• Äldre 2 Oct 11:23
    921136 visningar
    1530 svar
    1530
    921136

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 8 Nov 09:25

    Ja jag tror den blir bra Linnnn, risk att benen blir lite korta på andra sidan året kanske (hon har relativt långa ben till sin kropp) men just nu är overallen stor. Och hon måste ju kunna röra sig ixå. Köpte vantar från PoP till som faktiskt satt kvar under hela timmen i sandlådan igår.

    Ilse har oxå väldigt långt hår runt öronen vilket ser lite lustigt ut men jag drar mig för att gå till frisören. Själv vågar jag mig inte fram med saxen, haha.

    Själv har jag åkt på njurbäckeninflammation mitt i allt :(

  • Äldre 8 Nov 10:15

    Oj vad jobbigt det låter Musetti. Hur får man det?

    Vi var på Astrid Lindgrens värld på höstlovet. Bilresan gick jättebra! Han som knappt kunde åka 2 min tidigare. Sen fick han feber i söndags och jag babblade i 2 dagar men nu pluggar jag igen. Han går inte än men det har de andra pojkarna inte heller gjort så det kommer nog runt 15 månader.

    Jag var på samarbetssamtal igår och vi enades om tider. Han ska ha 5 åriga killen på tisdagar 17-07. De tre tjejerna på torsdagar 17-07. Fredagar udda veckor och lördagar jämna veckor 17-14. Charlie ville han inte ha mer än 1.5 timmar på torsdagar när jag är på yoga 17.45-19.15.

    Han har inte själv efterfrågat mer men jag är rädd för att IFO anser att jag begränsar/hindrar hans umgänge iom amning och att jag inte anser hans hem som barnsäkert.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 10 Nov 10:52

    Låter jobbigt Musetti! Mår du bättre nu? Räcker det med antibiotika för att bli frisk?

    Nej, att ta J till frisören är uteslutet. Sannolikheten att han skulle sitta stilla är 0 %

    Härligt att ni hade det bra på Astrid Lindgrens värld Litenblomma. Bra att ni haft samarbetssamtal, även om jag inte blir så imponerad av din ex-mans insats. Gissar på att det är du som sett till att samtalet blev av dessutom...

    Idag ska jag på 30-årskalas med bara mina stora barn.

  • Äldre 10 Nov 12:28

    Mjölkstockning och feber.. Härlig lördag

    Jo det var jag som fick ringa och påpeka hur viktigt det är med fasta tider och kommunikation. Helt onödigt enligt honom.

    När han inte spelar hela helgen kan dem som vill komma över en stund och så sitter jag och väntar på att dem kommer när dem kommer....superenkelt ju! Varför krångla till det när vi haft det så i 4 månader...

    Ja ni hör ju själva, försök att resonera med den stenen

    Charlie har fått tand nr 7, nere till höger och 8:an nere till vänster är på gång. Han säger tack tack varje gång han får något, så gulligt.

    Har ni börjat med potta än? Jag tänkte ta börja nu och hoppas på blöjfri till hösten. De andra har varit det vid 2 år.


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Äldre 11 Nov 12:37

    Så gulliga ni är som frågar! Det började som en kraftig urinvägsinfektion och så fick jag inte behandling tillräckligt snabbt. Tyvärr får jag lätt det pga hur jag är (fel) konstruerad i njurarna, hoppas verkligen inte Ilse ärver det. Tack och lov räcker det oftast med antibiotika, men när jag var barn behövde jag läggas in på sjukhus, ofta 4 ggr per år.

    Ilse har blörjat så smått med pottan sedan typ några månader tillbax och sätter sig nu självmant på den och kissar när vi är i badrummet. Men det är nog mest nyfikenhet och slump tror jag.

    Ja du LitenBlomma vad ska man tro om ditt ex egentligen? Du ska absolut inte behöva vara rädd att bli anklagad för umgängessabotage pga amning med tanke på vad du betättar om hans beteende i övrigt. Skönt iaf att ni bor nära så det inte är en massa skjutsande uppå allt annat. Han kommer lida mest själv av sin brist på engagemang i längden det är jag hundra på.

    Hon går några steg här och där men aldrig i det fria det är mer när jag sätter ner henne eller hon vill ha en sak. Funderar på att gömma lära gå vagnen så hon blir lite modigare men det känns så taskigt då det är henbes absoluta favoritleksak.

  • Äldre 11 Nov 13:21

    Just det- Lekmer har massa rabbatter idag pga nåt nytt köpfenomen som kallas singles day så jag beställde en åkpåse från Elodie Details som jag var och klämde på i en butik i fredags men då tyckte var för dyr. 30% nedsatt :)

  • Äldre 11 Nov 15:41

    Usch så jobbigt Musetti! Hoppas du blir bra snabbt, och du också LitenBlomma!

    Så trist att höra om barnens oengagerade pappa, LitenBlomma. Har själv varit tillsammans med en man där det var som att diskutera med en betongvägg och det var så frustrerande! Och att då ha barn tillsamman med en måste vara jättejobbigt.

    Ingen potträning här än men den är i alla fall inköpt.

    Här hemma har vi nu tagit oss igenom tre nätter utan amning och det har gått jättebra. Det var bara första natten gossen var jätteledsen, redan andra natten gick det mycket bättre och han vaknade bara till vid 1:30 och 5:30. Sov sen till 7:30, lyx! Tredje natten var ungefär densamma som andra. Jag har sovit där nere så sambon och sonen fått rå om varann själva dessa nätter, hoppas det går lika bra i natt, nu när jag ska ta över igen :)

    Jag har varit så uppe i allt att jag inte tänkt på att detta plötsligt innebar att jag hade ammat honom för sista gången utan att riktigt veta om det. Det är en sån blandning och frihet och ganska stort vemod. Jag har verkligen älskat att amma och känt mig så nära min gosse. Jag får nog hoppas att det kan bli ett litet syskon ändå <3 Nu är det bara ett spänt bröst att hantera också...

  • Äldre 11 Nov 16:00

    Dessutom känner jag mig just nu som en hormon-bomb. Vet inte om det är att den riktiga cykeln nu kickat igång och jag har pms, om amningshormonerna börjar försvinna eller vad. Är irriterad, känslig, ledsen, trött och allmänt skum. Tog graviditetstest igår och det visade inget så då är det väl inte av den anledningen. Är det nån av er andra som har erfarenhet av det här?

  • Äldre 13 Nov 10:48

    Vad skönt att det gick bra den här gången FiaW. J har inte ammat alls på tre dagar heller. Med de andra barnen så slutade vi för att jag tyckte att det fick vara nog, men nu har nog J bestämt att han inte är intresserad längre. Jag hade gärna fortsatt ett tag till dagtid. J har haft några riktigt bra nätter, men nu är mellanbarnet rejält förkyld, så det är nog bara en tidsfråga innan J börjar snora igen.

    Jag har inte ens tänkt på att köpa potta... De stora var också blöjfria dagtid vid 2 år (mellanbarnet även natten) men jag har förträngt om vi övade. Som jag minns valde de själva att de ville gå på potta/toa, men då behövs förstås ett alternativ Har tänkt att killar generellt är lite senare med att bli torra, så att det nog dröjer ett tag till. Men ska köpa potta, så får vi se.

  • Äldre 13 Nov 23:52

    Här har en förkylning knockat i stort sett hela familjen. Då lilleman pga det endast sover på mig och helst i lite upprätt position har jag och han huserat i soffan senaste nätterna. Ännu mindre sömn för mamman med andra ord. Om man ska hitta nåt positivt i eländet så har vi avslutat amningen. Trots att han sover på mig har han visat noll intresse. Jag inser att amningen nog mest varit mitt försök att få honom att somna om när han sover bredvid mig.

    Ingen potträning här. Eller han har fått provsitta en gång och det var ingen hit. Storebror går ju på toa så jag tänker att det kanske kommer bli mer intressant som alternativ.

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här