• Anonym (Värdi­nna)
    Äldre 10 Nov 15:47
    28940 visningar
    187 svar
    -1
    187
    28940

    Är det fel av mig att bestämma vad som serveras i jul?

    Jag är inspirerad av en annan tråd om julen och vill nu veta vad ni tycker om min jul. Jag ska vara värdinna och alla släktingar kommer hit. Jag förväntar mig att alla tar med ett glatt humör och att man är tacksam för inbjudan. Jag har bestämt mig för att vi ska fira en djurvänlig jul och äta vegetariskt julbord. Det betyder att vi inte heller tillåter djur i dryck som serveras här hemma. Jag är en stor djurvän och det vet hela familjen så vi kommer inte att tillåta julklappar som inte är djurfria. Det betyder att inget som kommer in i vårt hem ska vara djurtestat eller tillverkat av djur.

    Vad tror du om det här upplägget?

  • Svar på tråden Är det fel av mig att bestämma vad som serveras i jul?
  • Anonym (Gogro­risose­non)
    Äldre 11 Nov 20:20
    elmadumle skrev 2017-11-11 20:14:33 följande:
    Nämn en sort så är du snäll.
    www.ekovin.se/markning/veganviner/
  • Äldre 11 Nov 20:25
    Anonym (Gogrorisosenon) skrev 2017-11-11 20:20:35 följande:
    www.ekovin.se/markning/veganviner/
    Jag ville ha en sort som det är animaler i:)
  • Äldre 11 Nov 20:29
    elmadumle skrev 2017-11-11 20:25:45 följande:
    Jag ville ha en sort som det är animaler i:)
    Från linken "Den vanligaste metoden för att klara ett vin är med filtrering och då används inga ämnen alls"; så plockar man en på måfå är ju chansen mindre att få en med anilmalier än inte.... som TS går på trodde man ju det var tvärtom.
  • Anonym (P.)
    Äldre 11 Nov 20:34
    Anonym (Värdinna) skrev 2017-11-10 15:47:41 följande:

    Jag är inspirerad av en annan tråd om julen och vill nu veta vad ni tycker om min jul. Jag ska vara värdinna och alla släktingar kommer hit. Jag förväntar mig att alla tar med ett glatt humör och att man är tacksam för inbjudan. Jag har bestämt mig för att vi ska fira en djurvänlig jul och äta vegetariskt julbord. Det betyder att vi inte heller tillåter djur i dryck som serveras här hemma. Jag är en stor djurvän och det vet hela familjen så vi kommer inte att tillåta julklappar som inte är djurfria. Det betyder att inget som kommer in i vårt hem ska vara djurtestat eller tillverkat av djur.

    Vad tror du om det här upplägget?


    Vad är djur i dryck?

    Har all respekt för inställningen, men är tveksam till att inget ska vara djurtestat, p.g.a. ingredienser som är väldigt vanliga och ingår i antigen en vara eller liknande någon gång bakåt i tiden kan ha varit testat på djur.

    Lycka till!
  • Äldre 11 Nov 20:58
    Anonym (Värdinna) skrev 2017-11-10 15:47:41 följande:

    Jag är inspirerad av en annan tråd om julen och vill nu veta vad ni tycker om min jul. Jag ska vara värdinna och alla släktingar kommer hit. Jag förväntar mig att alla tar med ett glatt humör och att man är tacksam för inbjudan. Jag har bestämt mig för att vi ska fira en djurvänlig jul och äta vegetariskt julbord. Det betyder att vi inte heller tillåter djur i dryck som serveras här hemma. Jag är en stor djurvän och det vet hela familjen så vi kommer inte att tillåta julklappar som inte är djurfria. Det betyder att inget som kommer in i vårt hem ska vara djurtestat eller tillverkat av djur.

    Vad tror du om det här upplägget?


    Är ni överens om det i ert hem så gör ni som ni vill, men förvänta er inte att alla gillar det upplägget. Det kan vara bra att informera alla inbjudna så att de har möjlighet att välja.
  • Anonym (abc)
    Äldre 11 Nov 21:58
    +1
    Anonym (B) skrev 2017-11-11 10:46:10 följande:
    Är som sagt själv vegan och tycker det är väldigt onödigt och fjantigt att kalla folk som inte är veganer eller vegetarianer för barbarer. Vilket förfärligt sätt att se på sina medmänniskor bara för att de inte har samma åsikt eller världssyn som du.
    Ja, den där respekten som TS förväntar sig, återgäldar hon inte.
  • Anonym (N)
    Äldre 11 Nov 22:05

    Haha fy fan jag hade inte kommit

  • dream on
    Äldre 11 Nov 22:07
    Tow2Mater skrev 2017-11-11 20:29:23 följande:

    Från linken "Den vanligaste metoden för att klara ett vin är med filtrering och då används inga ämnen alls"; så plockar man en på måfå är ju chansen mindre att få en med anilmalier än inte.... som TS går på trodde man ju det var tvärtom.


    Jag kan vara ute och cykla nu men jag tror att äggviteämnen skyndar på processen så för tillverkarna är det mer kostnadseffektivt att tillsätta dem före filtreringen. Det tar längre tid att låta skiten sjunka till botten av sig självt helt enkelt.
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (mor)
    Äldre 12 Nov 06:29
    Anonym (12345) skrev 2017-11-11 18:48:17 följande:

    Så länge dom är förvarnade så. Du bestämmer ju i ditt hem.

    Själv hade jag nog inte åkt kommit


    Samma här. Helt okej om TS förvarnar så folk får en chans att säga...-"Tack, men NEJ TACK!
  • Äldre 12 Nov 10:14
    Anonym (Värdinna) skrev 2017-11-11 13:18:08 följande:
    Vilka obesvarade frågor då? Jag tror att du har fått svar i mina inlägg.
    Nej, inte i inlägg #111, där du bara struntade och svara.
    hur många meter var det?
Svar på tråden Är det fel av mig att bestämma vad som serveras i jul?