• Äldre 18 Dec 17:39
    80749 visningar
    160 svar
    160
    80749

    Mest irriterande reklamen?

    Hej,

    Jag tycker mycket om att prata om reklamer. Jag tänkte fråga er vilken som är den mest irriterande reklamen som går just nu eller har gått på TV?

    Jag HATAR reklamen för någon drickyoghurt (minns ej märket). En ganska ny reklam är det:

    Man ser en trött, nyvaken man komma in i ett kök. Han öppnar kylskåpet och tar en flaska med den yoghurten i. Mannen börjar sedan skaka och dricker yoghurten. Då klarar han plötsligt av att bära minst tio barn, och förpackningarna visas sedan i bild och sen är reklamen typ slut?!!?!

    Tycker den reklamen är gjord som om man skulle vara trög, den är så larvig! Vet ni vilken jag menar?

    Vilken reklam stör ni er på?

    Mvh, /oscar.

  • Svar på tråden Mest irriterande reklamen?
  • Äldre 29 Dec 19:38
    gröna skrev 2017-12-28 12:17:28 följande:

    Jag kommer ihåg en reklam om väggfärg, lady color. Och en kvinna som säger "gorgeous, gorgeous!"


    Ja usch, den blev anmäld till Reklamombudsmannen. Hemsk och löjlig, tycker jag också att den är... :-S

    Fler? :- )

    /Oscar.
  • Äldre 1 Jan 19:59

    Hörde en reklam för kondomer tror jag, igår.

    "Ge bort en orgasm i julklapp".

    WHAT???


    Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • Äldre 7 Jan 15:12

    Vixen90:

    Hmmm... den har jag missat... vilken kanal går den på?;D

    Jag kom på en till reklam jag stör mig på!!!

    Lotto... nu är det extra mycket trolleri... hemsk! Vadå trolleri??

    Och sen gainomax reklamen där dom hade en scen ur en skräckfilm, vet ni vilken jag menar? Den gick för några år sen. Jag ryste när jag såg den!

    Fler svar? :)

    /Oscar

  • Äldre 7 Jan 15:36

    Och sen dendär skoreklamen där det är TÅR som sjunger. Hatar, hatar, HATAR den!!!! Den är så vidrig.

  • Äldre 7 Jan 16:27
    Vixen90 skrev 2018-01-01 19:59:25 följande:

    Hörde en reklam för kondomer tror jag, igår.

    "Ge bort en orgasm i julklapp".

    WHAT???


    Det är inte kondomreklam det är en spray som gör det lättare att få orgasm.

    Jag kom ihåg en reklam jag aldrig tyckte var logisk därför stör jag mig på den. En man kör en bil och har en hund i framsätet. De stannar på en mack och köper en stor silvrig fisk och då är det plötsligt en kvinna i bilen med. Detta visar sig sedan vara en reklam om bilen. (?)

    Lady colour minns jag. Den är lite hatkärlek.
  • Äldre 7 Jan 17:16
    Ggrodan skrev 2018-01-07 16:27:53 följande:

    Det är inte kondomreklam det är en spray som gör det lättare att få orgasm.

    Jag kom ihåg en reklam jag aldrig tyckte var logisk därför stör jag mig på den. En man kör en bil och har en hund i framsätet. De stannar på en mack och köper en stor silvrig fisk och då är det plötsligt en kvinna i bilen med. Detta visar sig sedan vara en reklam om bilen. (?)

    Lady colour minns jag. Den är lite hatkärlek.


    Ggrodan:

    Jaha då förstår jag. Visas den ofta på tv:n? Vilken kanal går den på?

    Vilken var det? Den minns inte jag, den med bilen. Men en till jag tycker är störande är ST1 s reklamer. "Detta är en av fördelarna med att tanka obemannat hos ST1" och så är det en person som klär av sig. Den är bara larvig. Kan någon länka till den? :S

    Fler? jag blir glad då jag får svar!!

    /Oscar
  • Äldre 7 Jan 17:23

    Det finns så mycket dåligt att det är svårt att välja, men den mest korkade senaste månaden är Canal Digitals "reklam" med fotbollsspelaren som gör mål och sedan lämnar matchen, springer upp på läktaren och kysser en annan man. Så extremt ologiskt att man häpnar.

  • Äldre 7 Jan 17:25
    Deceree1 skrev 2017-12-28 00:29:23 följande:
    Den om skogen. Jag hatar den. Tjejen går omkring i skogen som om hon går på nån jäkla catwalk. Det ser urlöjligt ut. Och så ger hon ett träd en karatespark så den faller. Hon kan inte ens sparka rätt för det syns att hon träffar med benet och inte foten. När hon säger att man tom gör kläder av skog så får man se en catwalk i skogen, alltså den är så jävla löjlig så man blir vansinnig på den. Jag kan slå vad om att ingen av dom som har gjortreklamen har nånsin sett en skog på riktigt, än mindre gått i den
    Den är ju bra! Poängen är att skogen är till nytta för alla, även för en modemedveten tjej.
  • Äldre 7 Jan 17:25

    Haha japp!

    Och så även alla reklamer för olika sporter ex. fot boll, ishockey etc som alltid är knutet till något spelbolag. Usch!

    Vad heter det där medlet som har en oerhört lång reklam som börjar på P och slutar på ett plus tecken? P-----+ ???

  • Äldre 7 Jan 17:26

    Som svar på nr. 109 (Tecum)

Svar på tråden Mest irriterande reklamen?