• Äldre 2 Oct 11:23
    921655 visningar
    1530 svar
    1530
    921655

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 7 Dec 12:17
    erijon skrev 2017-12-07 09:29:05 följande:

    Är det inte farligt för så små att få feber? Får man ge alvedon?

    Edvin hade 37,6 igår när vi hade duschat och han legat på skötbordet ett tag i det ångande badrummet.. blev riktigt orolig även om det inte är FEBER så är det ju ändå lite förhöjt. Men ca en timma senare hade han 37,0. Natten var bra.

    Imorse 37,3. Är räds att något skit är på gång. Upplever honom inte slöare än vanligt eller så! Bara just imorse vid 7ville han inte riktigt ta tag och äta (liggammade) utan gnällde och hade sig. Verkade ha ont i magen. Sen gav jag lite vid 8.40, då han var gnällig. Men han åt bara litegrann.. kanske inte alla konstigt. Han kanske åt bra vid 7. Jag halvsov så jag vet helt ärligt inte!

    Får vänta och se några måltider till. Kissar gör han iallafall! Nu ligher han nöjd i babygymmet och smaskar med hela näven i munnen haha!


    Jag vet bara att de sa på bvc att barnet kan ha upp till 38 grader utan att det är nån fara. Man ska också titta efter är att de kissar, bajsar och vill äta/har aptit. Så jag hade nog kollat några matningar till, men ring och rådgör om du är orolig.
  • Äldre 7 Dec 12:47
    FiaW skrev 2017-12-07 12:17:06 följande:

    Jag vet bara att de sa på bvc att barnet kan ha upp till 38 grader utan att det är nån fara. Man ska också titta efter är att de kissar, bajsar och vill äta/har aptit. Så jag hade nog kollat några matningar till, men ring och rådgör om du är orolig.


    Ja alltså allt är ju som vanligt. Bara jag som nojar helt i onödan. Prata med min syster som haf fyfa barn varav den yngsta är fyra månader och är sjuksköterska. Hon skrattade lite åt mig, ingen feber och är precis lika glad och sprallig aom vanligt.. vad pekar på sjukdom? Inget. Han blev nog varm av duschen igår! Inget över 37,5 ens sen dess. Slutar tempa nu. Hetsar bara i onödan!

    Nu ska vi på adventsmys i skolan. Stora sexåringen ska uppträda! De har haft Nobelmiddagen idag med trerätters! :) så mysigt. Rädd för alla baciller bara.. men man kan inte isolera sig, ellerhur?
  • Äldre 7 Dec 17:48

    Ja, man blir lätt orolig för de små Jag brukar inte använda termometer utan bara köra hand på pannan och kolla allmäntillstånd, men när jag var gravid visade det sig att det inte funkade längre. Måste ha hänt något med min kroppstemperatur för jag tyckte inte de kändes varma förrän de passerat 39 grader sådär...

  • Äldre 7 Dec 17:49

    Hur gick det efter sprutan Litenblomma?

  • Äldre 7 Dec 18:01

    Jag har också googlat efter träning som är ok, men ju mer jag letar desto mer förvirrad blir jag. När jag fått de tidigare barnen var rådet att göra plankan, men det verkar inte vara ok längre (åtminstone inte förrän man byggt upp styrkan). Jag promenerar, kör korta yogapass (hoppar över delar som inte känns bra) och har precis letat fram hantlar (bara 3 kg och det känns som att jag behöver träna upp mina armar för att orka bära min kluns utan att få ont). Kanske är det Mammamage-appen som gäller om man vill ha specifika övningar? Eller gäller det bara om musklerna är delade? (vilket mina iof är)

  • Äldre 7 Dec 19:52

    Igår natt somnade vi tillsammans strax före 22 och sov sen till 04.30, då han åt på 5 min och sen somnade om till 06.30 då han åt och sen sov vidare medan jag gick upp med storasyskonen. Vilken skillnad mot äldsta syrran som åt varannan timme mest varje natt till dess att jag slutade nattamma

  • Äldre 7 Dec 21:53
    Linnnn skrev 2017-12-07 17:49:50 följande:

    Hur gick det efter sprutan Litenblomma?


    Det är lite grinigt, har mest legat vid brösten idag.

    Jag fick julblomma och ett kort och Charlie fick kläder från mina kollegor på skolan. Blev jätteglad! Saknar jobbet. Tänkte gå dit en dag när det passar med de andra barnen. Har lovat att göra färdigt projektet vi påbörjade i tamburen.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 7 Dec 21:54
    Linnnn skrev 2017-12-07 19:52:01 följande:

    Igår natt somnade vi tillsammans strax före 22 och sov sen till 04.30, då han åt på 5 min och sen somnade om till 06.30 då han åt och sen sov vidare medan jag gick upp med storasyskonen. Vilken skillnad mot äldsta syrran som åt varannan timme mest varje natt till dess att jag slutade nattamma


    Oj, lyxigt!!
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 7 Dec 21:56

    38-39 är ok efter vaccination. Får han 40 grader vill hon inte ge nästa spruta utan då ges den på sjukhus.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 8 Dec 08:41

    Va kul att se era små söta bebisar

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här