• Anonym (Fylle­knulle­t)
    Äldre 22 Oct 11:54
    5722 visningar
    13 svar
    13
    5722

    Är det ens möjligt?

    Okej, ska försöka göra detta så kort och enkelt som möjligt.

    För tre veckor sedan så låg jag med en kille på fyllan, han va bra full så vi låg i omgångar, ungefär 4 gånger, och han slakna till och från, antagligen på grund av alkoholen. Saken är den att jag använder inget preventivmedel, utan kör på en app där jag tempar varje morgon, och enligt appen hade jag ägglossning just den dagen vi hade sex. Han kom aldrig i mig ska också tilläggas.

    Förra fredagen kom min mens igång, och jag lider av kraftiga mensvärkar vanligtvis, men denna gång hade jag inte alls lika ont som annars, jag hade ont, men inte så jag höll på att svimma och spy. Mensen var även väldigt sparsam, det brukar den inte vara, har ganska mycket mens vanligtvis. Och i onsdags började den avta, men i fredags som va nu så fick jag som lite mensvärk och rosa flytningar, det har hållt i sig ända till idag, både molvärk och rosa flytningar.

    Och nu till min fråga, kan jag vara gravid? Eller är det min kropp som spökar med mig? Ska ta gravtest i veckan, så ingen behöver påpeka att jag ska ta ett test för ingen på FL kan svara på min fråga. Jag undrar bara om någon varit med om liknande???? Är orolig!!!!

  • Svar på tråden Är det ens möjligt?
  • Äldre 22 Oct 12:37
    #1

    Klart du kan vara gravid om du dessutom hade sex när du hade ÄL, det är liksom resultatet av att inte använda p-medel.

  • Anonym (Herre­guuu)
    Äldre 22 Oct 13:20
    #2

    Givetvis. Googla lite och ta ett gravtest!

    Sen finns det inget som heter mensvärkar. Man har mensvärk, och värkar är något annat.

  • Anonym (Hm)
    Äldre 22 Oct 15:09
    #3
    Tofflans skrev 2017-10-22 12:37:36 följande:
    Klart du kan vara gravid om du dessutom hade sex när du hade ÄL, det är liksom resultatet av att inte använda p-medel.
    Håller med
  • Anonym (?)
    Äldre 22 Oct 15:28
    #4

    TS hjälp mig att förstå.

    Du hade oskyddad sex med en kille FYRA gånger samma dag som du visste att du hade ägglossning. Nu är du orolig att du kan vara gravid.

    Varför är du orolig? Det måste ju ändå vara ditt mål att bli gravid om du gör på det viset.

  • Anonym (Fylle­knulle­t) Trådstartaren
    Äldre 22 Oct 18:37
    #5
    Anonym (?) skrev 2017-10-22 15:28:10 följande:

    TS hjälp mig att förstå.

    Du hade oskyddad sex med en kille FYRA gånger samma dag som du visste att du hade ägglossning. Nu är du orolig att du kan vara gravid.

    Varför är du orolig? Det måste ju ändå vara ditt mål att bli gravid om du gör på det viset.


    Jag tempar mig varje dag, jag kollar inte alltid hur det ligger till, med ägglossning osv, jag såg ungefär fyra dagar efter att jag hade ägglossning just då. Så nja, det är inte riktigt vad jag ville. JÄVLIGT dumt av mig jag vet. Jag var full och oansvarig. Riktigt jävla dumt.
  • Äldre 22 Oct 20:17
    #6
    Anonym (Fylleknullet) skrev 2017-10-22 18:37:27 följande:
    Jag tempar mig varje dag, jag kollar inte alltid hur det ligger till, med ägglossning osv, jag såg ungefär fyra dagar efter att jag hade ägglossning just då. Så nja, det är inte riktigt vad jag ville. JÄVLIGT dumt av mig jag vet. Jag var full och oansvarig. Riktigt jävla dumt.
    Nänänä, du VILL bli gravid, ingen skulle göra som du annars.
  • Anonym (Fylle­knulle­t) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 20:01
    #7
    Tofflans skrev 2017-10-22 20:17:53 följande:

    Nänänä, du VILL bli gravid, ingen skulle göra som du annars.


    NEJ, jag vill inte bli gravid, inte med en person jag legat med på fyllan en gång. Kom inte och säg vad jag vill och inte. Jag va jävligt dum och bara körde på, full och oansvarig.
  • Anonym (Fylle­knulle­t) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 20:02
    #8
    Tofflans skrev 2017-10-22 12:37:36 följande:

    Klart du kan vara gravid om du dessutom hade sex när du hade ÄL, det är liksom resultatet av att inte använda p-medel.


    Jo jag vet... men han kom aldrig, och han slaknade snabbt under varje sextillfälle, kan det ändå ha kommit något menar du? ....
  • Anonym (Fylle­knulle­t) Trådstartaren
    Äldre 23 Oct 20:03
    #9
    Tofflans skrev 2017-10-22 12:37:36 följande:

    Klart du kan vara gravid om du dessutom hade sex när du hade ÄL, det är liksom resultatet av att inte använda p-medel.


    Jo jag vet... men han kom aldrig, och han slaknade snabbt under varje sextillfälle, kan det ändå ha kommit något menar du? ....
  • Äldre 23 Oct 21:29
    #10
    Anonym (Fylleknullet) skrev 2017-10-23 20:03:05 följande:

    Jo jag vet... men han kom aldrig, och han slaknade snabbt under varje sextillfälle, kan det ändå ha kommit något menar du? ....


    Ja det kan det.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 23 Oct 22:37
    #11
    +1

    TS din fråga kunde lika gärna varit: skiter björnen i skogen? Jag det gör den!

    Kan du vara gravid? Ja det kan du!

    Borde du gå till ett apotek och köpa ett graviditetstest? Ja det borde du!

    Något mer du undrar över??? Tungan ute

  • Äldre 20 Nov 13:41
    #12

    en gång hade jag sex när jag var full, visade sig att jag hade haft analsex med en bög. Alkohol är konstigt

  • Äldre 20 Nov 13:47
    #13

    Ja!

    Det finns en stor sannolikhet att du blivit gravid. Bara för att han inte kommer betyder inte att det är riskfritt . Det är vanligt att lite spermier kommer ut under samlag utan att killen haft en fullständig utlösning. Trodde sån info gavs i skolan i den vanliga hederliga i sex o samlevnad utbildningen ? Det gjorde det för hundra år sedan när jag gick i skolan.

Svar på tråden Är det ens möjligt?