• Äldre 2 Oct 11:23
    921168 visningar
    1530 svar
    1530
    921168

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 4 Dec 07:28
    erijon skrev 2017-12-04 07:01:14 följande:

    Jag slutade blöda efter ca 2,5vecka. Sen fortsatte det komma lite färgade flytningar ett par veckor efter det. Använde enbart trosskydd då. Det var aldrig rött utan mer brunaktig om jag inte minns fel.

    Kanske din mens som är tillbaka? Ammar du?


    Jag ammar, men kan den redan komma tillbaka.. får väl se om det avtar om ett par dagar. Brunaktigt va det innan när det va så lite. Därför jag bytte till trosskydd. Men nu är det precis som mens blod.
  • Äldre 4 Dec 08:36

    Jag har behövt skydd i trosan i 9v. Det är normalt för mig, som längst 12v.

    Här märkt ett samband mellan fysisk aktivitet och mer rött avslag.

    Visst kan man få mensen direkt. Jag slipper det mens så länge jag ammar mycket. Sist 1.5 år efter fl.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 4 Dec 09:03
    LitenBlomma skrev 2017-12-04 08:36:19 följande:

    Jag har behövt skydd i trosan i 9v. Det är normalt för mig, som längst 12v.

    Här märkt ett samband mellan fysisk aktivitet och mer rött avslag.

    Visst kan man få mensen direkt. Jag slipper det mens så länge jag ammar mycket. Sist 1.5 år efter fl.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
    För färgade flytningar eller fortfarande rikligt med avslag?

    Mitt är verkligen helt borta. Minns inte ens hur det kändes att blöda och ha avslaget fast det inte var färskt blod. Totalt förträngt det haha.

    Hade någon form av avslag i sex veckor med förra barnet. Tror mensen kom tillbaka tre månader efter fl. Slutade amma vid 2 mån.

    Min vän helammar men har fått tillbaka mensen (efter 3 mån)
    En annan efter 3 mån, ammar inte.

    Jag har iallafall inga känningar och Edvin är ju bara två månader. Hoppar den håller sig borta LÄÄÄNGE.

    Skönt LitenBlomma. 1,5år utan mens vore ju en dröm. Nu kommer jag inte amma så länge så det är ju nästan omöjligt att uppnå, om inte kroppen strular till det.

    Hoppas INTE den kommer vid jul. Det vore en mardröm!
  • Äldre 4 Dec 13:30

    Har kvar avslaget jag också och haft i fyra veckor. Ömsom allt från brunt till gult och rött och grått typ... Skulle vara skönt om det kunde gå över - slippa stänga in med binda, låta fiffi andas lite och slippa lukta "prutt" haha . Luktade ert också lite...udda?

  • Äldre 4 Dec 13:42
    Eilahtan89 skrev 2017-12-04 13:30:17 följande:

    Har kvar avslaget jag också och haft i fyra veckor. Ömsom allt från brunt till gult och rött och grått typ... Skulle vara skönt om det kunde gå över - slippa stänga in med binda, låta fiffi andas lite och slippa lukta "prutt" haha . Luktade ert också lite...udda?


    Mitt var rött först, sen mer åt orange/röd sedan brunt. Bara. I början luktade det rätt sött vilket är helt normalt enligt BB. Luktade inte äckligt alls.. sen försvann lukten helt. Luktade ingenting.

    Men läst och hört om andra som tyckte avslaget luktade jätteilla. Lite koll ska man kanske ha med tanke på infektion då, men "jätteilla" är nog också väldigt olika beroende på vem som bedömer liksom.

    Vissa säger ju att vanlig mens luktar skunk typ. Jag vet inte vad som är normalt men jag har aldrig upplevt att det luktar annat än möjligtvis blod.. så det är väl helt enkelt olika!
  • Äldre 4 Dec 15:27

    Mitt avslag försvann för en vecka sedan, alltså 6 veckor efter fl. Sååå skönt att slippa prassliga bindor och låta lufta lite. Inte doftade det mumma direkt heller.

    Lite läckage när jag nyser eller bär tungt (vi bor på tredje våningen utan hiss så jag bär barnvagnen med Ilse i...). Får inte glömma göra mina knipövningar!

    Här övar vi på vändningar, nära men inte riktigt där än. Men hon har några ljud hon upprepar vid ögonkontakt, ?hakou? och ?areuh?

    :)

  • Äldre 4 Dec 16:15

    Rikligt var det bara i början och sen färgat men tyvärr en doft som jag har svårt för.

    Nu har vi julpyntet, bakat pepparkakor, pepparkakshus och stort hjärta att hänga i snöre. Köpte en ny julgodisbok och barnen ska få välja varsitt julgodis som vi ska baka. Älskar jul!

    Tyvärr har vi massa onödiga bråk med 4 åringen. Han har hittat på bus på dagis hela året och nu har det tyvärr eskalerat och är riktigt jobbigt hemma. Det är på gränsen till att söka hjälp hos Bup. Jag hoppas att det är en fas för tyvärr tar det mycket energi. Det är så synd om honom, man ser hur han kämpar med sig själv.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 4 Dec 16:16
    Musetti skrev 2017-12-04 15:27:31 följande:

    Mitt avslag försvann för en vecka sedan, alltså 6 veckor efter fl. Sååå skönt att slippa prassliga bindor och låta lufta lite. Inte doftade det mumma direkt heller.

    Lite läckage när jag nyser eller bär tungt (vi bor på tredje våningen utan hiss så jag bär barnvagnen med Ilse i...). Får inte glömma göra mina knipövningar!

    Här övar vi på vändningar, nära men inte riktigt där än. Men hon har några ljud hon upprepar vid ögonkontakt, ?hakou? och ?areuh?

    :)


    Talar dem samma språk, så låter min med
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 4 Dec 19:28
    LitenBlomma skrev 2017-12-04 16:16:51 följande:

    Talar dem samma språk, så låter min med


    Haha man undrar sååå vad de vill säga! :)
  • Äldre 4 Dec 19:54
    Musetti skrev 2017-12-04 19:28:37 följande:

    Haha man undrar sååå vad de vill säga! :)


    Det är så gulligt när de fokuserar och försöker forma munnen för att få fram ljud.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här