• Anonym (Ts)
    Äldre 21 Nov 21:53
    8476 visningar
    70 svar
    70
    8476

    Om du bara fick ett barn, vilket kön jade du helst önskat?

    Om du bara hade fått ett barn, och välja kön fritt, vad hade du valt. Du som inte tycker det spelar någon roll behöver inte komentera.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du bara fick ett barn, vilket kön jade du helst önskat?
  • Anonym (Seven­)
    Äldre 22 Nov 01:38
    #1

    Jag hade velat ha en flicka så jag kan lära upp henne att slå ner en grupp män så hon blir första flickan som ingen ofredat.

    Och, det är kul att se hur lik mig/ pappan hon blir och känna att det är en miniversion av oss.

    När hon blir gravid kan jag känna igen mig själv från när jag fick henne.

    Prova en modern uppfostran bortom "snäll duktig flicka" och se vad hon blir för en individ

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 22 Nov 03:29
    #2

    Flicka så att mitt mitokondrieDNA lever vidare... bägge kön ärver ju dem men när mina pojkar får barn får de hans partners mitokondrier då de bara ärvs på kvinnosidan. 


    Och mina syskon har bara pojkar så det går inte där heller. 


    ---


    Men när jag väntade första barnet önskade jag mig en pojke eftersom jag ville ha fler än ett och ville då gärna ha en pojke först. 

  • TotteE
    Äldre 22 Nov 07:41
    #3
    Anonym (Tjej) skrev 2017-11-22 03:29:46 följande:

    Flicka så att mitt mitokondrieDNA lever vidare... bägge kön ärver ju dem men när mina pojkar får barn får de hans partners mitokondrier då de bara ärvs på kvinnosidan. 

    Och mina syskon har bara pojkar så det går inte där heller. 

    ---

    Men när jag väntade första barnet önskade jag mig en pojke eftersom jag ville ha fler än ett och ville då gärna ha en pojke först. 


    Förklara.. varför är just det det så viktigt?

    Varför ville du ha en pojke först?
  • Anonym (Lina)
    Äldre 22 Nov 13:13
    #4

    Hade kunnat va intressant om du tagit med ?bryr mig inte? som alternativ.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 22 Nov 19:00
    #5
    TotteE skrev 2017-11-22 07:41:43 följande:
    Förklara.. varför är just det det så viktigt?

    Varför ville du ha en pojke först?

    Jag tror det var för att jag är tjej själv och har en syster... hade nästan ingen kontakt med pojkar när jag växte upp och jag var nog helt enkelt nyfiken på hur de är som små. Flicka kändes mer hemvant och inte lika spännande. Jag har liksom gjort det redan själv, småbarnsåren som flicka. Sedan tänkte jag ju också att han skulle bli lik min sambo dvs väldigt söt (vilket han blev). 


    Så jag ville nog bara ha en pojke helt enkelt rent känslomässigt medan jag ville ha en flicka rent logiskt (pga det med mitokondrierna). 

  • Anonym (H)
    Äldre 22 Nov 19:06
    #6

    Det beror helt och hållet på om jag fick frågan nu eller innan jag skaffade mitt första barn. Nu hade jag valt en pojke, eftersom det är det jag har, men innan jag fick barn hade jag valt en flicka.

  • Anonym (Man)
    Äldre 22 Nov 19:08
    #7
    -1

    Det är naturligt att en man vill ha en pojke och en kvinna vill ha en flicka.

    En pappa som hellre vill ha en flicka rankar jag inte högt. Luktar mes och tönt lång väg.

  • Anonym (Man)
    Äldre 22 Nov 19:12
    #8
    TotteE skrev 2017-11-22 07:41:43 följande:

    Förklara.. varför är just det det så viktigt?

    Varför ville du ha en pojke först?


    Pojkar för traditioner vidare. Så har det alltid varit och är fortfarande. Flickorna revolterar medan pojkar för familjens arv vidare. Detta märks inte minst på landsbygden idag där flickorna flyr släkthusen och släktgårdarna för ett liv med främlingar i storstäderna. Pojkarna är de som tar ansvar.
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 22 Nov 19:14
    #9
    Anonym (Man) skrev 2017-11-22 19:08:28 följande:

    Det är naturligt att en man vill ha en pojke och en kvinna vill ha en flicka.

    En pappa som hellre vill ha en flicka rankar jag inte högt. Luktar mes och tönt lång väg.


    Har väl inget med det att göra. Min sambo ville ha en dotter av samma skäl som mig. För att han redan varit en liten pojke själv och ville veta hur det var att ha en tjej, plus att han tycker småflickor är gulligare. Och han sysslar med en svärdskampsport och tycker det vore coolt att lära henne slåss. Så mesigt är det knappast... 
  • Anonym (anony­m)
    Äldre 22 Nov 19:15
    #10
    Anonym (Man) skrev 2017-11-22 19:08:28 följande:
    Det är naturligt att en man vill ha en pojke och en kvinna vill ha en flicka.

    En pappa som hellre vill ha en flicka rankar jag inte högt. Luktar mes och tönt lång väg.
    Vad patetiskt att använda ord som tönt. Det gjorde man på högstadiet.
    För övrigt patetiskt åsikt. Man behöver inte alls vara en mes eller tönt för att man önskar sig en flicka som pappa.
Svar på tråden Om du bara fick ett barn, vilket kön jade du helst önskat?