• Äldre 2 Oct 11:23
    921228 visningar
    1530 svar
    1530
    921228

    Nu är Oktoberbarnen 2017 här

    Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!


    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här
  • Äldre 16 Feb 19:44
    FiaW skrev 2019-02-16 19:27:29 följande:

    Hoppas det gick bra i Paris och för mannen på utflykten, Musetti. Ja det är verkligen blandade känslor när man sover borta.

    Idag har det varit otroligt skönt väder här, med 11 grader och sol, och vi har hängt på stranden och grillat korv, ätit sand och busat. Vi passar också på att hämta oss lite från veckan som gått med mycket jobb och vetskapen om att det tyvärr inte blir nån bebis denna gången. Det blir ju en omställning även om man varit medveten hela tiden om att detta kan hända. Nåja, vi får ta nya krafter och hoppas på en annan gång snart.


    Åh nej, jag beklagar verkligen FiaW! Usch så tråkigt, visst vet man att det kan hända (jag och sambon fick missfall före Ilse) men det är ju otroligt tungt ändå. Ta hand om er.
  • Äldre 18 Feb 07:26

    Vad ledsamt FiaW. Även om man vet att det kan hända har man ju i tankarna väldigt snabbt drömmar och planer för hur det ska bli. Dessutom blir det ju en fysisk sorg när det känns så tydligt i kroppen.

  • Äldre 18 Feb 07:29

    Imponerad av frisören Musetti Med första barnet tänkte jag att jag skulle sova så skönt när jag t ex var borta på kurs, men det blev alltid tvärt om...

  • Äldre 18 Feb 14:22
    Linnnn skrev 2019-02-18 07:29:36 följande:

    Imponerad av frisören Musetti Med första barnet tänkte jag att jag skulle sova så skönt när jag t ex var borta på kurs, men det blev alltid tvärt om...


    Ja nä jag sov skitdåligt, vaknade hela tiden, haha typiskt!
  • Äldre 19 Feb 21:31

    Tack för omtanken Musetti och Linnnn <3

    Kul med frisören Musetti. Här bara växer och växer pojkens hår och nu kan han definitivt inte va utan klämman som håller upp luggen. Håret har blivit riktigt långt, vissa slingor räcker ner till halva ryggen :)

  • Äldre 21 Feb 12:58

    Wow vad mycket hår era barn har! Uppe på skallen tycker jag knappt att det verkar växa alls och det är rätt tunt. Bak i nacken finns det lite mer, men det är väldigt lockigt så det hänger inte ner. Når till axlarna när det är blött.

  • Äldre 5 Mar 20:56

    Hoppas ni har det bra i rusket alla!

    Hur lång tid tar det för er att natta era små? Hos oss har det gått ifrån ca 15-20 min till 45-60 min från det att gossen ligger i sin säng. Han är uppe i varv och skruvar, sparkar, skämtar och snurrar i en evighet. Ikväll var han lite ledsen och gnällig dessutom. Funderar på om det är ett utvecklingssprång och att han är mer orolig därför, eller om det är sömnvanorna vi behöver ändra på. Jag tror egentligen inte han sover för många timmar per dygn, men oftast behöver vi väcka honom från vilorna då jag är rädd att det ska påverka nattsömnen negativt om han sover för länge på dagen. Fast egentligen är det väldigt lockande att låta honom sova så länge han vill.

    Han sover ca 9,5-10 timmar per natt och ca 2-2,5 timmar på dagen delat på 2 vilor.

  • Tue 2 Apr 2019 20:04

    Hej!

    Är det bra med er? Det har varit väldigt tyst här länge nu.

    Här är det bra. Gossen växer och frodas. Han har kvar sin vilja av stål och tar sig igenom dagarna med 100% full fart, kryddat med tinnitus-framkallande vilje-skrik var 10 sekund.

    Skönt att våren är här. Grönskan, solen och värmen piggar upp :)

  • Tue 2 Apr 2019 21:40

    Vi har dragits med hosta i några veckor nu, men annars är det bra. Just nu går nattningarna relativt snabbt och smärtfritt, 10-20 min ungefär. Men jag känner mig väldigt ödmjuk inför att det snabbt kan ändras. Vi har också haft nattningar på uppemot en timme i perioder.

    Han trivs väldigt bra på förskolan vilket är skönt och det kommer nya ord hela tiden. Men humöret alltså! Han får vredesutbrott när han inte klarar av att ta på byxorna själv. Det är fullständigt utmattande.

  • Wed 3 Apr 2019 07:09

    Ja hej! Tänkte på er härom dagen ????

    Vi var på 18-månaderskontrollen nu i måndags med Ilse och allt såg bra ut. 79 cm lång och 11,1 kg tung.

    Hon trivs som fisken på förskolan vilket är jätteskönt. Hon är minst av 12 barn men har börjat kunna försvara sig fint nu ;) Krånglar ibland med middagsvilan dock. Äter som en häst, haha!

    Har också varit ganska hostig denna vinter men i övrigt klarat sig ifrån allt annat hittills. Skönt!

  • Sun 7 Apr 2019 21:56

    Skönt att era små trivs i förskolan :) Här dröjer det till augusti innan det är dags att börja, fast med tanke på vilja och vredesutbrott hade det varit lite skönt med avlastningen redan nu.

    Jättetrist med förkylningar men bara vi slipper magsjuka är jag nöjd, det är det absolut värsta som finns.

    Nattningarna går bättre nu igen sen vi drog ner till en vila på dagen, men det tar 20 minuter innan han varvat ner. Han snurrar och showar, slänger iväg nappen och gör roliga ljud. Ibland väldigt påfrestande men ofta får man anstränga sig för att inte skratta åt hans showande :)

Svar på tråden Nu är Oktoberbarnen 2017 här