• Ballu
    Äldre 3 Dec 16:55
    3990 visningar
    12 svar
    12
    3990

    Hitta någon seriös

    Hur ska man tänka när man är över 30 och inte stadgat sig? Det gör ont för var dag som går, jag vill också hitta någon dela livet med och gå vidare liksom.

    Vem ska gilla en trots alla skavanker, tillkortakommanden. Jag ser inte bra ut heller. Är invandrad till Sverige..

    Hur hanterar ni detta ni som är singlar/ostadgade över 30?

  • Svar på tråden Hitta någon seriös
  • Anonym (Je)
    Äldre 3 Dec 19:20
    #1

    Ja du.. jag har försökt men tar paus nu... jag är över 30.. ser helt ok ut och har en bra bakgrund. För några år sen blev jag sjuk i en sjukdom.. vilket har förstört allt. Jag är sjukskriven. Har träffat flertalet män de senaste åren.. har även inlett flera relationer men alla har slutat med att jag blivit dumpad. När man är sjuk utan jobb halkar man ner rejält på attraktionsstegen verkar det som.

    Varför tror du att du inte är attraktiv på marknaden, vad har du för skavanker?

    Hur jag tänkt?? Jag har försökt gång på gång. Jag vet inte om jag ska säga att jag lyckas eller misslyckas? Jag lyckas ju träffa män men jag lyckas inte få det att hålla.. vilket ju är mitt mål så jag tycker jag misslyckas.

    Jag vill inte träffa ngn ha lite kul sen hej då utan jag vill lära känna en människa på djupet.. bli bästa vänner och älska personen, gifta mig och leva resten av livet med.

    Dessa korta förhållanden och uppbrott har tagit all min energi, dessutom är jag ju sjukskriven så jag hade inte ens så mkt energi till att börja med.

  • optimi­st63
    Äldre 7 Dec 12:04
    #2
    Anonym (Je) skrev 2017-12-03 19:20:21 följande:

    Ja du.. jag har försökt men tar paus nu... jag är över 30.. ser helt ok ut och har en bra bakgrund. För några år sen blev jag sjuk i en sjukdom.. vilket har förstört allt. Jag är sjukskriven. Har träffat flertalet män de senaste åren.. har även inlett flera relationer men alla har slutat med att jag blivit dumpad. När man är sjuk utan jobb halkar man ner rejält på attraktionsstegen verkar det som.

    Varför tror du att du inte är attraktiv på marknaden, vad har du för skavanker?

    Hur jag tänkt?? Jag har försökt gång på gång. Jag vet inte om jag ska säga att jag lyckas eller misslyckas? Jag lyckas ju träffa män men jag lyckas inte få det att hålla.. vilket ju är mitt mål så jag tycker jag misslyckas.

    Jag vill inte träffa ngn ha lite kul sen hej då utan jag vill lära känna en människa på djupet.. bli bästa vänner och älska personen, gifta mig och leva resten av livet med.

    Dessa korta förhållanden och uppbrott har tagit all min energi, dessutom är jag ju sjukskriven så jag hade inte ens så mkt energi till att börja med.


    Du kan inte skola om dej så att du kan börja jobba igen? Tycker även jag att det är grymt osexigt med någon som går hemma hela dagarna.
  • Anonym (Je)
    Äldre 7 Dec 13:49
    #3

    Jag hade inte gått hemma om jag hade klarat att jobba. Jag ska försöka börja jobba 25% igen. Men då kommet jag va ännu osexigare på hemmaplan eftersom jag kommer va helt slut och då får den som är med mig sköta all markservice.

    Tycker det är väldigt plumpt att säga en sån sak.. du har nog ingen aning om hur det är. Ingen ödmjukhet.. tänk om det var du som var i den här situationen .. oj vad osexig du är!

    Lätt att tycka massa saker när man själv klarar av dessa..

  • optimi­st63
    Äldre 8 Dec 09:32
    #4
    Anonym (Je) skrev 2017-12-07 13:49:33 följande:

    Jag hade inte gått hemma om jag hade klarat att jobba. Jag ska försöka börja jobba 25% igen. Men då kommet jag va ännu osexigare på hemmaplan eftersom jag kommer va helt slut och då får den som är med mig sköta all markservice.

    Tycker det är väldigt plumpt att säga en sån sak.. du har nog ingen aning om hur det är. Ingen ödmjukhet.. tänk om det var du som var i den här situationen .. oj vad osexig du är!

    Lätt att tycka massa saker när man själv klarar av dessa..


    Menar du mej?
    Jag försökte bara tipsa om vad du ev. kan göra...
  • Anonym (Je)
    Äldre 8 Dec 16:31
    #5
    optimist63 skrev 2017-12-08 09:32:43 följande:

    Menar du mej?

    Jag försökte bara tipsa om vad du ev. kan göra...


    Fast det var ju inte det du endast gjorde, du sa vad du tyckte, att det va osexigt att gå hemma. Sedan gav du ett råd som blir ett ickeråd eftersom det är ngt jag inte klarar av.
  • optimi­st63
    Äldre 11 Dec 10:21
    #6
    Anonym (Je) skrev 2017-12-08 16:31:27 följande:
    Fast det var ju inte det du endast gjorde, du sa vad du tyckte, att det va osexigt att gå hemma. Sedan gav du ett råd som blir ett ickeråd eftersom det är ngt jag inte klarar av.
    Jag frågade om omskolning, men det svarade du ju inte ens på....
  • Anonym (Je)
    Äldre 11 Dec 10:55
    #7
    optimist63 skrev 2017-12-11 10:21:27 följande:

    Jag frågade om omskolning, men det svarade du ju inte ens på....


    Jo det svarade jag på. Jag sa att det var ett råd att skolas om men att det blir ett ickeråd eftersom det är något jag inte klarar.
  • Äldre 11 Dec 11:16
    #8
    optimist63 skrev 2017-12-07 12:04:56 följande:
    Du kan inte skola om dej så att du kan börja jobba igen? Tycker även jag att det är grymt osexigt med någon som går hemma hela dagarna.
    Så du menar att man väljer själv om man vill bli sjuk eller inte???

    Tror inte att TS vill vara hemma men är man sjukskriven så är man. Inget man kan göra nåt åt tyvärr!

    En helt annat sak om man inte vill jobba som mitt ex. Inget fel på honom han orkade bara inte. Det är inte okey och inte sexigt som du uttrycker det.

    Vad skulle du själv tycka om du blev långtidsssjukskriven och ingen kvinna ville ha dej pga det???
  • Anonym (Töoll­)
    Äldre 20 Dec 20:21
    #9

    Det är svårt, man vänjer sig inte direkt vid att vara ensam. Varför vill så få prata om detta? Det finns som ett tomrum, en ensamhet, som drabbar många men ändå så få sätt att lösa det på. För oss i 30 -års åldern och uppåt.

  • Anonym (ensam­)
    Äldre 7 Jan 00:06
    #10

    Det är inte lätt. Jag sitter lite i samma sits. Jag har det ok nu men mycket skit i det förflutna som är svårt att dölja, det lyser igenom även om det inte finns där längre. Jag vill ha familj och barn och vill det säkert för mycket för att det skall hända.

  • Anonym (Idag)
    Wed 18 Mar 2020 22:36
    #11
    Ballu skrev 2017-12-03 16:55:24 följande:

    Hur ska man tänka när man är över 30 och inte stadgat sig? Det gör ont för var dag som går, jag vill också hitta någon dela livet med och gå vidare liksom.

    Hur hanterar ni detta ni som är singlar/ostadgade över 30?


    Hur ser det ut idag har du gift dig 
  • Anonym (Treva­nde)
    Tue 22 Sep 2020 22:22
    #12
    Ballu skrev 2017-12-03 16:55:24 följande:

    Hur ska man tänka när man är över 30 och inte stadgat sig? Det gör ont för var dag som går, jag vill också hitta någon dela livet med och gå vidare liksom.

    Vem ska gilla en trots alla skavanker, tillkortakommanden. Jag ser inte bra ut heller. Är invandrad till Sverige..

    Hur hanterar ni detta ni som är singlar/ostadgade över 30?


    Jag har gett upp. Som kille så är det ingen idé att ens försöka övertyga tjejer om att killar är seriösa. Tjejer har bestämt sig för att alla killar bara vill ligga.
Svar på tråden Hitta någon seriös