• Äldre 14 Nov 01:08
    4616 visningar
    7 svar
    7
    4616

    Alla bjudna utom sonen

    Min 8 åring berättade nyligen att en klasskamrat haft kalas och bjöd alla i klassen utom min son och en annan flicka. Det anser jag är ren mobbning!

    Bjuder man i princip en hel klass så utelämnar man inte 1-2 elever.

    Det är dessutom en ny klass skolan är nyöppnad. Vissa i klassen känner varandra sedan tidigare men mitt barn kom ensam från annan skola..

    Till saken hör att kalasbarnet bor i grannakapet och de har lekt nån enstaka gång. Nu ska mitt barn ha kalas och vill inte bjuda det barnet.

    Min fundering är om jag ska ventilera detta med kalasbarnets mamma?( vi har småsnackat förr så vi är inte helt främlingar) Givetvis tar jag upp det på ett neutralt sätt ( får bita mig i läppen) så jag får en bild om det verkligen stämmer som mitt barn säger. Hur skulle ni ha gjort???

    Ps Mitt barn hade massa kompisar och kalasinbjudningar på förra skolan så detta är en ny mörk sida av kalas som gör mig ledsen att upptäcka.

  • Svar på tråden Alla bjudna utom sonen
  • Stress­less Photog­raphy
    Äldre 14 Nov 02:01
    #1

    Skitstövlar till föräldrar. Arroganta skit. Finns ingen annan förklaring. Det finns ruttna människor gott om och de fostrar ungen till en rutten människa redan.

  • Äldre 14 Nov 02:04
    #2
    +3

    Gör istället motsatt reaktion. Att du på fina sons kalas bjuder in alla. Då kanske de lär sig något istället.

  • Stress­less Photog­raphy
    Äldre 14 Nov 02:41
    #3
    Fkfjfbffdjffj skrev 2017-11-14 02:04:11 följande:

    Gör istället motsatt reaktion. Att du på fina sons kalas bjuder in alla. Då kanske de lär sig något istället.


    Absolut! Elegant lösning! Verkligen coolt!
    http://stressless.photography
  • Äldre 14 Nov 02:54
    #4

    Min första tanke var att fråga lärare vad de har för riktlinjer. De lär sig ju vara goda kompisar och sånt här borde inte vara ok. Sedan styr skolan inte hur föräldrar gör tyvärr.

  • Äldre 14 Nov 07:27
    #5

    Jag skulle på nåt sätt försöka ta reda på om verkligen ALLA utom två var bjudna. Om det stämmer skulle jag prata med skolan och se till att de tog upp det med aktuell förälder. Skolan har ansvar även om saker sker på fritiden. Sen skulle jag INTE sjunka till deras nivå på mitt eget barns kalas. Antingen bjuda ALLA eller bara några stycken UTAN att utesluta för få.

  • Äldre 14 Nov 09:29
    #6

    Svårt att tänka mig att man utesluter en eller två..? Måste vara ett misstag (hoppas jag). Jag hade sagt som det är till föräldern, att mitt barn är ledset för att det uppfattat det på detta sättet och att barnet nu inte vill bjuda det andra barnet. Troligtvis uppdagas väl då något slags misstag och vänskapen kan återställas? Vore ju hemskt att utsätta det andra barnet för samma sak om det tex handlar om ett borttappat inbjudningskort?

  • Äldre 14 Nov 09:38
    #7

    Har det ändrats så mycket sedan jag gick i skolan.
    det enda jag tänker är att när min son har kalas så får han bjuda vilka han vill eller inte. KOmmer inte tvinga honom bjuda hela klassen eller inte.

    Har han tex någon unge som är dum emot honom så får han gärna bjuda alla utom denne

Svar på tråden Alla bjudna utom sonen