• Äldre 25 Oct 21:36
    2577 visningar
    4 svar
    4
    2577

    Fråga angående att rasta innekanin

    Hej Allesammans!

    Våt familj har precis införskaffat en ljuvlig liten dvärgvädur (en 8 veckors).

    Han kommer vara innekanin men med tillgång till att gå fritt i huset samt ha en stor utegård på sommaren.

    Vad jag undrar är om jag kan rasta honom en stund ute för att få gräva och röra på sig i det fria eller är det redan för kallt för det?

  • Svar på tråden Fråga angående att rasta innekanin
  • Äldre 25 Oct 22:03
    #1

    Grattis till er nya familjemedlem!

    Jag skulle inte gå ut med en innekanin nu då kaniner är känsliga för drag och värmeskillnader. Jag skulle istället låta kaninen springa runt lös inne - under uppsikt så att den inte gnager på något olämpligt.

  • Äldre 26 Oct 11:29
    #2

    Han har vågat sig ut ur buren nu och utforskat huset lite, jag satt med honom i en timma på golvet och han verkade ha jättekul, det vart lite meckigare med att få in honom i buren dock när han hade fått smak för det :)

    Jag har en fråga till, jag behöver verkligen städa av lite då det blev lite spån och hö överallt ifrån när vi gjorde iordning buren igår vågar jag dammsuga utan att skrämma slag på honom?

    Just nu när han i huset, jag tror han blev lite putt över att han inte fick springa lös mer :)

  • Äldre 26 Oct 11:56
    #3
    Jojjo86 skrev 2017-10-26 11:29:45 följande:

    Han har vågat sig ut ur buren nu och utforskat huset lite, jag satt med honom i en timma på golvet och han verkade ha jättekul, det vart lite meckigare med att få in honom i buren dock när han hade fått smak för det :)

    Jag har en fråga till, jag behöver verkligen städa av lite då det blev lite spån och hö överallt ifrån när vi gjorde iordning buren igår vågar jag dammsuga utan att skrämma slag på honom?

    Just nu när han i huset, jag tror han blev lite putt över att han inte fick springa lös mer :)


    Härligt! Jag saknar att ha kanin, jag hade en liten uppfödning av hermelinkaniner (utställningskaniner med stamtavla) förut. Du kan testa att dammsuga en liten stund och så väntar du och kollar så att han verkar ok innan du fortsätter - annars kanske du kan sopa upp det värsta och låta honom vänja sig mer vid "vardagsljud" i ett par dagar innan du dammsuger.
  • Äldre 26 Oct 12:25
    #4

    Ja, det är verkligen supermysigt! Det känns som jag fått en ny bebis :D (har tre flickor).

    Du har rätt i det med att det går ju faktiskt att sopa, jag gör nog så, jag sopar och svabbar golven lite istället.


    HannaA11 skrev 2017-10-26 11:56:36 följande:

    Härligt! Jag saknar att ha kanin, jag hade en liten uppfödning av hermelinkaniner (utställningskaniner med stamtavla) förut. Du kan testa att dammsuga en liten stund och så väntar du och kollar så att han verkar ok innan du fortsätter - annars kanske du kan sopa upp det värsta och låta honom vänja sig mer vid "vardagsljud" i ett par dagar innan du dammsuger.


Svar på tråden Fråga angående att rasta innekanin