• Äldre 15 Dec 14:19
    6243 visningar
    4 svar
    +1
    4
    6243

    Autism

    Hej!

    Jag skulle vilja fråga er föräldrar som har autistiska barn. När ditt barn var bebis sov de då mkt dåligt. Tänk på tex bara kunde sova i vagnen, vaknade så fort vagnen stannade, sov 15 min i sträck på natten etc.

    Har flera vänner som har barn med autism och det var så för dem. Det skulle vara intressant att höra hur du hade det? Kanske finns något samband?

  • Svar på tråden Autism
  • Äldre 15 Dec 14:49
    #1
    +1

    Min son är autistisk och han har alltid sovit bra.

  • Äldre 15 Dec 21:43
    #2

    Ja vaknade lätt och svårsövd. Sov väldigt kort tid. Ca 8h/dygn i 2årsåldern.

  • Äldre 22 Mar 07:12
    #3

    Min son sov väldigt bra som bebis. Han hade en period då han fick kolik, som han av uppenbarliga skäl inte sov så bra, men det blev bättre sen när jag bytte ersättning och han blev sitt nöja jag igen. 


    Även nu i 5års åldern så sover han bra och har en väldigt rutinbunden dygnsrytm.

    Enda som stört hans sömn var när han hade nattskräck när han va yngre. bortsett från det har ju sömnen i princip funkat felfritt :)

  • Äldre 22 Mar 07:28
    #4
    majmamma81 skrev 2017-12-15 14:19:52 följande:

    Hej!

    Jag skulle vilja fråga er föräldrar som har autistiska barn. När ditt barn var bebis sov de då mkt dåligt. Tänk på tex bara kunde sova i vagnen, vaknade så fort vagnen stannade, sov 15 min i sträck på natten etc.

    Har flera vänner som har barn med autism och det var så för dem. Det skulle vara intressant att höra hur du hade det? Kanske finns något samband?


    Jag vet inte om min son har autism, ska utredas nu i vår. De verkar som om han har de iaf.

    Och han var hemsk när de gäller sömnen från att han var 4mån till ca 16mån, vakna allt ifrån 4ggr per natt till 4-5ggr i timmen. Dagarn sov han aldrig länge om vi inte åkte bil eller drog honom i vagnen eller att vi bar på honom. Sov han själv i vagn eller säng så max 30 min.
Svar på tråden Autism