före vi ska flytta. Håller alla tummar att det ska gå bra.

  • erijon

    Avundsjuk på er som kan använda sele eller sjal och amma i sjal!

    Vi har en Babybjörn men den är klumpig.. tycker Edvin blir helt tryckt och jag är så kort oxh liten, så trots att jag spänner den till minsta blir den inte så tajt mot kroppen som jag vill ha den. Den har höftbälte osv så den borde ge mycket stöd. Sist jag använde den, förra veckan till skolan, så började axlar och nacke att värka. Måste gjort något fel..

    Igår blev promenaden två timmar. Edvin sov nästan hela tiden, påvägen hem stannade vi i affären, där slog han upp ögonen och skrattade lite. Han hade det sååå mysigt i vagnen.

  • Linnnn

    Finns ett yogapass som heter typ upper body tension som jag kört som är för nyförlösta mammor (finns på youtube), men det förutsätter förstås att man kan lägga bort bebis i typ 15 min Bra för stela nackar.

    Just nu har jag en väldigt nöjd bebis. Dagtid somnar han snabbt då jag lägger ner honom (trots att det inte funkar bra med nappen), men på kvällen har han svårare att komma till ro.

  • LitenBlomma
    erijon skrev 2017-12-01 07:22:16 följande:

    Avundsjuk på er som kan använda sele eller sjal och amma i sjal!

    Vi har en Babybjörn men den är klumpig.. tycker Edvin blir helt tryckt och jag är så kort oxh liten, så trots att jag spänner den till minsta blir den inte så tajt mot kroppen som jag vill ha den. Den har höftbälte osv så den borde ge mycket stöd. Sist jag använde den, förra veckan till skolan, så började axlar och nacke att värka. Måste gjort något fel..

    Igår blev promenaden två timmar. Edvin sov nästan hela tiden, påvägen hem stannade vi i affären, där slog han upp ögonen och skrattade lite. Han hade det sååå mysigt i vagnen.


    Du kanske skulle testa sjal, då kan du knyta den så hårt/löst som du vill.

    Vilken gullunge!! Kul att se bilder på era små!

    Måste kolla om vi har kvar vår åkpåse. Jag har inte orkat plocka upp alla bruna påsar från saneringsbolaget sen det brann i huset förra året. (Inget allvarligt)
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här