• Äldre 2 Oct 11:23
    921793 visningar
    1530 svar
    1530
    921793

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 31 Jan 15:31
    Linnnn skrev 2019-01-31 14:55:00 följande:

    Idag är första dagen som jag försöker få J att bara sova en gång på dagen. Förmiddagen gick bra, men nu har han sovit i mer än tre timmar och jag måste väcka honom


    Kul, jag hade tänkt skriva och fråga dig hur det går med Js vilor, eftersom jag har börjat fundera på om det är dumt att jag väcker honom från vilan och borde låta honom sova färdigt varje gång istället. Jag vet ju att J har sovit ganska länge både på för- och eftermiddagar nyligen.

    Jag provade att dra ner till en vila för några veckor sen men gossen blev så trött att det inte gynnade nån. Alltså är vi tillbaka till två vilor men försöker begränsa den sammanlagda sömnen under dagen till 2 timmar och 15 min. Ingen aning vad som är bäst för honom, vill bara inte riskera att han sover färre timmar på natten än han redan gör. 20:30-06 tycker den morgontrötta mamman är kort och tidigt så det räcker :)
  • Äldre 1 Feb 13:48

    Ja, jag har för det mesta bara låtit J sova då han varit trött, men han hade svårt att somna på kvällarna i några dagar, så då provade jag att väcka honom vid kl 15. Det fungerade bra, men nackdelen blir att det är hopplöst att hinna göra något med en plutt som sover två timmar på förmiddagen och sen behöver sova igen runt kl 14 Får se till att aktivera honom på förmiddagen, så verkar det gå bra att sova efter lunch. Nu har han tyvärr blivit sjuk, så nu blir det som det blir... Båda syrrorna har varit förkylda i omgångar.

    J har förresten inte heller natt så länge. Somnar mellan 20.30 och 21 och vaknar oftast då syrrorna går upp kl 7.

  • Äldre 5 Feb 20:30

    Igår sov J första passet redan kl 9, men idag var han vaken till 11.30. Tror det kommer ta ett tag innan vi landar i ett pass varje dag här också FiaW. Ibland är han helt enkelt för trött.

  • Äldre 5 Feb 21:59

    Ja, det är så olika hur länge gossen sover om morgonen här. Några morgnar sov han till 7:30(!) och då vilade han lite senare, men det blev 2 vilor i alla fall :) Han är så otroligt trött efter tre vaken-timmar på morgonen så det känns inte snällt att hålla honom vaken längre.

    I morse vaknade han kl 6 och då var vi tillbaka i gamla gängor igen. Det är kanske tur att vi som har lite tröttare bebisar har lite senare inskolning också, haha!

  • Äldre 7 Feb 22:19

    Har fått plats på fsk 1/4. Har fått besked att vi får plats på den närmaste fsk fr o m aug, men det känns bra att prova den här. Fungerar det bra med hämtning/lämning, J trivs och vi får en bra känsla får han väl gå kvar och annars byter vi till hösten. Kan inte fatta att det snart är dags att lämna bort min lilla plutt. Väldigt dubbla känslor.

  • Äldre 8 Feb 08:52

    Hur går det för er med barn på fsk? Mina stora barn turas om att vara sjuka. Har haft flera dagar då nära hälften av barnen i klassen varit sjuka, så det här året har börjat med samma sjukstuga som förra året. Hoppas det vänder snart.

  • Äldre 8 Feb 12:28
    Linnnn skrev 2019-02-08 08:52:07 följande:

    Hur går det för er med barn på fsk? Mina stora barn turas om att vara sjuka. Har haft flera dagar då nära hälften av barnen i klassen varit sjuka, så det här året har börjat med samma sjukstuga som förra året. Hoppas det vänder snart.


    Hittills har det gått bra! Ilse har en hosta och lite snor som kommer och går men inget värre än så länge *håller tummar*.

    Idag hänger hon med mormor som tagit med henne till frisören för första gången, ska bli spännande att se hur hon ser ut när jag kommer hem!
  • Äldre 11 Feb 21:20

    Vad skönt Musetti!

    Hur gick det hos frisören? Blev frisyren bra och satt hon stilla?

  • Äldre 11 Feb 23:31
    Linnnn skrev 2019-02-11 21:20:32 följande:

    Vad skönt Musetti!

    Hur gick det hos frisören? Blev frisyren bra och satt hon stilla?


    Det blev oväntat bra faktiskt, fick bort det långa i nacken som bara trasslar sig, nu ser håret tjockare och mer livfullt ut. Men hon vägrade så klart sitta still och kolla på filmen de visade. Vi har ingen tv hemma och har inte introducerat padda ännu så hon förstod nog inte riktigt vad det var. Fönen bredvid var mycket intressantare :)

    Vi har Ilse på ett föräldrakooperativ där vi förväntas hoppa in när personalen är sjuk. Så imorrn ska sambon iväg på utflykt med storbarnsavdelningen, haha stackarn! Han är rädd att han inte ska förstå vad barnen säger. Jag hade gärna ställt upp men måste ner till Paris några dagar med jobbet. Första gången jag kommer sova ifrån Ilse. Oj vad här ska sovas! Men så tomt det kommer bli :(
  • Äldre 16 Feb 19:27

    Hoppas det gick bra i Paris och för mannen på utflykten, Musetti. Ja det är verkligen blandade känslor när man sover borta.

    Idag har det varit otroligt skönt väder här, med 11 grader och sol, och vi har hängt på stranden och grillat korv, ätit sand och busat. Vi passar också på att hämta oss lite från veckan som gått med mycket jobb och vetskapen om att det tyvärr inte blir nån bebis denna gången. Det blir ju en omställning även om man varit medveten hela tiden om att detta kan hända. Nåja, vi får ta nya krafter och hoppas på en annan gång snart.

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här