• Äldre 4 Oct 10:17
    487471 visningar
    4438 svar
    4438
    487471

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Äldre 17 Oct 22:33
    #11

    Vi har nyligen bestämt att försöka. 24 år gammal. En månad då det inte blev nåt än så länge. Vill gärna följas åt :). Har ni börjat göra något särskilt för att öka era chanser?

  • Äldre 17 Oct 22:40
    #12
    Onewayticket skrev 2017-10-17 22:33:53 följande:

    Vi har nyligen bestämt att försöka. 24 år gammal. En månad då det inte blev nåt än så länge. Vill gärna följas åt :). Har ni börjat göra något särskilt för att öka era chanser?


    Jag äter rosenrot! Provade det förra graviditeter (som dock slutade i missfall) och blev gravid samma månad som jag började äta! Placebo eller ej så funkade det för mig och många andra :D
  • Äldre 18 Oct 06:32
    #13

    Hej! Jag och min man är på första försöket. Jag är 23 år och min man 22 år. Jag slutade med mini piller den 9 augusti och hade mens mellan 20-23 september. Chans till gravid enligt appen är mellan 25 september och 5 oktober med ÄL 3 oktober- Hoppas vi prickade in rätt tycker det är rätt svårt när man inte har haft mens och ägglossning på länge. Har ätit folsyra och mitt val kvinna sedan pillerstopp :)

    Just nu är Mina symtom är illamående, känslan av att jag behöver spy/sura uppstötningar, liknande molvärk, brännande känsla i båda äggstockarna (varierande ibland mer i den ena och tvärtom) samt ont i ländryggen. Och brösten är svullna och ömma samt bröstvårtorna är hårda. Spänner i brösten också.

    BIM idag men ingen mens i sikte ännu. Hoppas innerligt att det är ett litet frö i magen :o

  • Äldre 18 Oct 09:13
    #14
    saijda skrev 2017-10-18 06:32:08 följande:

    Hej! Jag och min man är på första försöket. Jag är 23 år och min man 22 år. Jag slutade med mini piller den 9 augusti och hade mens mellan 20-23 september. Chans till gravid enligt appen är mellan 25 september och 5 oktober med ÄL 3 oktober- Hoppas vi prickade in rätt tycker det är rätt svårt när man inte har haft mens och ägglossning på länge. Har ätit folsyra och mitt val kvinna sedan pillerstopp :)

    Just nu är Mina symtom är illamående, känslan av att jag behöver spy/sura uppstötningar, liknande molvärk, brännande känsla i båda äggstockarna (varierande ibland mer i den ena och tvärtom) samt ont i ländryggen. Och brösten är svullna och ömma samt bröstvårtorna är hårda. Spänner i brösten också.

    BIM idag men ingen mens i sikte ännu. Hoppas innerligt att det är ett litet frö i magen :o


    Spännande! Du har inte testat ännu?

    Jag har också en sabla massa symptom som jag inte ens hade förra gången jag var gravid. Vet inte vad jag ska tro, för antingen är det graviditet på gång eller så har jag fått ordentligt PMS efter förra graviditeten.

    Hittills är det dessa: ordentliga flytningar, molvärk i magen, sömnbesvär (ligger vaken, men är ändå pigg om morgnarna, matt i kroppen, kissnödig, yr, bröstvårtor som svider när jag ammar min son sedan ca en vecka tillbaka, ingen matlust.
  • Äldre 18 Oct 09:14
    #15
    Onewayticket skrev 2017-10-17 22:33:53 följande:

    Vi har nyligen bestämt att försöka. 24 år gammal. En månad då det inte blev nåt än så länge. Vill gärna följas åt :). Har ni börjat göra något särskilt för att öka era chanser?


    Använder ingenting för att boosta fertiliteten hittills denna gång, men om det inte tar sig nu så ska jag köpa både ÄL-stickor och progesteronkräm.
  • Äldre 18 Oct 09:25
    #16
    Let it Rain skrev 2017-10-18 09:13:04 följande:

    Spännande! Du har inte testat ännu?

    Jag har också en sabla massa symptom som jag inte ens hade förra gången jag var gravid. Vet inte vad jag ska tro, för antingen är det graviditet på gång eller så har jag fått ordentligt PMS efter förra graviditeten.

    Hittills är det dessa: ordentliga flytningar, molvärk i magen, sömnbesvär (ligger vaken, men är ändå pigg om morgnarna, matt i kroppen, kissnödig, yr, bröstvårtor som svider när jag ammar min son sedan ca en vecka tillbaka, ingen matlust.


    Oj vi får hoppas på ett litet frö då! :)

    Jag har också kissnödigheten, sömnbesvär, drömmer en massa, ingen matlust, utmattad och känner att konditionen är sämre. Jobbar inom vården så det är frustrerande om det visar sig att det inte är början av en graviditet :,
  • Äldre 18 Oct 09:51
    #17
    saijda skrev 2017-10-18 09:25:52 följande:
    Oj vi får hoppas på ett litet frö då! :)

    Jag har också kissnödigheten, sömnbesvär, drömmer en massa, ingen matlust, utmattad och känner att konditionen är sämre. Jobbar inom vården så det är frustrerande om det visar sig att det inte är början av en graviditet :,
    Det förstår jag verkligen. Själv oroar jag mig för att jag bara har pms som sagt och att detta är det "nya jag" efter graviditeten. Vill inte ha såhär mycket symptom varje gång jag ska ha mens framöver.
  • Äldre 18 Oct 10:01
    #18
    Let it Rain skrev 2017-10-18 09:51:38 följande:

    Det förstår jag verkligen. Själv oroar jag mig för att jag bara har pms som sagt och att detta är det "nya jag" efter graviditeten. Vill inte ha såhär mycket symptom varje gång jag ska ha mens framöver.


    Åh din stackare om det visar sig vara bara pms :(

    Kroppen är mystisk på sina sätt vi får hoppas det är något annat istället för pms.

    Nyfiken fråga hur gammal är din bebis? :)
  • Äldre 18 Oct 10:29
    #19
    saijda skrev 2017-10-18 10:01:11 följande:
    Åh din stackare om det visar sig vara bara pms :(

    Kroppen är mystisk på sina sätt vi får hoppas det är något annat istället för pms.

    Nyfiken fråga hur gammal är din bebis? :)
    Snart ett år. :)

    Ja verkligen. Det här med att vara väldigt pigg i början känner jag iaf igen från graviditeten. Jag hade inte så mycket jobbiga symptom då utan hade en riktigt bra graviditet. Innan jag blev gravid så hade jag besvär med att jag kände mig väldigt deppig veckan innan mens, men hade aldrig några kroppsliga symptom alls. Nu har jag dock inte känt den där deppigheten. Har dessutom aldrig mått så bra mentalt som när jag var gravid. :)
  • Äldre 18 Oct 11:28
    #20
    Let it Rain skrev 2017-10-18 10:29:21 följande:

    Snart ett år. :)

    Ja verkligen. Det här med att vara väldigt pigg i början känner jag iaf igen från graviditeten. Jag hade inte så mycket jobbiga symptom då utan hade en riktigt bra graviditet. Innan jag blev gravid så hade jag besvär med att jag kände mig väldigt deppig veckan innan mens, men hade aldrig några kroppsliga symptom alls. Nu har jag dock inte känt den där deppigheten. Har dessutom aldrig mått så bra mentalt som när jag var gravid. :)


    Åh vad mysigt! :)

    Nämen skönt att du hade en bra graviditet. Har hört att man kan olika graviditeter som samma person.

    Usch inte roligt att vara deppig men hört att det kan vara så både om man är gravid men också innan mens pga alla hormonerna :0

    Ska du ta något graviditetstest? :)
Svar på tråden Följas åt till ett plus!