• Anonym (fan)

    plus på stickan...

    trodde nog aldrig detta skulle hända mej men ikväll tog jag mitt andra test och helvete.... jag skäms men det är andra gången nu. abort är den värsta händelsen å smärtan jag varit med om så jag lovade mej själv att det aldrig skulle få hända igen men här sitter jag nu.. helt otroligt hur oansvarsfull man kan va å nej det är inte ett dugg synd om mej.

    orkar bara inte gå igenom detta igen men jag kan absolut inte göra nått annat för jag är nitton, har inte ett förhållande å bor fortfarande hemma... i början på januari ska jag till australien ett år men är orolig att det inte kommer gå... vad ska jag då säga som ursäkt ? mest orolig är jag för jag är rädd att bli steril nu, förra gången fick jag infektion och fick ligga på sjukhus i en vecka. så ja nu snackar vi ångest :(

  • Svar på tråden plus på stickan...
  • Anonym (Anonym)

    Bra att du iaf tar ditt ansvar i frågan. Kan lugna dig med att det inte kommer att bli några som helst problem.

    Du ska göra abort, ja men se då till att fixa det nu till veckan så du får det gjort så snart som möjligt. Beroende på hur långt gången du är så är det ju olika metoder men jag gissar att du är rätt tidig så du borde kunna ta ett piller, och det tar inte mer än några få dagar så har du slutat blöda osv. Det betyder att du definitivt kan åka till Australien som planerat.

    Man blir inte steril bara för att man genomgått två aborter, trots att du fick infektion första gången, kroppen fungerar inte på det sättet. Det finns de som gjort ännu fler men fortfarande fröar av sig som en maskros och det finns de som aldrig gjort abort men har stora problem ändå. Naturligtvis är det inte så hälsosamt med en abort men det behöver inte alls betyda att det påverkar din framtida fertilitet. Dessutom är du så pass ung och då återhämtar sig kroppen mycket bättre än om du vore 15 år äldre.

    Lycka till och ha det så trevligt i Australien :)

  • Anonym (fan)
    Anonym (Anonym) skrev 2017-12-03 09:23:04 följande:

    Bra att du iaf tar ditt ansvar i frågan. Kan lugna dig med att det inte kommer att bli några som helst problem.

    Du ska göra abort, ja men se då till att fixa det nu till veckan så du får det gjort så snart som möjligt. Beroende på hur långt gången du är så är det ju olika metoder men jag gissar att du är rätt tidig så du borde kunna ta ett piller, och det tar inte mer än några få dagar så har du slutat blöda osv. Det betyder att du definitivt kan åka till Australien som planerat.

    Man blir inte steril bara för att man genomgått två aborter, trots att du fick infektion första gången, kroppen fungerar inte på det sättet. Det finns de som gjort ännu fler men fortfarande fröar av sig som en maskros och det finns de som aldrig gjort abort men har stora problem ändå. Naturligtvis är det inte så hälsosamt med en abort men det behöver inte alls betyda att det påverkar din framtida fertilitet. Dessutom är du så pass ung och då återhämtar sig kroppen mycket bättre än om du vore 15 år äldre.

    Lycka till och ha det så trevligt i Australien :)


    tack för ditt svar, det känns faktiskt bättre när jag läst detta efter en sömnlös natt. jag ska ringa dom imorgon och hoppas på att få tid denna vecka. jag har ju läst att det inte alltid gör lika ont andra gången så får väl hoppas på det och att kroppen klarar det bra.

    trevlig första advent!
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (fan) skrev 2017-12-03 09:45:12 följande:
    tack för ditt svar, det känns faktiskt bättre när jag läst detta efter en sömnlös natt. jag ska ringa dom imorgon och hoppas på att få tid denna vecka. jag har ju läst att det inte alltid gör lika ont andra gången så får väl hoppas på det och att kroppen klarar det bra.

    trevlig första advent!
    Jag tror det går bra, och tack detsamma! :)
Svar på tråden plus på stickan...