• Anonym (Littl­e Elepha­nt)
    Äldre 29 Nov 11:31
    9551 visningar
    14 svar
    14
    9551

    Abort 6+4

    Hej, fick precis min första tablett för abort, fortsättning sker på fredag. Fick en massa tabletter med mig hem. Ska alltså göra en hemmaabort. Är i vecka 6+4, någon som gjort abort runt samma tid? Hur mycket blöder man? När kan man börja jobba igen? Olika för alla, men på ett ungefär..

  • Svar på tråden Abort 6+4
  • Anonym (Roxan­)
    Äldre 29 Nov 11:33
    #1

    Som mens ungefär. Lite mer i 1-2 timmar, men sen som vanlig mens. Svårt att veta hur många timmar det tar innan det sätter i gång så planera för att vara ledig hela fredagen.

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 29 Nov 12:35
    #2

    Du lär ju få jäkligt ont när det sätter igång så jobba kommer du nog inte göra imorgon, dessutom kan du blöda väldigt mkt så du kan behöva vila efteråt. Minns inte hur lång tid det tar innan allt är klart.

  • Anonym (Anony­m)
    Äldre 29 Nov 12:36
    #3
    Anonym (Anonym) skrev 2017-11-29 12:35:14 följande:

    Du lär ju få jäkligt ont när det sätter igång så jobba kommer du nog inte göra imorgon, dessutom kan du blöda väldigt mkt så du kan behöva vila efteråt. Minns inte hur lång tid det tar innan allt är klart.


    Jaha nu läste man för snabbt igen... Som sagt fredag är du hemma, du kanske behöver vila även måndag.
  • Anonym (Littl­e Elepha­nt) Trådstartaren
    Äldre 29 Nov 14:04
    #4

    Tack för svar. Barnmorskan sa att jag förmodligen inte ha så ont då jag inte har ont vid mens lr haft nå större förlossningsvärkar. Men undrar mer om jag kanske ska ta ledigt lördag i söndag. Måndag räknar jag absolut att vara tillbaka på jobbet.

  • Caramb­olan
    Äldre 29 Nov 14:56
    #5

    När jag gjorde medicinsk abort hemma i vecka 9 räckte det absolut med en dag hemma. Uppstår det oväntade komplikationer får du väl sjukskriva dig på morgonen i värsta fall.

  • Anonym (Littl­e Elepha­nt) Trådstartaren
    Äldre 29 Nov 22:27
    #6
    Carambolan skrev 2017-11-29 14:56:58 följande:

    När jag gjorde medicinsk abort hemma i vecka 9 räckte det absolut med en dag hemma. Uppstår det oväntade komplikationer får du väl sjukskriva dig på morgonen i värsta fall.


    Tack för svar.
  • Anonym (Littl­e Elepha­nt) Trådstartaren
    Äldre 27 Dec 08:03
    #7

    Någon som minns hur länge ni blödde? Har ni snart gått en månad och det verkar inte avta. Är det normalt? Bör jag gå o kolla mig?

  • Caramb­olan
    Äldre 27 Dec 08:10
    #8

    Ring och boka tid för efterkontroll! Jag blödde inte rött längre än en vanlig mens, och därefter ytterligare några dagar med sparsamma blödningar/bruna flytningar.

  • Äldre 27 Dec 19:48
    #9

    Jag hade rester kvar efter en månad. O visade pod på gravtest. Hade blödningar som ganska riklig mens i 4 veckor. Fick komma in och göra en skrapning dagen efter efterkontrollen.

  • Anonym (Littl­e Elepha­nt) Trådstartaren
    Äldre 1 Jan 21:28
    #10

    Får försöka få tag på barnmorska och se vad dom säger. Skulle va så himla typiskt om de är nå rester kvar o det behövs en skrapning. Men förhoppningvis är det inget.

    Tack för hjälpen!

  • Anonym (Littl­e Elepha­nt) Trådstartaren
    Äldre 17 Jan 22:43
    #11

    Va till barnmorskemott. men dom ville inte ta emot mig..

    Igår kom det ut rester från fostret, antar att de kan ha varit moderkakan, såg så ut fast mycket mindre än vad jag sett på mina två andra barn.

    Börja blöda som en gris, fick byta binda 1gång i timmen. Så Åkte till gynakuten för en koll och ingenting kvar säger läkaren.

    Jag blöder så mycket att inte ens bindan kan absorbera på en timme. Fått ställa larm i natt för att inte blöda igenom, vilket jag ändå gjort.

    Vafan kan det vara för fel?

  • Anonym (konta­kta mottag­ningen­)
    Äldre 18 Jan 20:30
    #12

    Antar att du använder tjocka nattbindor? 

    Så mycket bör det inte blöda enligt vad jag fick höra av min barnmorska när jag gjorde abort utan det borde vara som en riklig mens under abortdagen som sedan avtar under 2 veckors tid. 

    Tycker definitivt att du borde kontakta mottagningen där du fick tabletten och höra vad de kan göra för dig!

  • Anonym (Littl­e Elepha­nt) Trådstartaren
    Äldre 20 Jan 00:48
    #13
    Anonym (kontakta mottagningen) skrev 2018-01-18 20:30:49 följande:

    Antar att du använder tjocka nattbindor? 

    Så mycket bör det inte blöda enligt vad jag fick höra av min barnmorska när jag gjorde abort utan det borde vara som en riklig mens under abortdagen som sedan avtar under 2 veckors tid. 

    Tycker definitivt att du borde kontakta mottagningen där du fick tabletten och höra vad de kan göra för dig!


    Va till gynakuten där jag gjorde aborten. Fick göra vaginalt ultraljud och allt såg bra ut sa läkaren. Dag 3 nu som jag blöder så här mycket. Fick hormontabletter utskrivet men som läkaren sa att jag skulle avvakta tills på måndag o ta. Aldrig varit med om något liknande????
  • Anonym (konta­kta mottag­ningen­)
    Äldre 20 Jan 18:12
    #14
    Anonym (Little Elephant) skrev 2018-01-20 00:48:21 följande:
    Va till gynakuten där jag gjorde aborten. Fick göra vaginalt ultraljud och allt såg bra ut sa läkaren. Dag 3 nu som jag blöder så här mycket. Fick hormontabletter utskrivet men som läkaren sa att jag skulle avvakta tills på måndag o ta. Aldrig varit med om något liknande????
    Men har du gjort 2 aborter tätt inpå varandra nu? I trådstarten står det att du fick första tabletten i november och nu säger du att du är på dag 3 :s
Svar på tråden Abort 6+4