• Äldre 5 Dec 13:43
    15054 visningar
    5 svar
    5
    15054

    Sluttampen av graviditeten, hur mår ni?

    Jag går in i v 36 imorgon och pendlar mellan att vara otroligt pigg och fixa och greja till att vara utslagen och illamående.

    Nätterna är svåra med foglossning och måste halvsitta pga barnet trycker på. Rädslan för förlossningen har börjat komma också. Men ser verkligen fram emot att träffa vårt barn och att slippa vara gravid :)

    Hur mår ni andra som är i sluttampen av graviditeten ?

  • Svar på tråden Sluttampen av graviditeten, hur mår ni?
  • Äldre 5 Dec 18:54
    #1

    Jag är i slutet av vecka 35 och mår precis som din första mening! Från att vara superpigg till helt utslagen och yr/illamående.. ingen foglossning direkt om jag inte går i mycket trappor eller går mycket överhuvudtaget. Ser fram emot förlossningen :)

  • Äldre 5 Dec 22:37
    #2

    Är i vecka 37 och känner igen mig där att dagsformen verkligen kan variera. Vissa dagar är jag jättepigg, full av ork och energi, knappt några sd eller mensvärk känsla alls ... men andra dagar är det totalt säng/soffläge med mycket förvärkar och lite illamående.

    Tanken på att man kanske ska gå och ha det såhär i 5-6 veckor till gör mig lite galen!

    Vill så gärna veta när bebis kommer.. är så nyfiken vem det är

  • Äldre 5 Dec 22:40
    #3

    Är i slutet av vecka 39 och känner likadant. Ena dagen är jag full av energi och städar och handlar osv. Vissa dagar spenderar jag mer eller mindre med att sova i soffan.

    På nätterna sover jag oftast dåligt då det är svårt att hitta en skön ställning. Dessutom har jag börjat vakna av onda förvärkar så jag antar att kroppen håller på att förbereda sig. 7 dygn till BF och är klar med att vara gravid och redo att föda barn!

  • Äldre 5 Dec 22:45
    #4

    Jag har passerat BF med en vecka och mår kanon, frånsett att man naturligtvis önskar att han skulle vilja titta ut typ nu. Trodde inte jag skulle gå över så många dagar, men men. Har inga problem med rörlighet, foglossning, trötthet etc så är väl trots allt lyckligt lottad som haft en så pass enkel graviditet. Väldigt tacksamt när man därtill har en 1,5 åring full av energi att underhålla också. :)

  • Äldre 6 Dec 00:51
    #5

    BF -1 och mår prima Längtar ihjäl mig efter bebis men om det inte var därför hade jag kunnat vara gravid ett tag till utan problem. Jag har inte mycket till förvärkar eller känningar på att något är på gång heller så det är nog bara ställa in sig på att man får vänta ett några dagar efter bf, vilket känns ok, vill helst inte bli igångsatt så hoppas att han kommer till Lucia då jag pga graviddiabetes inte får gå över mer än en vecka


    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
Svar på tråden Sluttampen av graviditeten, hur mår ni?