• Äldre 4 Oct 10:17
    487451 visningar
    4438 svar
    4438
    487451

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Äldre 19 Oct 10:46
    #31

    Håller tummarna för er! Hoppas ni plussar!

  • Äldre 19 Oct 11:34
    #32
    Let it Rain skrev 2017-10-19 10:00:37 följande:

    Min mens ska komma idag (om den är regelbunden, vill säga). Vi får se. När ska du testa?

    Jag har en hemsk huvudvärk idag som jag vaknade med. :/


    Tyvärr så kom mensen nu vid lunchtid :( får försöka nästa gång. Töntigt kanske men bröt ihop när jag märkte det :/

    Håller tummarna för dig vännen! <3
  • Äldre 19 Oct 11:38
    #33
    Let it Rain skrev 2017-10-19 10:00:37 följande:

    Min mens ska komma idag (om den är regelbunden, vill säga). Vi får se. När ska du testa?

    Jag har en hemsk huvudvärk idag som jag vaknade med. :/


    Tyvärr så kom mensen nu vid lunchtid :( får försöka nästa gång. Töntigt kanske men bröt ihop när jag märkte det :/
  • Äldre 19 Oct 12:03
    #34
    saijda skrev 2017-10-19 11:34:38 följande:
    Tyvärr så kom mensen nu vid lunchtid :( får försöka nästa gång. Töntigt kanske men bröt ihop när jag märkte det :/

    Håller tummarna för dig vännen! <3
    Nä, vad synd! :'( Men det är bara att försöka igen, för varje gång man inte lyckas så är man ändå (statistiskt sett) närmare en graviditet.

    Tack!
  • Äldre 19 Oct 12:58
    #35

    Hej!
    Jag hoppar gärna in här oxå. jag är 29år, gubben 43år och vi försöker med barn nr 4. 
    Vi misstänker att vi fick ett missfall den 7/10. Men vi försöker igen och vi har nu köpt ägglossningstest för första gången i vårat liv. Enligt stickorna så blir de nog ägglossning i helgen och om vi har tur så fastnar någon liten som vill stanna hos oss :)

  • Äldre 19 Oct 13:24
    #36
    Let it Rain skrev 2017-10-19 12:03:12 följande:

    Nä, vad synd! :'( Men det är bara att försöka igen, för varje gång man inte lyckas så är man ändå (statistiskt sett) närmare en graviditet.

    Tack!


    Ah verkligen man blir ju ledsen även fast man vet att det inte vanligtvis går på första försöket. Men nya tag och funderar på antingen ägglossningstest eller temp. Vad använder du? :)

    Kram på dig <3
  • Äldre 19 Oct 13:41
    #37
    saijda skrev 2017-10-19 13:24:41 följande:
    Ah verkligen man blir ju ledsen även fast man vet att det inte vanligtvis går på första försöket. Men nya tag och funderar på antingen ägglossningstest eller temp. Vad använder du? :)

    Kram på dig <3
    Denna gång använde jag faktiskt ingenting alls, men har tidigare använt ägglossningstester. Jag kikade lite på NC och är nyfiken på det, det kanske vore nåt ändå.

    Jag känner mig verkligen helt sänkt idag, som att jag är sjuk eller nåt. Fryser och har svinont i huvudet. Fick sonen att somna en stund nu, så jag ska passa på att sova lite själv också.
  • Äldre 19 Oct 14:21
    #38
    Let it Rain skrev 2017-10-19 13:41:47 följande:

    Denna gång använde jag faktiskt ingenting alls, men har tidigare använt ägglossningstester. Jag kikade lite på NC och är nyfiken på det, det kanske vore nåt ändå.

    Jag känner mig verkligen helt sänkt idag, som att jag är sjuk eller nåt. Fryser och har svinont i huvudet. Fick sonen att somna en stund nu, så jag ska passa på att sova lite själv också.


    Okej jag funderar på att använda antingen ägglossningstest eller NC. Kanske både och till och med :)

    Usch då krya på dig vännen! :( <3
  • Äldre 19 Oct 15:45
    #39

    Väldigt märkligt min ?mens? eller vad det var slutade helt plötsligt och det har varit ljusrosa typ.

    Vet ju inte om jag har haft så innan, kanske är ägget som fäste eller hur mycket brukar man blöda då? :0

  • Äldre 19 Oct 16:01
    #40
    saijda skrev 2017-10-19 15:45:51 följande:

    Väldigt märkligt min ?mens? eller vad det var slutade helt plötsligt och det har varit ljusrosa typ.

    Vet ju inte om jag har haft så innan, kanske är ägget som fäste eller hur mycket brukar man blöda då? :0


    Håller tummarna för att det är en nidblödning! Jag har aldrig haft det själv, men vet att det inte är helt ovanligt att man får det samtidigt som man skulle ha haft mensen. Du kan inte springa iväg och köpa ett test, då?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!