• Äldre 4 Oct 10:17
    488309 visningar
    4438 svar
    4438
    488309

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Äldre 19 Oct 16:15
    #41
    saijda skrev 2017-10-19 14:21:28 följande:
    Okej jag funderar på att använda antingen ägglossningstest eller NC. Kanske både och till och med :)

    Usch då krya på dig vännen! :( <3
    Vete tusan vad det är, men jag känner mig fortfarande helt sänkt. Har inte orkat göra nånting idag i princip. Mensen lyser dock med sin frånvaro ännu...
  • Äldre 19 Oct 17:17
    #42
    Let it Rain skrev 2017-10-19 16:01:48 följande:

    Håller tummarna för att det är en nidblödning! Jag har aldrig haft det själv, men vet att det inte är helt ovanligt att man får det samtidigt som man skulle ha haft mensen. Du kan inte springa iväg och köpa ett test, då?


    Åh tack det hoppas jag och min man med! Jag har hört om det men hur mycket brukar man typ blöda då vet du det kanske? :o

    Jag får göra det imorgon på förmiddagen om inte det har blivit så kallad ?mensblödning? tills dess.
  • Äldre 19 Oct 18:10
    #43
    saijda skrev 2017-10-19 17:17:29 följande:
    Åh tack det hoppas jag och min man med! Jag har hört om det men hur mycket brukar man typ blöda då vet du det kanske? :o

    Jag får göra det imorgon på förmiddagen om inte det har blivit så kallad ?mensblödning? tills dess.
    Det är nog väldigt individuellt, men ska inte vara någon större blödning iaf. Antingen brunt (gammalt blod) eller svagt rosa flytning bara som jag har förstått det.

    Håller alla tummar och tår för dig! Ingen mens i sikte än så länge för min del. :) Vet iofs inte vilken dag den ska komma då jag ännu inte fått regelbunden mens. Så vi får väl se! Nu är det onekligen spännande. Jag vågar dock inte riktigt hoppas på ett plus ännu med tanke på min ålder, tänker ju att det inte riktigt borde funka redan på första försöket, men man vet iofs aldrig.
  • Äldre 19 Oct 19:19
    #44
    Let it Rain skrev 2017-10-19 18:10:46 följande:

    Det är nog väldigt individuellt, men ska inte vara någon större blödning iaf. Antingen brunt (gammalt blod) eller svagt rosa flytning bara som jag har förstått det.

    Håller alla tummar och tår för dig! Ingen mens i sikte än så länge för min del. :) Vet iofs inte vilken dag den ska komma då jag ännu inte fått regelbunden mens. Så vi får väl se! Nu är det onekligen spännande. Jag vågar dock inte riktigt hoppas på ett plus ännu med tanke på min ålder, tänker ju att det inte riktigt borde funka redan på första försöket, men man vet iofs aldrig.


    Okej har svag rosa ?blödning? med blandade vanliga flytningar (eller vad man ska kalla det ^^)

    Åh tack going håller alla tummar och tår hårt för dig med!

    Man ska aldrig ge upp. Hoppet är det sista som lämnar en

    Jag får hoppas för dig i såna fall, <3
  • Äldre 19 Oct 21:02
    #45

    Nu behöver jag eran hjälp :)

    Gjort äl test i några dagar nu 


    1= 17/10 20.00
    2= 18/10 12,00
    3= 18/10 20,00
    4= 19/10 12,00
    5= 19/10 19,00

    Jag tycker att de bara blir starkare. 
    Nu ikväll så kom de inget blod eller så men typ en beige flytning. 
    Är de normalt? 
    Kan de bero på ägglossningen? 

  • Äldre 19 Oct 21:10
    #46

    Hej!

    Kapar tråden lite här men behöver sååååå höra era erfarenheter :/

    Det är såhär att jag och min man planerar för vår första barn! Jag har ätit p-piller under flera år och gjort uppehåll varje månad (7 dagar/mån) enligt piller-kartan och fått "mens" varje uppehåll i ca 3-4 dagar. Dock har jag inte gjort uppehåll utan ätit p-piller kontinuerligt (vilket innebär utebliven blödning) från jan i år till i slutet på juli då jag gjorde ett uppehåll och förväntade mens. Mensen uteblev och istället fick jag lite bruna flytningar. Nåväl tänkte jag, kanske en rubbning pga att jag har ätit p-piller kontinuerligt under flera månader. Slutet på aug-början på sep slutade jag med tabletterna och förväntade återigen mens. Mensen uteblev och ersattes även denna gång av väldigt lite bruna flytningar.

    Sedan dess har jag varken fått bruna flytningar eller mens och jag tänker att jag borde ha fått mens i slutet på sep-början på okt!

    Så nu Snurrar en masss frågor (och en hel del negativa tankar såsom "tänkt om något är galet och jag inte kan bli gravid?!" I huvudet :(

    Har någon upplevt samma efter att ni har slutat äta p-piller? Är detta "normalt"? Kan jag vara gravid? Gaaaah, hjälp??

  • Äldre 19 Oct 22:39
    #47
    Shishii skrev 2017-10-19 21:10:25 följande:

    Hej!

    Kapar tråden lite här men behöver sååååå höra era erfarenheter :/

    Det är såhär att jag och min man planerar för vår första barn! Jag har ätit p-piller under flera år och gjort uppehåll varje månad (7 dagar/mån) enligt piller-kartan och fått "mens" varje uppehåll i ca 3-4 dagar. Dock har jag inte gjort uppehåll utan ätit p-piller kontinuerligt (vilket innebär utebliven blödning) från jan i år till i slutet på juli då jag gjorde ett uppehåll och förväntade mens. Mensen uteblev och istället fick jag lite bruna flytningar. Nåväl tänkte jag, kanske en rubbning pga att jag har ätit p-piller kontinuerligt under flera månader. Slutet på aug-början på sep slutade jag med tabletterna och förväntade återigen mens. Mensen uteblev och ersattes även denna gång av väldigt lite bruna flytningar.

    Sedan dess har jag varken fått bruna flytningar eller mens och jag tänker att jag borde ha fått mens i slutet på sep-början på okt!

    Så nu Snurrar en masss frågor (och en hel del negativa tankar såsom "tänkt om något är galet och jag inte kan bli gravid?!" I huvudet :(

    Har någon upplevt samma efter att ni har slutat äta p-piller? Är detta "normalt"? Kan jag vara gravid? Gaaaah, hjälp??


    Jag har ingen direkt erfarenhet av det du beskriver, men du kan väl ta ett grav.test så du i så fall vet på den fronten?
  • Äldre 19 Oct 22:40
    #48
    Let it Rain skrev 2017-10-19 18:10:46 följande:

    Det är nog väldigt individuellt, men ska inte vara någon större blödning iaf. Antingen brunt (gammalt blod) eller svagt rosa flytning bara som jag har förstått det.

    Håller alla tummar och tår för dig! Ingen mens i sikte än så länge för min del. :) Vet iofs inte vilken dag den ska komma då jag ännu inte fått regelbunden mens. Så vi får väl se! Nu är det onekligen spännande. Jag vågar dock inte riktigt hoppas på ett plus ännu med tanke på min ålder, tänker ju att det inte riktigt borde funka redan på första försöket, men man vet iofs aldrig.


    Ska du våga dig på ett test imorgon? Spännande!
  • Äldre 19 Oct 22:54
    #49
    molltroll0609 skrev 2017-10-19 22:40:53 följande:
    Ska du våga dig på ett test imorgon? Spännande!
    Nej, jag tänker att jag avvaktar till på måndag. Jag vet ju som sagt inte hur regelbunden min mens är nu efter att den har kommit igång igen och har även lovat sambon att avvakta test tills helgen är över.
  • Äldre 19 Oct 23:28
    #50
    molltroll0609 skrev 2017-10-19 22:39:52 följande:

    Jag har ingen direkt erfarenhet av det du beskriver, men du kan väl ta ett grav.test så du i så fall vet på den fronten?


    Jo absolut, gravtest inhandlas imorgon bitti. Va mer nyfiken på o ville höra om andra upplevt samma för o stilla min oro ????
Svar på tråden Följas åt till ett plus!