• Äldre 4 Oct 10:17
    487443 visningar
    4438 svar
    4438
    487443

    Följas åt till ett plus!

    Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

    Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

    Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

  • Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Äldre 5 Nov 09:46
    Let it Rain skrev 2017-11-05 09:41:38 följande:

    Skulle rekommendera en monitor ist så slipper manhåls på oh analysera tester då den avläser dem själv.


    Ja jag har tänkt prova det om det inte tar sig nu dom första månaderna:)
  • Äldre 5 Nov 09:48
    ankmamma skrev 2017-11-05 09:46:36 följande:
    Ja jag har tänkt prova det om det inte tar sig nu dom första månaderna:)
    Okej. Finns att köpa billigare på Tradera om man tittar där. :)
  • Äldre 5 Nov 09:58
    Let it Rain skrev 2017-11-05 09:41:38 följande:

    Skulle rekommendera en monitor ist så slipper manhåls på oh analysera tester då den avläser dem själv.


    Mina ha int ens haft ett svagt. Utan helt å håller väldigt jätte mega negativt.. :/

    Ha börja fundera om d ha bli nå rubbat när ja to ut spiralen. Hadd sååå ont 2dagar före ja to ut spiralen.. Alltså äl.. Men ha int känt nå sen dess.. Förutom lite dov tryckande känsla i magen å ut mot ljumskarna..ja blir int klok på d här.. Ja ha sj vari taggad sen ca 6 år tebax.. Så gör d ju int lättare nu när man äntligen har en sambo som åxå vill.. (ha vara vari 1år tsammans) till på d jobbar han på sjön så är borta 2v i taget.. Å såklart nu när d e "tänkt" d sku va äl.. Men kanske vi kan få till d på rätt dag i december.. Bara ja sku veta dag... :/
  • Äldre 5 Nov 09:59
    ankmamma skrev 2017-11-05 09:40:32 följande:

    Sorry! Bommade att du skrev bim i ditt första inlägg :)

    Jag blir inte heller klok på stickorna.. lägger med bild på starkaste resultatet men det är ju inte positivt... känner att jag inte riktigt vågar lita på dom!?


    Mina ha int ens haft ett svagt. Utan helt å håller väldigt jätte mega negativt.. :/

    Ha börja fundera om d ha bli nå rubbat när ja to ut spiralen. Hadd sååå ont 2dagar före ja to ut spiralen.. Alltså äl.. Men ha int känt nå sen dess.. Förutom lite dov tryckande känsla i magen å ut mot ljumskarna..ja blir int klok på d här.. Ja ha sj vari taggad sen ca 6 år tebax.. Så gör d ju int lättare nu när man äntligen har en sambo som åxå vill.. (ha vara vari 1år tsammans) till på d jobbar han på sjön så är borta 2v i taget.. Å såklart nu när d e "tänkt" d sku va äl.. Men kanske vi kan få till d på rätt dag i december.. Bara ja sku veta dag... :/
  • Äldre 5 Nov 10:00
    Let it Rain skrev 2017-11-05 09:48:13 följande:

    Okej. Finns att köpa billigare på Tradera om man tittar där. :)


    Tack för tipset! :)
  • Äldre 5 Nov 10:07
    Saima17 skrev 2017-11-05 09:59:45 följande:

    Mina ha int ens haft ett svagt. Utan helt å håller väldigt jätte mega negativt.. :/

    Ha börja fundera om d ha bli nå rubbat när ja to ut spiralen. Hadd sååå ont 2dagar före ja to ut spiralen.. Alltså äl.. Men ha int känt nå sen dess.. Förutom lite dov tryckande känsla i magen å ut mot ljumskarna..ja blir int klok på d här.. Ja ha sj vari taggad sen ca 6 år tebax.. Så gör d ju int lättare nu när man äntligen har en sambo som åxå vill.. (ha vara vari 1år tsammans) till på d jobbar han på sjön så är borta 2v i taget.. Å såklart nu när d e "tänkt" d sku va äl.. Men kanske vi kan få till d på rätt dag i december.. Bara ja sku veta dag... :/


    Har ingen erfarenhet av spiral tyvärr :( hade själv p-stav som jag tog ur i juni.

    Jag har aldrig känt av min äl vad jag vet :O har liksom aldrig tänkt på det... men nu när man går och tänker på det tycker jag att man inbillar sig lite olika känningar..

    Men va typiskt!! Då gäller det ju verkligen att ni prickar in äl när han är hemma.

    Men bara för att stickorna inte visar något så behövder det ju inte vara kört! Tempar du också? :)
  • Äldre 5 Nov 10:20
    ankmamma skrev 2017-11-05 10:07:55 följande:

    Har ingen erfarenhet av spiral tyvärr :( hade själv p-stav som jag tog ur i juni.

    Jag har aldrig känt av min äl vad jag vet :O har liksom aldrig tänkt på det... men nu när man går och tänker på det tycker jag att man inbillar sig lite olika känningar..

    Men va typiskt!! Då gäller det ju verkligen att ni prickar in äl när han är hemma.

    Men bara för att stickorna inte visar något så behövder det ju inte vara kört! Tempar du också? :)


    Har lite som molande mensvärk idag men ja vet int, kan ju va som du säger att när man e så inne i d så känner man allt.. D va som före sista mensen kom.. Bröna va såååå sjuka å svullna så kunna int ens ligg på sida i sängen, mådde illa i tid å otid, morron som kväll, svullen, tryck i magen, kaffet smaka tobak.. Allt höll på i ca 2 veckor sen försvann allt utom Bröna.. Svullnaden försvann men fortfarande sjuka t dan före mens..

    Ja ja sku ju så vela att d sku ha tagit tidigare att vi sku ha fått berätta på jul åt min familj.. Bor 400 km ifrån varann :/

    Nä tempar int.. E lite lätt senil av mj så känner på mj att ja sku missa å göra d.. Ha testa bara kl 16 tiden men tänkt ja ska gå å testa nu idag.. Håll tummarna.
  • Äldre 5 Nov 10:33
    Saima17 skrev 2017-11-05 10:20:10 följande:

    Har lite som molande mensvärk idag men ja vet int, kan ju va som du säger att när man e så inne i d så känner man allt.. D va som före sista mensen kom.. Bröna va såååå sjuka å svullna så kunna int ens ligg på sida i sängen, mådde illa i tid å otid, morron som kväll, svullen, tryck i magen, kaffet smaka tobak.. Allt höll på i ca 2 veckor sen försvann allt utom Bröna.. Svullnaden försvann men fortfarande sjuka t dan före mens..

    Ja ja sku ju så vela att d sku ha tagit tidigare att vi sku ha fått berätta på jul åt min familj.. Bor 400 km ifrån varann :/

    Nä tempar int.. E lite lätt senil av mj så känner på mj att ja sku missa å göra d.. Ha testa bara kl 16 tiden men tänkt ja ska gå å testa nu idag.. Håll tummarna.


    Det blir ju lätt att man överanslyserar, i alla fall jag! X)

    Åh ja så har jag också tänkt! Vore ju bästa julklappen :)

    Tycker att tempen visar helt klockrent när man haft äl! Har termometern liggandes på sängbordet brevid telefon och väckarklocka och tempar varje dag innan jag kliver upp ur sängen, då glömmer jag det inte :)

    Håller tummarna för dig!
  • Äldre 5 Nov 10:51
    ankmamma skrev 2017-11-05 10:33:45 följande:
    Det blir ju lätt att man överanslyserar, i alla fall jag! X)

    Åh ja så har jag också tänkt! Vore ju bästa julklappen :)

    Tycker att tempen visar helt klockrent när man haft äl! Har termometern liggandes på sängbordet brevid telefon och väckarklocka och tempar varje dag innan jag kliver upp ur sängen, då glömmer jag det inte :)

    Håller tummarna för dig!
    Hm ja kanske man sku ta å börja tempa..int alls bekant m d.. Måst man ha nån spec termometer.. Hur går d till osv.. ?
    Testet var precis lika negativt som alltid.. Å då visar flo appen att d ska va äl idag.. Måst no köpa fler tester å se resten av veckan.. Positivt sku va om d sku va äl på torsda lr senare då sambon kommer hem på torsda.. Men kommer va tungt om d int visar nån äl före nästa mens ???? tänk om d e nå fel på just d här paketet med tester.. d e sku ju eg int förvåna mj.. ja har sån fruktansvärd otur..ofta stämmer min magkänsla :(
  • Äldre 5 Nov 11:52
    Saima17 skrev 2017-11-05 10:51:38 följande:
    Hm ja kanske man sku ta å börja tempa..int alls bekant m d.. Måst man ha nån spec termometer.. Hur går d till osv.. ?

    Testet var precis lika negativt som alltid.. Å då visar flo appen att d ska va äl idag.. Måst no köpa fler tester å se resten av veckan.. Positivt sku va om d sku va äl på torsda lr senare då sambon kommer hem på torsda.. Men kommer va tungt om d int visar nån äl före nästa mens tänk om d e nå fel på just d här paketet med tester.. d e sku ju eg int förvåna mj.. ja har sån fruktansvärd otur..ofta stämmer min magkänsla :(
    Man måste ha en så kallad basaltermometer som visar decimaler. Dagen efter ägglossning går tempraturen upp med ca. en halv grad (jag lånade en bild från Natural cycles för att visa principen) :) för mig har den hittat äl varje månad med hjälp av detta men fram tills nu har jag använt det som preventivmedel, detta är vårt första bebisförsök :)

    va typiskt :( får innerligt hoppas att magkänslan INTE stämmer denna gång då!

Svar på tråden Följas åt till ett plus!