• Äldre 2 Oct 11:23
    921835 visningar
    1530 svar
    1530
    921835

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 1 Dec 12:53

    Vilken fin bild erijon. Härligt runda kinder

  • Äldre 1 Dec 17:04
    erijon skrev 2017-12-01 07:22:16 följande:

    Avundsjuk på er som kan använda sele eller sjal och amma i sjal!

    Vi har en Babybjörn men den är klumpig.. tycker Edvin blir helt tryckt och jag är så kort oxh liten, så trots att jag spänner den till minsta blir den inte så tajt mot kroppen som jag vill ha den. Den har höftbälte osv så den borde ge mycket stöd. Sist jag använde den, förra veckan till skolan, så började axlar och nacke att värka. Måste gjort något fel..

    Igår blev promenaden två timmar. Edvin sov nästan hela tiden, påvägen hem stannade vi i affären, där slog han upp ögonen och skrattade lite. Han hade det sååå mysigt i vagnen.


    Så go liten kille. Vilken sele har du?
  • Äldre 2 Dec 07:41
    BFoktober2017 skrev 2017-12-01 17:04:35 följande:
    Så go liten kille. Vilken sele har du?
    Ja! Verkligen :)
    Babybjörn miracle heter den!
  • Äldre 2 Dec 10:09

    Igår var vi hos BM för rehabilitering av min bäckenbottenmuskulatur (det gör alla här) och fick Ilse vägd och mätt - 4,1 kg tung och 55 cm lång. Inser att hon är så stor nu som vissa av era bebisar var när de föddes, och hon är 6,5 vecka! Men hon följer kurvan :)

    Sen tog vi en liten shoppingtur med henne i sjalen. Då hon är en liten kräkis kom jag på att vi behöver bunkra upp med flera outfits till jul. Och nya vantar!

  • Äldre 2 Dec 12:37
    Musetti skrev 2017-12-02 10:09:15 följande:

    Igår var vi hos BM för rehabilitering av min bäckenbottenmuskulatur (det gör alla här) och fick Ilse vägd och mätt - 4,1 kg tung och 55 cm lång. Inser att hon är så stor nu som vissa av era bebisar var när de föddes, och hon är 6,5 vecka! Men hon följer kurvan :)

    Sen tog vi en liten shoppingtur med henne i sjalen. Då hon är en liten kräkis kom jag på att vi behöver bunkra upp med flera outfits till jul. Och nya vantar!

    Mysigt det ser ut. Har oxå en tjej som kräks ganska mycket..


  • Äldre 3 Dec 14:07

    Vilken sötnos erijon, han ser ut att ha det så mysigt!

    Tack för tipset Linnnn, ska försöka få in det yogapasset vid tillfälle :)

    BFoktober2017: vi har fått låna BabyBjörnen och jag kan inte hitta nånstans om den heter nåt mer än så. Jag tror den är typ 12 år gammal och funkar bra för oss. Lätt att ta av och på.

    Jag har bara provat sjalen med gossen sittandes upprätt. Kanske därför han inte funnit lugnet, han kanske inte trivs i den ställningen. Ska kanske prova att lägga ner honom i den istället, så han kommer till bröstet och kan amma om han vill.

  • Äldre 3 Dec 14:08
    Musetti skrev 2017-12-02 10:09:15 följande:

    Igår var vi hos BM för rehabilitering av min bäckenbottenmuskulatur (det gör alla här) och fick Ilse vägd och mätt - 4,1 kg tung och 55 cm lång. Inser att hon är så stor nu som vissa av era bebisar var när de föddes, och hon är 6,5 vecka! Men hon följer kurvan :)

    Sen tog vi en liten shoppingtur med henne i sjalen. Då hon är en liten kräkis kom jag på att vi behöver bunkra upp med flera outfits till jul. Och nya vantar!


    Så mysigt det ser ut :)
  • Äldre 3 Dec 23:08

    Gokväll.

    Hur länge blödde ni? Eller blöder ni fortfarande? Idag är det 5 veckor sen förlossningen. Och dom senaste dagarna så har det kommit mer rött blod, som mens typ. Köpte trosskydd som jag har använt nu i en vecka kanske då jag inte blödde så mycket att jag behövde bindor. Men nu behöver jag det igen eftersom det kommer mer. Har det varit så för er oxå, att det har avstannat i nån vecka för att sedan börja blöda igen.

  • Äldre 3 Dec 23:47
    FiaW skrev 2017-12-03 14:07:03 följande:

    Vilken sötnos erijon, han ser ut att ha det så mysigt!

    Tack för tipset Linnnn, ska försöka få in det yogapasset vid tillfälle :)

    BFoktober2017: vi har fått låna BabyBjörnen och jag kan inte hitta nånstans om den heter nåt mer än så. Jag tror den är typ 12 år gammal och funkar bra för oss. Lätt att ta av och på.

    Jag har bara provat sjalen med gossen sittandes upprätt. Kanske därför han inte funnit lugnet, han kanske inte trivs i den ställningen. Ska kanske prova att lägga ner honom i den istället, så han kommer till bröstet och kan amma om han vill.


    Läs på först om att bära i vagga. Rekommenderas inte här tyvärr!
  • Äldre 4 Dec 07:01
    BFoktober2017 skrev 2017-12-03 23:08:00 följande:

    Gokväll.

    Hur länge blödde ni? Eller blöder ni fortfarande? Idag är det 5 veckor sen förlossningen. Och dom senaste dagarna så har det kommit mer rött blod, som mens typ. Köpte trosskydd som jag har använt nu i en vecka kanske då jag inte blödde så mycket att jag behövde bindor. Men nu behöver jag det igen eftersom det kommer mer. Har det varit så för er oxå, att det har avstannat i nån vecka för att sedan börja blöda igen.


    Jag slutade blöda efter ca 2,5vecka. Sen fortsatte det komma lite färgade flytningar ett par veckor efter det. Använde enbart trosskydd då. Det var aldrig rött utan mer brunaktig om jag inte minns fel.

    Kanske din mens som är tillbaka? Ammar du?
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här