• Anonym (TS)
    Äldre 8 Nov 16:22
    1945 visningar
    3 svar
    3
    1945

    Vill inte adoptera, borde vi köa ändå?

    Jag känner mig säker på att jag inte vill adoptera, men tänk om jag ångrar mig i framtiden? Om det skulle visa sig att jag inte kan få barn på annat sätt. Håller på med IVF nu. Adoption känns just nu inte som ett alternativ alls, vi vill ha genetiska barn och kommer uttömma alla möjligheter att få det innan vi funderar på andra metoder och då skulle ägg eller spermadonation ligga först till hands. Men bör vi ändå kanske ställa oss i adoptionskö utifall att? Det är ju lång kötid har jag hört. Måste man göra några utredningar eller gå några kurser innan man ställer upp sig på kö? Kostar det att stå i kön?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-08 16:29
    Och kan man stå i kö hos flera adoptionsorganisationer?

  • Svar på tråden Vill inte adoptera, borde vi köa ändå?
  • Anonym (?)
    Äldre 8 Nov 18:01
    #1
    +1

    Men du skriver ju själv att du inte vill adoptera så vad är problemet? Ta inte uupp någon plats i kön för människor som verkligen vill adoptera. Klart att dem genomgår utdrening och förhoppningsvis får ni inte adoptera med denna inställning för vem vill komma till en familj som inte ens vill adoptera. SKÄRP DIG

  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 8 Nov 18:36
    #2
    Anonym (?) skrev 2017-11-08 18:01:17 följande:

    Men du skriver ju själv att du inte vill adoptera så vad är problemet? Ta inte uupp någon plats i kön för människor som verkligen vill adoptera. Klart att dem genomgår utdrening och förhoppningsvis får ni inte adoptera med denna inställning för vem vill komma till en familj som inte ens vill adoptera. SKÄRP DIG


    Om du hade läst och förstått inlägget som en normal människa så hade du sett att jag är orolig att jag kanske kommer ÅNGRA MIG I FRAMTIDEN OM DET VISAR SIG ATT DET INTE GÅR ATT FÅ BARN PÅ ANNAT SÄTT och att det därför kan vara klokt att ställa sig i kö NU så man slipper göra det om det skulle visa sig komma till den punkten om flera år! Fattar du vad jag menar nu eller?! Och jag tar väl för helvete ingen plats från nån innan dess att vi aktivt bestämmer oss för att söka, skicka papper osv. Skärp dig själv du.
  • Anonym (TS) Trådstartaren
    Äldre 8 Nov 18:37
    #3
    Anonym (?) skrev 2017-11-08 18:01:17 följande:

    Men du skriver ju själv att du inte vill adoptera så vad är problemet? Ta inte uupp någon plats i kön för människor som verkligen vill adoptera. Klart att dem genomgår utdrening och förhoppningsvis får ni inte adoptera med denna inställning för vem vill komma till en familj som inte ens vill adoptera. SKÄRP DIG


    Om du hade läst och förstått inlägget som en normal människa så hade du sett att jag är orolig att jag kanske kommer ÅNGRA MIG I FRAMTIDEN OM DET VISAR SIG ATT DET INTE GÅR ATT FÅ BARN PÅ ANNAT SÄTT och att det därför kan vara klokt att ställa sig i kö NU så man slipper göra det om det skulle visa sig komma till den punkten om flera år! Fattar du vad jag menar nu eller?! Och jag tar väl för helvete ingen plats från nån innan dess att vi aktivt bestämmer oss för att söka, skicka papper osv. Skärp dig själv du.
Svar på tråden Vill inte adoptera, borde vi köa ändå?