• Äldre 20 Oct 02:49
    10745 visningar
    22 svar
    22
    10745

    Kort kille = singel for life?

    Jag är en kort kille (166cm) och det är något som jag tycker oerhört jobbigt när det kommer till tjejer. Känns som att man aldrig blir tagen på allvar och alltid får det confirmat på ett eller annat sätt att det aldrig blir mer än en vän relation. Jag vill ha mer än det, vänner har jag så det räcker!! Flickvän, någon att dela vardagen med, intima stunder och allt det där. Men man får aldrig chansen att ens gå på dejt med någon.. Alla har blivit så fruktansvärt ytliga och det har börjat ta riktigt hårt på mig. Senast jag träffade någon så blev hon helt chockad när hon såg mig även fast jag tydligt skrivit i min profil hur lång jag är. Fick höra "Oj vad kort du är" så jävla jobbigt....... Visst, jag förstår att det är mer attraktivt med en lång kille så jag klandrar inte er tjejer för att ni har det som preferens eller dealbreaker, men för någon som mig, ska jag behöva leva livet som singel? Bläää för att vara kort

    Finns det något man kan göra för att "öka" sina chanser? Eller är man helt fucked?

  • Svar på tråden Kort kille = singel for life?
  • Äldre 20 Oct 03:15
    #1

    Mitt ex var 165 cm och han har haft tre flickvänner (inklusive mig). Jag är 179 så det var ganska stor skillnad mellan oss. Vi brydde oss inte alls. Jag tycker inte att längd är viktigt. Håller tummarna för dig i framtiden :)

  • Äldre 20 Oct 03:37
    #2

    Min kille är någon cm längre än mig(jag är 163cm) och det har aldrig varit ett problem!:)


    BF 20 December 2017
  • Äldre 20 Oct 07:39
    #3

    Otur skulle jag säga, mina senaste förhållanden har varit med "korta" killar. 169 resp. 170 cm. Någon cm kortare ändå hade inte spelat roll. Själv är jag 158. Sambons bror är också ganska liten kanske 168, gift med två barn. Hans fru är ungefär som jag i längd. Satsa på oss korta tjejer


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Äldre 20 Oct 08:25
    #4
    Hmm123 skrev 2017-10-20 02:49:40 följande:

    Jag är en kort kille (166cm) och det är något som jag tycker oerhört jobbigt när det kommer till tjejer. Känns som att man aldrig blir tagen på allvar och alltid får det confirmat på ett eller annat sätt att det aldrig blir mer än en vän relation. Jag vill ha mer än det, vänner har jag så det räcker!! Flickvän, någon att dela vardagen med, intima stunder och allt det där. Men man får aldrig chansen att ens gå på dejt med någon.. Alla har blivit så fruktansvärt ytliga och det har börjat ta riktigt hårt på mig. Senast jag träffade någon så blev hon helt chockad när hon såg mig även fast jag tydligt skrivit i min profil hur lång jag är. Fick höra "Oj vad kort du är" så jävla jobbigt....... Visst, jag förstår att det är mer attraktivt med en lång kille så jag klandrar inte er tjejer för att ni har det som preferens eller dealbreaker, men för någon som mig, ska jag behöva leva livet som singel? Bläää för att vara kort

    Finns det något man kan göra för att "öka" sina chanser? Eller är man helt fucked?


    Precis alla korta killar är helt fucked. Det finns inte en kille under 170 cm som någonsin har haft flickvän. Det är ju så att alla tjejer har precis samma preferens när det gäller utsende och personlighet.

    Eller - se dig om


  • Äldre 20 Oct 10:45
    #5

    ">

  • snuset
    Äldre 20 Oct 13:10
    #6

    Kan relatera då jag själv är ganska kort (173). Har aldrig haft en flickvän och känns som jag inte kommer få det heller. Tror dock inte det handlar om längden, utan självförtroende och självkänsla, vilket jag inte har :p.

  • Äldre 20 Oct 13:41
    #7
    Hmm123 skrev 2017-10-20 02:49:40 följande:

    Jag är en kort kille (166cm) och det är något som jag tycker oerhört jobbigt när det kommer till tjejer. Känns som att man aldrig blir tagen på allvar och alltid får det confirmat på ett eller annat sätt att det aldrig blir mer än en vän relation. Jag vill ha mer än det, vänner har jag så det räcker!! Flickvän, någon att dela vardagen med, intima stunder och allt det där. Men man får aldrig chansen att ens gå på dejt med någon.. Alla har blivit så fruktansvärt ytliga och det har börjat ta riktigt hårt på mig. Senast jag träffade någon så blev hon helt chockad när hon såg mig även fast jag tydligt skrivit i min profil hur lång jag är. Fick höra "Oj vad kort du är" så jävla jobbigt....... Visst, jag förstår att det är mer attraktivt med en lång kille så jag klandrar inte er tjejer för att ni har det som preferens eller dealbreaker, men för någon som mig, ska jag behöva leva livet som singel? Bläää för att vara kort

    Finns det något man kan göra för att "öka" sina chanser? Eller är man helt fucked?


    Jag väljer hellre en kort kille än en riktigt lång kille. Det är jobbigt att behöva böja nacken för att titta på honom. Har haft flera pojkvänner som varit under medellängd.

    Tror du haft otur. Men också kanske du har dåligt självförtroende på grund av din korta längd och då utstrålar du det och det kan vara avtändande för tjejer.

    Öka dina chanser genom att se dig själv som ett riktigt kap. Var supertrevlig och mysig mot tjejen och visa vilken fantastisk pojkvän du skulle vara. Personlighet går före utseende alla gånger, men man måste ju få ett första gott intryck och det kan du ge utan att vara lång. Ett fint leende, genuint lyssnande och intresserade frågor, komplimanger, humor, allt sånt spelar in.
  • Äldre 20 Oct 13:43
    #8

    Känner många korta killar som har riktigt snygga tjejer.
    Så varför du inte skulle få det beror inte på din längd isåfall

  • Äldre 20 Oct 13:45
    #9

    Min kompis på 176 har en kortare kille, tror han är runt 167 eller nått. Hon såg inte längden utan en fin kille (vilket han är).

  • Äldre 20 Oct 13:54
    #10

    Jag säger bara: Peter Dinklage är gift FFS!

    JA, redan innan han var särskilt känd och JA, hon är mer än huvudet längre.

Svar på tråden Kort kille = singel for life?