• Anonym (Mom2B­e)
    Äldre 20 Nov 12:19
    11254 visningar
    63 svar
    63
    11254

    Vill inte ha han med

    Om jag säger till personalen att jag inte vill ha pappan med på förlossningen, kommer de hindra honom när han kommer då? (för jag vet att han kommee komma dit).

    Han accepterar inte alls att jag inte vill ha honom där och börjar bli riktigt jobbigt att inte veta om jag kan neka honom. Min bm känns inte alls stöttande i den frågan.

  • Svar på tråden Vill inte ha han med
  • Äldre 20 Nov 12:21
    #1

    Dom släpper inte in honom om du inte vill ha han där.

    Men berätta inte för honom att du åker in, ring han efter.

  • Anonym (Varfö­r?)
    Äldre 20 Nov 13:59
    #2

    Varför? Är det din make? Är det en man du inte är i relation med? Är han otrevlig på något vis? En förlossning är kvinnovård så ingen får vara med utan din tillåtelse. Fast om det är en i övrigt bra person så tycker jag synd om honom som missar sitt barns förlossning (ofta det största en man varit med om).

  • Äldre 20 Nov 14:11
    #3

    När man blir inskriven frågar de alltid; får vi berätta att du är här om någon frågar efter dig? Då svarar du nej så kommer de inte att låta honom komma in.

  • Anonym (Mom2B­e) Trådstartaren
    Äldre 20 Nov 14:44
    #4

    Har tid för igångsättning, så han vet redan när det är dags.

    Kommer de inte ens släppa in honom ens om han redan vet att jag är där?

  • Anonym (A)
    Äldre 20 Nov 14:51
    #5
    Tofflans skrev 2017-11-20 12:21:16 följande:
    Dom släpper inte in honom om du inte vill ha han där.

    Men berätta inte för honom att du åker in, ring han efter.
    Håller med
  • Äldre 20 Nov 15:16
    #6
    Anonym (Mom2Be) skrev 2017-11-20 14:44:07 följande:

    Har tid för igångsättning, så han vet redan när det är dags.

    Kommer de inte ens släppa in honom ens om han redan vet att jag är där?


    Men byt dag eller sjukhus!!

    Ring dom innan och förvarna, kan behövas vakter på plats ifall att. Överdriv lite och säg att han är halvgalen och att du är orolig för personalens säkerhet.
  • Äldre 20 Nov 15:19
    #7
    nevermind skrev 2017-11-20 15:16:19 följande:

    Men byt dag eller sjukhus!!

    Ring dom innan och förvarna, kan behövas vakter på plats ifall att. Överdriv lite och säg att han är halvgalen och att du är orolig för personalens säkerhet.


    Men det är väl ändå riktigt onödigt!

    Ts, du har alla rättigheter på din sida, men för säkerhets skull tycker jag att du ska förtydliga för personalen att du inte vill ha med honom. Hoppas att du har bra anledningar :)
  • Äldre 20 Nov 16:38
    #8
    Anonym (Varför?) skrev 2017-11-20 13:59:21 följande:

    Fast om det är en i övrigt bra person så tycker jag synd om honom som missar sitt barns förlossning (ofta det största en man varit med om).


    Det får vara hur synd som helst om honom men att föda barn är för de allra flesta det mest krävande att göra under en livstid, så då ska bara personer som hjälper till i den upplevelsen närvara.
  • Äldre 20 Nov 17:32
    #9

    Naturligtvis kan du neka honom tillträde och personalen kan hindra honom, likaväl som att du kan hindra grannfrun från att närvara när du opererar bort halsmandlarna.

  • Anonym (Mom2B­e) Trådstartaren
    Äldre 20 Nov 18:12
    #10

    Hoppas verkligen ni har rätt!

Svar på tråden Vill inte ha han med