• Äldre 4 Oct 10:17
    487436 visningar
    4438 svar
    4438
    487436

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Äldre 19 Oct 23:48
    #51
    Shishii skrev 2017-10-19 21:10:25 följande:

    Hej!

    Kapar tråden lite här men behöver sååååå höra era erfarenheter :/

    Det är såhär att jag och min man planerar för vår första barn! Jag har ätit p-piller under flera år och gjort uppehåll varje månad (7 dagar/mån) enligt piller-kartan och fått "mens" varje uppehåll i ca 3-4 dagar. Dock har jag inte gjort uppehåll utan ätit p-piller kontinuerligt (vilket innebär utebliven blödning) från jan i år till i slutet på juli då jag gjorde ett uppehåll och förväntade mens. Mensen uteblev och istället fick jag lite bruna flytningar. Nåväl tänkte jag, kanske en rubbning pga att jag har ätit p-piller kontinuerligt under flera månader. Slutet på aug-början på sep slutade jag med tabletterna och förväntade återigen mens. Mensen uteblev och ersattes även denna gång av väldigt lite bruna flytningar.

    Sedan dess har jag varken fått bruna flytningar eller mens och jag tänker att jag borde ha fått mens i slutet på sep-början på okt!

    Så nu Snurrar en masss frågor (och en hel del negativa tankar såsom "tänkt om något är galet och jag inte kan bli gravid?!" I huvudet :(

    Har någon upplevt samma efter att ni har slutat äta p-piller? Är detta "normalt"? Kan jag vara gravid? Gaaaah, hjälp??


    Jag tror att allting kan vara normalt när man precis slutat med hormonella p-medel. Det tar ett tag för kroppen att stabilisera sig helt enkelt. Men ta du ett grav.test ändå, för säkerhets skull.
  • Äldre 20 Oct 00:18
    #52
    Let it Rain skrev 2017-10-19 23:48:15 följande:

    Jag tror att allting kan vara normalt när man precis slutat med hormonella p-medel. Det tar ett tag för kroppen att stabilisera sig helt enkelt. Men ta du ett grav.test ändå, för säkerhets skull.


    Jo så är det nog. Nojjar lite över att jag fick bruna flytningar ist för mens innan jag hade slutat med pillren, dvs i juli. Men vi får se :)
  • Äldre 20 Oct 00:35
    #53
    Shishii skrev 2017-10-20 00:18:11 följande:
    Jo så är det nog. Nojjar lite över att jag fick bruna flytningar ist för mens innan jag hade slutat med pillren, dvs i juli. Men vi får se :)
    Min enda erfarenhet av bruna flytningar är att jag hade så under ett halvårs tid när jag fick min allra första mens (alltså när jag var liten). Så det är nog bara så att kroppen håller på att köra igång systemet igen.
  • Äldre 20 Oct 08:11
    #54

    Idag mår jag om möjligt ännu sämre. Vaknade även nu med sprängande huvudvärk och känner mig extremt varm. Mensvärk och gasig mage. Är jag inte gravid så är jag uppriktigt orolig, för något är inte bra. :(

  • Äldre 20 Oct 08:16
    #55
    Let it Rain skrev 2017-10-20 08:11:00 följande:

    Idag mår jag om möjligt ännu sämre. Vaknade även nu med sprängande huvudvärk och känner mig extremt varm. Mensvärk och gasig mage. Är jag inte gravid så är jag uppriktigt orolig, för något är inte bra. :(


    Har du varit hos läkare och kollat? Blir orolig för dig jag med :(
  • Äldre 20 Oct 14:15
    #56
    saijda skrev 2017-10-20 08:16:42 följande:
    Har du varit hos läkare och kollat? Blir orolig för dig jag med :(
    Nej, jag tänker att jag testar mig imorgon. Måste ju använda morgonurin. Ingen mens i sikte idag heller. Kanske håller på att bli sjuk iofs, men mensvärken är ju inte sjukdom iofs.
  • Äldre 20 Oct 14:16
    #57
    saijda skrev 2017-10-20 08:16:42 följande:
    Har du varit hos läkare och kollat? Blir orolig för dig jag med :(
    Hur går det för dig? Någon mens?
  • Äldre 20 Oct 14:29
    #58
    Let it Rain skrev 2017-10-20 14:16:50 följande:

    Hur går det för dig? Någon mens?


    Ah det verkade vara mens i alla fall :( så får helt enkelt försöka igen nästa ÄL ;0
  • Äldre 20 Oct 14:30
    #59
    Let it Rain skrev 2017-10-20 14:15:35 följande:

    Nej, jag tänker att jag testar mig imorgon. Måste ju använda morgonurin. Ingen mens i sikte idag heller. Kanske håller på att bli sjuk iofs, men mensvärken är ju inte sjukdom iofs.


    Åh håller tummarna för dig!!! :)

    Nej det är ingen sjukdom men jobbig som en ;0
  • Äldre 20 Oct 15:16
    #60
    saijda skrev 2017-10-20 14:29:40 följande:
    Ah det verkade vara mens i alla fall :( så får helt enkelt försöka igen nästa ÄL ;0
    Vad synd. :(

    Men du kommer få ditt plus, vi får uppdatera varann här. <3
Svar på tråden Följas åt till ett plus!