• Äldre 4 Oct 10:17
    487440 visningar
    4438 svar
    4438
    487440

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Äldre 17 Oct 09:42
    #1

    Hej! 39 år, hur precis slutat med piller, 2 barn på 8 och 11 år. Följs gärna åt!

  • Äldre 17 Oct 12:41
    #2
    molltroll0609 skrev 2017-10-17 09:42:55 följande:

    Hej! 39 år, hur precis slutat med piller, 2 barn på 8 och 11 år. Följs gärna åt!


    Hej! Vad kul att du hittade hit till denna tråd. :) Själv väntar jag på BIM som jag inte vet riktigt när det är, men jag skulle tippa på 20-23 oktober.

    Jag har just nu fått en massa konstiga symptom som jag inte vet hur jag ska tolka. Har ju bara haft en mens sedan förlossningen och har ingenting att gå på när det gäller tecken på mens. Tidigare har jag inte haft såna tecken iaf.
  • Äldre 17 Oct 15:15
    #3

    Vad spännande! Håller tummarna för att det är tifiga graviditetssymtom

  • Äldre 17 Oct 15:18
    #4

    Hej!

    Är på BIM-5 och har haft massor av tidiga symptom. Första försöket så förväntar mig inte att jag är gravid men hoppas! Ska testa mig på torsdag har jag tänkt (BIM-3)

    När ska ni testa er? :)

  • Äldre 17 Oct 15:35
    #5
    1213 skrev 2017-10-17 15:18:08 följande:

    Hej!

    Är på BIM-5 och har haft massor av tidiga symptom. Första försöket så förväntar mig inte att jag är gravid men hoppas! Ska testa mig på torsdag har jag tänkt (BIM-3)

    När ska ni testa er? :)


    Hej! Jag tror jag missat ÄL denna månaden. Tog ett ÄLtest i lördags, svagt streck, trodde det skulle dröja lite, igår inget streck. Men nu har jag ont som jag brukar vid ÄL. Mys med maken skedde först igår... så jag kommer testa om kanske 14 dagar?
  • Äldre 17 Oct 16:05
    #6
    molltroll0609 skrev 2017-10-17 15:35:28 följande:

    Hej! Jag tror jag missat ÄL denna månaden. Tog ett ÄLtest i lördags, svagt streck, trodde det skulle dröja lite, igår inget streck. Men nu har jag ont som jag brukar vid ÄL. Mys med maken skedde först igår... så jag kommer testa om kanske 14 dagar?


    Håller tummarna för dig! :)
  • Äldre 17 Oct 16:14
    #7

    Hej!

    Jag är 23år ( i december) och min sambo är 32 år.

    Vi är nu inne på försök nummer 3 då vi har två missfall bakom oss. Det första skedde redan i vecka 6 och kroppen skötte allt på egen hand.

    Det senaste skedde inte fören i vecka 13 och fick skrapas förra veckan då kroppen valde att inte stöta ut det på egen hand denna gång.

    Vi får dock inte börja försöka igen fören om någon månad då mensen måste få komma igång först som vanligt och livmodern få läka.

    Det har varit ett otroligt jobbigt år men vi kommer att fortsätta försöka och hålla tummarna för tredje gången gillt :)

  • Äldre 17 Oct 16:22
    #8
    1213 skrev 2017-10-17 15:18:08 följande:

    Hej!

    Är på BIM-5 och har haft massor av tidiga symptom. Första försöket så förväntar mig inte att jag är gravid men hoppas! Ska testa mig på torsdag har jag tänkt (BIM-3)

    När ska ni testa er? :)


    Hej!
    Det är första försöket för mig med. Har inte koll på min cykel för närvarande, men jag tänker att jag avvaktar under helgen och ser om mensen dyker upp då. Gör den inte det så ska jag testa på måndag. Enligt min "gamla" cykel har jag dock BIM på lördag. Hur gammal är du?
  • Äldre 17 Oct 16:22
    #9
    Maddis94444 skrev 2017-10-17 16:14:11 följande:

    Hej!

    Jag är 23år ( i december) och min sambo är 32 år.

    Vi är nu inne på försök nummer 3 då vi har två missfall bakom oss. Det första skedde redan i vecka 6 och kroppen skötte allt på egen hand.

    Det senaste skedde inte fören i vecka 13 och fick skrapas förra veckan då kroppen valde att inte stöta ut det på egen hand denna gång.

    Vi får dock inte börja försöka igen fören om någon månad då mensen måste få komma igång först som vanligt och livmodern få läka.

    Det har varit ett otroligt jobbigt år men vi kommer att fortsätta försöka och hålla tummarna för tredje gången gillt :)


    Har haft exakt samma tidigare, missfall v 13 och skrapning. Blev gravid igen efter 3 månader och allt gick bra. Lycka till
  • Äldre 17 Oct 16:41
    #10
    Let it Rain skrev 2017-10-17 16:22:12 följande:

    Hej!

    Det är första försöket för mig med. Har inte koll på min cykel för närvarande, men jag tänker att jag avvaktar under helgen och ser om mensen dyker upp då. Gör den inte det så ska jag testa på måndag. Enligt min "gamla" cykel har jag dock BIM på lördag. Hur gammal är du?


    Är 20 :)
Svar på tråden Följas åt till ett plus!